یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 352611

مهارتی که برای مشارکت کامل در زندگی روزمره ضروری یا مطلوب است. اشتراک گذاری با یک خواهر یا برادر می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت های مهم زندگی را بیاموزند.

48 مهارت زندگی که همه باید بیاموزند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از لیوینگ ول، آیا مهارت های اولیه زندگی برای بزرگسالی را دارید؟ این فهرست عظیم از 48 مهارت زندگی را که همه باید بیاموزند از دست ندهید.

در تئوری، اکثر ما می دانیم که باید برای هر چیزی آماده باشیم اما واقعیت این است که ما گاهی اوقات می‌توانیم احساس کنیم که برای کنترل تمام رویدادهای زندگی، به طرز غم انگیزی مجهز نیستیم. بیایید با آن روبرو شویم؛ گاهی اوقات بزرگ شدن سخت است! بعضی اوقات آنقدر بر این تمرکز می کنیم که فرزندانمان مهارت های زندگی خود را بیاموزند و فراموش می کنیم که در حال یادگیری مهارت های زندگی مورد نیاز خانواده خود هستیم.

آیا می توانید تمام نشان های شایستگی خود را برای مهارت های زندگی کسب کنید؟ از دوختن دکمه گرفته تا بودجه بندی اولیه، چه چیزهایی نیاز دارید تا یک بزرگسال کاملاً موفق باشید؟

48 مهارت زندگی که همه باید بیاموزند

1. مهارت های اولیه خانه داری + نحوه تمیز کردن

از مرتب کردن تختتان گرفته تا اصول اولیه شستشو، همه ما به مهارت های اولیه خانه داری نیاز داریم. این یعنی همه! چه مردان و چه زنان، از دانش‌آموزان گرفته تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها: مرتب کردن خانه یک مهارت زندگی است که سلامت خانواده‌تان را تضمین می‌کند، شما را منظم نگه می‌دارد و قادر می‌سازد آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید و در پول شما صرفه‌جویی می‌کند تا بتوانید به زندگی خوب ادامه دهید.

اگر برای تعمیر و نگهداری به کمک نیاز دارید، یک برنامه برای تمیز کردن ایجاد کنید یا تمیز کردن سریع را شروع کنید. برای اطمینان از اینکه همه میکروب‌های بد را از خود دور می‌کنید، برنامه ریزی شده به نظافت بپردازید.

2. چگونه غذا بپزیم

اگر از طرفداران پر و پا قرص آشپزخانه نیستید، چند غذای کم زحمت را در کارنامه خود داشته باشید که از پختن آنها مطمئن باشید. حتی اگر فقط ماکارونی و پنیر باشد، توانایی پختن یک وعده غذایی و خوردن آن یک مهارت ضروری زندگی است وقتی که رستوران مورد علاقه‌تان برای تعطیلات بسته باشد یا زمانی برای رفتن به فروشگاه نداشته باشید یا در در میانه یک بیماری همه گیر جهانی قرار گرفته باشید.

3. دوخت پایه

جنبشی در دنیای وبلاگ وجود دارد که به همه حکم می‌کند باید یک خیاط ماهر باشند و بتوانند کمد لباسی برای خانواده‌هایشان بسازند. اینکه بتوانید یک دکمه بدوزید یا سجاف را با دست درست کنید، مهارت های ساده ای است که می تواند عمر لباس شما را افزایش دهد و یادگیری آنها فقط چند ثانیه طول می کشد. لازم نیست کامل باشد!

4. تعمیرات خانه

همه ما می دانیم که DIY می تواند به شما در صرفه جویی در وقت زیادی در تعمیر خانه کمک کند. در اینجا لازم نیست شما برقکار یا لوله کش حرفه ای بشوید، اما وقتی بتوانید هر بار که با یک مشکل کوچک خانگی مواجه می شوید از استفاده از پول نقد خودداری کنید، واقعاً به نتیجه شما کمک می کند. به علاوه، احساسی واقعاً رضایت‌بخش در مورد بستن مجدد دوش یا تعمیر یک شیر آب نشتی وجود دارد!

5. چگونه گرفتگی توالت یا سینک را باز کنیم

بله، این «مهارت زندگی» است که هیچ‌کس نمی‌خواهد داشته باشد، اما اجازه دهید به شما بگویم: اگر تا به حال در یک مهمانی توالت را مسدود کرده‌اید یا به حمامی پر از آب رفته‌اید، اهمیت دانستن این نکته ی کاربردی را متوجه می شوید. شما سپاسگزار خواهید شد که می دانید چگونه از یک پیستون استفاده کنید. تعداد شگفت انگیزی از آموزش ها و ویدیوهای یوتیوب در مورد چگونگی باز کردن خلاقانه گرفتگی توالت وجود دارد، اما در صورت شک، از حالت آماده به کار پیستون قدیمی استفاده کنید.

6. نحوه استفاده از لوازم آشپزخانه

از دانستن نحوه تمیز کردن عمیق یخچال و حفظ کارایی آن تا درک نحوه استفاده از تمام تنظیمات دستگاه نان ساز، لوازم آشپزخانه گاهی مرموز هستند و اغلب به آنها فکر نمی شود. اگر چیزی در آشپزخانه خود دارید که استفاده نمی کنید یا استفاده از آن بسیار پیچیده است، از خود بپرسید که آیا فضا را اشغال می کند یا به اندازه کافی ارزشمند است که 10 دقیقه از وقت خود را صرف یادگیری نحوه استفاده از عملکرد کامل دستگاه کنید .

7. نحوه استفاده از تقویم و زمانبندی

توانایی استفاده از ساعت و تقویم اساس مدیریت زمان است که به خودی خود یک مهارت زندگی است. یک تقویم زندگی شما را ساده می کند و به شما کمک می کند همه چیز را هر روز انجام دهید. شما مجبور نیستید طبق تقویم خود زندگی کنید ، اما یادگیری نحوه جلوگیری از اتلاف زمان برای فعالیت ها و رویدادهای برنامه ریزی شده، زندگی شما را بسیار آسان تر می کند.

8. چگونه بنویسیم

من نمی گویم که همه باید بتوانند وبلاگ بنویسند یا اینکه شما باید بتوانید یک شاهکار بنویسید، اما داشتن درک اولیه از ساختار جمله و بیان نوشتاری می تواند شما را در زندگی به دوردست ها برساند. برخی از مردم از نوشتن متنفرند، در حالی که برخی دیگر احساس می کنند این تنها راهی است که واقعاً افکار درونی خود را بیان می کنند. شما می توانید یک کلاس نویسندگی خلاق داشته باشید یا یک دوره آموزشی آنلاین پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند این مهارت ها را تقویت کنید.

9. سخنرانی عمومی

شبیه به نوشتن، صحبت کردن (به ویژه صحبت کردن در جمع) می تواند باعث شود برخی از ما در گوشه ای خم شویم در حالی که برخی دیگر مانند ماهی های درون آب به سمت آن می روند. سخنرانی در جمع چیز مورد علاقه من نیست، اما همه می توانند نکات مفیدی را برای بهتر صحبت کردن بیاموزند، مانند به یاد آوردن نفس کشیدن، آمادگی و ارتباط با ماموریت خود و بیان آن به مخاطبان. اگر شجاع هستید، دست به کار شوید و خود را برای یک فرصت سخنرانی، آماده کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، بهتر خواهید شد.

10. ارتباط موثر

ارتباط یک مهارت حیاتی زندگی است. هیچ کس به تنهایی قادر به عبور از این دنیا نیست، بنابراین یادگیری برقراری ارتباط با دیگران به شما کمک می کند تا به جایی که در زندگی نیاز دارید برسید و قطعاً این یک مهارت است که احتیاج به آموزش و تمرین دارد. این در مورد بیان نیازها و خواسته های خود در عین درک و ارتباط با نیازها و خواسته های دیگران است. برقراری ارتباط با همسر، فرزندان و دوستانتان می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید، رشد کنید و قوی تر شوید. از طریق ارتباط است که ما روابط و دوستی ایجاد می کنیم، بنابراین خوب بودن در آن به این معنی است که در تعاملات خود با دیگران موفق خواهید بود.

11. فناوری

مهارت‌های اولیه کامپیوتر برای زندگی امروزی ضروری هستند. حداقل باید بتوانید ایمیل ارسال کنید و از اینترنت برای جستجوهای اولیه استفاده کنید. فناوری می تواند ابزار قدرتمند و مفیدی باشد که واقعاً می تواند زندگی شما را ساده کند. بنابراین ترس از اینکه چیزی را "شکستید" یا روی چیزی که نمی توانید آن را لغو کنید کلیک کنید را کنار بگذارید. مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

12. نحوه پشتیبان گیری از فایل ها

در مورد اشتباهاتی صحبت می کنیم که نمی توانید آنها را لغو کنید، امیدواریم این یکی را به روش سخت یاد نگرفته باشید. همه ما روی چیزی کار کرده‌ایم تا حذف یا ناپدید شدن آن را ببینیم که منجر به ترس و وحشت می‌شود. فایل های خود را اغلب ذخیره کنید. یاد بگیرید که از تلفن و رایانه خود در فضای ابری یا یک هارد دیسک خارجی نسخه پشتیبان تهیه کنید. هیچ چیز مخرب‌تر از از دست دادن ساعت‌های کاری نیست، زیرا از آن پشتیبانی نکرده‌اید. اگر یک وبلاگ نویس هستید، نوشتن یک پست در جایی مانند Google Drive یا Dropbox که در آن فایل ها به طور خودکار هر چند دقیقه در مقابل مستقیماً در برنامه وبلاگ ذخیره می شوند، می تواند در صورت خراب شدن پست، از درد و ناراحتی زیادی در شما جلوگیری کند.

13. چگونه از رمزهای عبور محافظت کنیم

در حالی که ممکن است جزییات جزئی به نظر برسد، اغلب می‌شنوم: «من فقط برای همه چیز از یک رمز عبور استفاده می‌کنم» رمزهای عبور مانند کلید هستند. آیا می توانید تصور کنید که از یک کلید برای ماشین، خانه و دفتر خود استفاده کنید، سپس از آن کلید کپی کنید و آن را در سراسر شهر پنهان کنید؟ این مضحک خواهد بود!یک ابزار مدیریت رمز عبور مانند 1Password را امتحان کنید تا به شما در ساده‌سازی، پیگیری و محافظت از داده‌هایتان کمک کند.

14. نحوه تحقیق (با استفاده از چیزی غیر از گوگل و ویکی پدیا)

این روزها جستجوی یک پاسخ تقریباً راه حل همه چیز در گوگل است، اما همه باید بدانند که نتایجی که از یک جستجوی اولیه به دست می آورید اغلب از منابع علمی (یا حتی معتبر) نمی آیند. ویکی‌پدیا یک انجمن منبع باز است که در آن هر کسی می‌تواند «نظرش» خود را بر روی اطلاعات اضافه کند. WebMD، به همان اندازه که مفید است، به هر سؤال پزشکی پاسخ نمی دهد. به جای اینکه فقط چیزی را گوگل کنید، یاد بگیرید که چگونه در زمانی که به اطلاعات عمیق بیشتری نیاز دارید، تحقیق واقعی انجام دهید.

15. چگونه خود را ایمن نگه دارید

این غریزه طبیعی انسان است که بخواهد ایمن بماند و از موقعیت‌های ناامن دوری کند، اما ما در اخبار و زندگی خودمان می‌بینیم که افراد زیادی بر خلاف این منطق هستند و خود را در موقعیت‌های ناامن قرار می‌دهند. این می تواند هر چیزی باشد، از رانندگی به خانه گرفته تا پیاده روی در یک محله ناآشنا در شب. نه اینکه بگوییم نباید ریسک کنید، اما باید یاد بگیرید که در همه موقعیت‌ها اقدامات احتیاطی انجام دهید، از تماس تلفنی با یک دوست گرفته تا آگاهی از محیط اطرافتان و فقط نه گفتن.

16. آمادگی اضطراری

وقتی فاجعه ای رخ می دهد، مانند طوفان، گردباد، زلزله، یا یک بیماری همه گیر جهانی مانند کووید-19، آیا می دانید چه کاری باید انجام دهید؟ اگر خانه شما سوخت یا تصادف کردید چه؟ آمادگی در شرایط اضطراری گاهی اوقات می تواند شدید یا ترسناک به نظر برسد، اما داشتن مهارت های اولیه اضطراری و دانستن اینکه در صورت وقوع فاجعه چه کاری باید انجام دهید، می تواند به شما کمک کند آرامش خاطر داشته باشید و شما و خانواده تان را از آسیب در امان نگه دارید و قطعاً برای انجام هر یک از اینها امروز خیلی دیر نیست!

17. کمک های اولیه

آیا می دانید اگر کسی دچار بریدگی عمیق یا شکستگی استخوان شد چه باید کرد؟ آیا علائم حمله قلبی، سکته مغزی یا ضربه مغزی را می دانید؟ اگر احساس می‌کنید مهارت‌هایتان زنگ زده است، کتاب کمک‌های اولیه را بردارید. وحشت در مواقع اضطراری معمول است، اما اگر در کمک‌های اولیه به خوبی مهارت داشته باشید، می‌توانید به غرایز و دانش خود تکیه کنید و با کیفیت بهتری به کمک بیایید.

18. چگونه بدون برق زنده بمانیم

مانند آمادگی اضطراری، دورنمای بدون برق می تواند کمی دلهره آور و ترسناک باشد. چند نفر از ما به کمپینگ می رویم؟ (یا کمپینگ در حیاط خلوت؟) اینکه بتوانید بدون تکنولوژی یا حتی بدون استفاده از چراغ، تلویزیون و اجاق گاز خود را از برق جدا کنید و سرگرم کنید، مهارتی است که حداقل شما و خانواده تان را از قطع برق بعدی عبور می دهد و در بهترین حالت به شما کمک می کند که بهتر ارتباط برقرار کنید و هر چند وقت یکبار از تلفن های همراه خود دور شوید.

19. چگونه نقشه بخوانیم

با وجود GPS در تقریباً هر تلفن هوشمند، می دانم که نقشه خوانی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مهارت منسوخ شده است اما جدای از یادگیری این مهارت برای سم زدایی گاه به گاه دیجیتال، نقشه خوانی حیاتی است، حتی اگر فقط برای این باشد که بتوانید درک اولیه ای از جغرافیا به دست آورید و بر اساس آن مسیر خود را طی کنید. هرکسی که سعی کرده است در یک سیستم مترو حرکت کند یا زمانی را در یک منطقه روستایی گذرانده باشد، به سرعت به مزایای خواندن یک نقشه قدیمی خوب پی می برد.

مهارت های نقشه خود را تقویت کنید و یاد بگیرید که در هر کجا که هستید فهرستی از مکان خود تهیه کنید. این یک تمرین ایمن است و ممکن است به شما کمک کند روزی ماشین خود را در پارکینگ آن مرکز خرید پیدا کنید.

20. تعمیر خودرو ، از جمله نحوه تعمیر لاستیک پنچر

اگر ماشین دارید، باید تعمیر و نگهداری اولیه را بدانید، حتی اگر صرفاً برای جلوگیری از خراب شدن شما در تعمیرگاه باشد. مهارت های خود را در DMV.org افزایش دهید. بسته به اینکه کجا بزرگ شده اید، پمپاژ بنزین خود ممکن است خنده دار به نظر برسد یا ممکن است یک چالش واقعی باشد. اگر به شهر های دیگر سفر می کنید و نمی توانید یک ایستگاه خدمات کامل پیدا کنید، شگفت زده و شاید نگران خواهید شد. مهارت های اولیه ماشین خود را تقویت کنید تا وقتی پشت فرمان هستید احساس راحتی کنید.

21. نحوه نوشتن رزومه

چه از خانه کار کنید یا یک خانه دار تمام وقت باشید، درک نحوه نوشتن یک رزومه اولیه و نامه پوششی یک مهارت حیاتی در زندگی است، به خصوص اگر خودتان را به شغل نیاز پیدا کنید. گرفتن یک شغل پاره وقت می تواند به شما کمک کند تا خانواده خود را تامین کنید یا در مواقع ضروری جای خالی را پر کنید. داشتن یک رزومه خلاقانه و خوش ساخت و نامه کمکی به شما کمک می کند تا بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. بسیاری از شرکت‌های کاریابی، کالج‌ها و مراکز آموزش اجتماعی کلاس‌های رزومه ارائه می‌کنند و بسیاری از آنها کارکنانی دارند که خوشحال می‌شوند رزومه شما را بررسی کنند و شما را راهنمایی کنند.

22. چگونه بودجه

توانایی بودجه بندی و مسئولیت پذیری مالی برای مجموعه مهارت های زندگی شما کاملاً حیاتی است. چه به تازگی شروع به کنترل امور مالی خود کرده باشید و چه یک فرد باشید، درک بودجه خود اولین قدم برای دستیابی به آرامش و امنیت مالی است. این مهارتی است که می‌توانیم از سنین پایین یاد بگیریم و باید در طول زندگی‌مان آن را تقویت کنیم.

23. چگونه بدهکار نشویم

ما در مورد آرامش مالی و رهایی از بدهی زیاد صحبت می کنیم. بدون بدهی آزادی است که مانند هیچ چیز دیگری نیست، اما برای رسیدن به آن نیاز به کار زیادی است. یادگیری زندگی در حد توان شما قطعاً یک مهارت آموخته شده است. یادگیری از بین بردن بدهی خود در مورد کنترل مخارج خود و مدیریت برنامه ای برای پرداخت سریع و کارآمد بدهی است. ما از آن به عنوان یک دفاع و جنگ یاد می کنیم زیرا واقعاً چالش برانگیز است! اما نکته شگفت انگیز این است که با کمی تمرین، اجتناب از بدهی جنگی است که می توانید برنده شوید.

24. چگونه یک خرید عمده انجام دهیم

شاید شما در شرف خرید خانه یا ماشین هستید یا شاید اولین ماشین لباسشویی خود را می خواهید بگیرید. هر چه که باشد، باید بدانید که چگونه قیمت ها را مقایسه کنید، چگونه از طریق گزارش های مصرف کننده تحقیق کنید و چگونه یک خرید هوشمندانه انجام دهید.

25. موجودی حساب بانکی خود

چند نفر از ما فقط از کارت نقدی خود بدون نوشتن خرید هایمان استفاده می کنیم؟ چند نفر از ما صورتحساب‌ها را به‌صورت آنلاین پرداخت می‌کنیم یا آن‌ها را طوری تنظیم کرده‌ایم که به‌طور خودکار از حساب‌هایمان کسر می‌شوند و سپس فراموش می‌کنیم تا زمانی که در صورت‌حساب‌های بانکی ظاهر شوند؟ اینکه بتوانید هزینه های خود را ثبت کنید، مهارتی است که شما را با امور مالی خود در ارتباط نگه می دارد. این شما را بلافاصله در قبال آنچه خرج می کنید مسئول نگه می دارد. اگر می‌خواهید شروعی جهشی در ایجاد تعادل در امور مالی خود داشته باشید، سعی کنید به مدت یک ماه موارد را یادداشت کنید و ببینید آیا تفاوتی در الگوی هزینه‌های خود مشاهده می‌کنید یا خیر.

26. نحوه استفاده از کوپن

کوپن ها باعث صرفه جویی در پول شما می شوند! بله، این یک مهارت است و می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد، اما شروع آن واقعاً آسان است. اکنون اکثر فروشگاه‌ها کوپن‌های الکترونیکی را ارائه می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را مستقیماً روی تلفن خود گیره دهید و پس از ثبت نام، آنها را اسکن کنید. با هر فروشگاهی برای سیاست هایشان چک کنید.

27. نحوه سازماندهی سوابق مالی

بسیاری از ما دوست داریم فقط رسیدها را پرتاب کنیم و آن را فراموش کنیم، اما یکی از مؤلفه‌های کلیدی این است که بتوانیم پس‌انداز کنید، کمتر خرج کنید و از نظر مالی آگاه باشید. این به معنای پیگیری هزینه های خود و نوشتن بودجه است. در هر زمان معین، باید بتوانید به سرعت تعیین کنید که در چه حد بودجه دارید، تا چه میزان می توانید خرج کنید،چقدر بدهکار هستید. این به شما کمک می کند که در مورد وضعیت مالی خود با خودتان صادق باشید.

28. مدیریت پول ، سرمایه گذاری

هنگامی که بدهی خود را پرداخت کردید، درک چگونگی سرمایه گذاری عاقلانه پول خود یک تجربه یادگیری بزرگ است. حتی افرادی که پول پس انداز دارند با سرمایه گذاری و رشد آن پول مشکل دارند. در واقع، راه‌های بسیار کمی برای «سریع پولدار شدن» در قبال برنده شدن در لاتاری وجود دارد و بیشتر تلاش‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت پول باید به دقت بررسی و تحقیق شوند و با کمک یک متخصص که تمایل و ریسک گریزی شما را درک می‌کند، تکمیل شود. آنها می توانند شما را به سمت بهترین سرمایه گذاری ها راهنمایی کنند.

29. نحوه انتخاب یک متخصص مالیاتی

در حالی که صرفه جویی در مالیات با انجام آنها به تنهایی می تواند ایده خوبی به نظر برسد، یک متخصص مالیات می تواند هزینه های خود را به صورت کلی بپردازد. این افراد برای مطالعه دقیق قوانین مالیاتی به مدرسه می روند. آنها در مورد آخرین تغییرات IRS ماهر هستند و می توانند از شما محافظت کنند و به شما در انتخاب درست کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که فردی را پیدا می کنید که کاملا مهارت داشته باشد.

30. مذاکره موثر

چانه زنی، داد و ستد، مذاکره - این یک مهارت زندگی آموخته شده است که بسیاری از ما از آن خجالت می کشیم (یا فرار می کنیم). یادگیری نحوه معامله کردن، ارائه پیشنهاد و راحت بودن با درخواست معامله بهتر می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

همچنین زمانی که با یک موقعیت پولی دشوار (مثل درخواست افزایش حقوق) روبرو می شوید که در آن مذاکره ضروری و مورد انتظار است، می تواند یک مهارت ارزشمند باشد. از معامله کردن ابایی نداشته باشید. خود را به چالش بکشید تا زمانی که احساس راحتی کنید، تمرین کنید. آیا این به این معنی است که بگویید: «آیا این بهترین چیزی است که می توانید ارائه دهید؟» در خرید بزرگ بعدی خود، یا راه اندازی یک مبادله با یک دوست، تمرین مذاکره به شما کمک می کند تا هر زمان که فرصت مذاکره ای پیش آمد، دست از سرگردانی بردارید.

31. یک نکته را محاسبه کنید

بسیاری از متخصصان صنعت خدمات به نکاتی برای تکمیل درآمد خود و آوردن دستمزد قابل زندگی به خانه تکیه می کنند. من فکر می‌کنم بیشتر ما می‌خواهیم سخاوتمندانه انعام بدهیم، مخصوصاً برای خدمات خوب، اما گاهی اوقات انجام یک محاسبه سریع می‌تواند خجالت‌آور باشد، زمانی که بیش از چند لحظه طول بکشد. به علاوه، همیشه این سوال وجود دارد که «چقدر انعام می دهم؟» برای چیزهایی مانند پیشخدمت، در سالن ناخن . درک انعام دادن و یادگیری روش‌های آسان برای محاسبه انعام، مهارت‌های زندگی بسیار ساده‌ای برای یادگیری هستند، اما این مهارت‌ها تفاوت را در تضمین قدردانی و قدردانی درست برای یک کار خوب انجام می‌دهند.

32. درک فراخوان، هدف و مأموریت شما

درک هدف بالاتر، "تماس" شما و آنچه شما را هدایت می کند به ایجاد پایه ای برای هر کاری که انجام می دهید کمک می کند. تدوین نه تنها بیانیه ماموریت خانواده، بلکه بیانیه ماموریت شخصی می تواند به شما کمک کند تا تمرکز خود را بر مهمترین اهداف زندگی خود حفظ کنید.

33. چگونه اولویت بندی کنیم و اولویت های شما چیست؟

همه ما باید یاد بگیریم که چگونه مهم ترین چیزها را هر روز اولویت بندی کنیم، بنابراین می توانیم ابتدا از ضروری ترین (و اغلب سخت ترین) کارها مراقبت کنیم. در اورژانس، پزشکان و پرستاران آن را تریاژ می نامند. توانایی ارزیابی یک موقعیت، اندازه گیری آن و کشف آنچه که ابتدا باید با آن مقابله شود. کارهای بزرگ، بد و سخت را ابتدا انجام دهید و آنها را تحت کنترل بگیرید تا بتوانید به جلو حرکت کنید.

34. درک ارزش های خود

مانند درک ماموریت خود، درک ارزش های شما (و امتناع از مصالحه در مورد آنها) شما را در هر تصمیمی راهنمایی می کند. اگر صداقت یکی از ارزش‌های شماست، دفعه بعد که در موقعیت سازش‌کننده‌ای قرار می‌گیرید، هرگز وسوسه نمی‌شوید که دروغ بگویید زیرا می‌دانید که صداقت برای شما بسیار مهم است. اگر ارتباط و ارتباط خانوادگی یک ارزش برتر است، از آن برای هدایت تصمیمات خود که بر فرزندانتان تأثیر می گذارد استفاده خواهید کرد.

ارزش های خود را بنویسید و هر زمان که با انتخاب سختی روبرو شدید به آنها مراجعه کنید.

35. چگونه تمرکز کنیم

این کار دو جنبه دارد: اول، چگونه می توان روی یک کار تمرکز کرد، زمانی که با یک ضرب الاجل روبرو هستید یا زمانی که باید کاری را انجام دهید. و دوم، چگونه جهت گیری. اقدامات و اهداف خود را متمرکز کنید تا همیشه با ارزش های خود مطابقت داشته باشید و به ماموریت شخصی خود پایبند باشید.

36. چگونه حس شوخ طبعی داشته باشیم

والدین نوجوانان جوان از زمانی در رشد خود آگاه هستند که بچه ها شروع به "دریافت آن" می کنند. ناگهان می توانند لحن های ظریف را در مکالمه تشخیص دهند، یاد می گیرند طعنه آمیز و بله، خنده دار باشند. برخی از بزرگسالان هنوز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، اما یافتن طنز در هر موقعیتی (و حتی لذت در سخت ترین موقعیت ها) شما را به جایی می رساند. شوخ طبعی می تواند به ما کمک کند تا با درد، استرس و مشکلات زندگی کنار بیاییم.

37. آداب اولیه

دوران Emily Post و نگرانی در مورد قضاوت شدن برای عدم استفاده از چنگال مناسب سر میز شام گذشته است (مگر اینکه خانواده شما خیلی رسمی باشند). با این حال، درک آداب اساسی هنوز در جامعه امروزی مهم و حیاتی است. ادب در مورد توجه به احساسات دیگران و اطمینان از اینکه کاری را انجام نمی دهید که باعث توهین به فرد یا ناراحت کردن او، است. (مثل جویدن با دهان بسته و یا کوتاه نکردن ناخن هایتان در اتوبوس!)

38. اصول مدنی، نحوه رای دادن

در مورد سیاست چه می خواهید بگویید (و من می دانم، بسیاری از ما از صحبت کردن در مورد آنها متنفریم)، اما این بخشی از ساختار جامعه ما است و رای دادن بخشی از وظیفه مدنی ماست. اگر مشکلی در جهان یا محله خود می بینید، رای دادن به شما صدایی می دهد و توانایی بیان نظرات خود را در مورد تغییر می دهد. اگر از رای دادن امتناع کنید، نمی توانید از کسانی که در مقام هستند شکایت کنید. بعلاوه، به عنوان یک شهروند، درک چگونگی ساختار سیستم های اساسی دولت و نحوه عملکرد آنها، تمرین خوبی است.

39. گوش دادن و ارتباط در یک مشارکت

ارتباط در ازدواج یا رابطه (و حتی با فرزندانتان) بسیار متفاوت از مهارت های ارتباطی عمومی است. این در مورد گوش دادن و همدلی و رسیدگی به مکالمات دشوار بدون تعصب است. کلمات مهم هستند، زیرا می توانند آسیب زننده یا زیبا باشند. آنها می توانند ما را به یکدیگر و به خدا نزدیکتر کنند یا می توانند ما را از هم جدا کنند.

یادگیری فکر کردن قبل از صحبت کردن و گوش دادن بیشتر از صحبت کردن، ابزارهای ارتباطی هستند که در طول زندگی و در تمام روابط نزدیکتان به شما کمک خواهند کرد.

40. ارزش گذاری و ابراز احترام

در قلب هر ازدواج موفق، احترام متقابل وجود دارد. من معتقد نیستم که هیچ یک از ما ازدواج کاملی داشته باشیم اما احترام به همسر و تفاوت هایمان می تواند کمک کند که ازدواج شما قوی تر و شادتر شود. یاد بگیرید که همسرتان را از دریچه یک انسان دیگر با احساسات و خواسته هایی ببینید که ممکن است همیشه با شما مطابقت نداشته باشد. درک انگیزه ها و احساسات زیربنای آن و احترام به آنها به عنوان معتبر، ازدواج شما را تقویت می کند.

41. ارزش گذاری و ابراز عشق

عشق مربوط به زمان با کیفیت کنار هم بودن، محبت کردن و محبت دیدن، بیان احساسات و درک یکدیگر است. دوست داشتن و دوست داشته شدن واقعاً یک مهارت زندگی است و چیزی است که به تلاش زیادی نیاز دارد. بالاخره: «عشق صبور است، عشق مهربان است. حسادت نمی کند، فخر نمی کند، مغرور نمی شود. دیگران را بی حرمت نمی کند، خودخواهانه نیست، به راحتی عصبانی نمی شود، هیچ سابقه ای از اشتباهات را حفظ نمی کند. عشق از بدی لذت نمی برد، بلکه با حقیقت شادی می کند. یاد بگیریم عاشق واقعی باشیم.

42. چگونه تعریف و انتقاد را بپذیریم

پذیرش تعارف و انتقاد سازنده آسان نیست! اغلب اوقات ما از پذیرفتن تعارف با فضل یا کم اهمیت جلوه دادن آنها شکست می خوریم و خجالت می کشیم و با این حال، گاهی اوقات از انتقادها (حتی اگر معتبر باشند) خرد می شویم و آنها را شخصی و به دل می گیریم. یاد بگیرید که به سادگی بگویید «متشکرم» زمانی که یک تعریف و تمجید دریافت می کنید و یاد بگیرید که انتقاد را به عنوان بازخورد ببینید (آن را ارزیابی کنید، سپس آن را اعمال کنید یا آن را دور بریزید) .

43. هوش هیجانی

مادران امروزی احتمالاً همه سر و صدای یادگیری اجتماعی-عاطفی را شنیده اند. اگر در دنیای تجارت هستید، احتمالاً در مورد اهمیت هوش اجتماعی و احساسی در محیط کار نیز مطالب زیادی خوانده اید. مردم در می یابند که هوش هیجانی می تواند به اندازه درک نکات ظریف مهندسی یا فیزیک مهم باشد. با افزایش جمعیت انسانی و جهانی شدن ما در تعاملاتمان، حساس بودن نسبت به دیگران، درک احساسات و یادگیری استفاده از آنها به شیوه ای مثبت می تواند یک مهارت زندگی باشد. خوشبختانه، شما می توانید در طول زندگی خود بر روی هوش هیجانی خود کار کنید و آن را در طول زندگی به کار ببرید.

44. چگونه پیام های تشکر بنویسیم

کارت های تشکر کمی هنر گمشده هستند، اما واقعا روز کسانی را که آنها را دریافت می کنند روشن می کند. آنها راهی عالی برای ابراز قدردانی از دیگران هستند. نوشتن یک یادداشت تشکر ساده است: تمرین کنید که چگونه سپاس گزار باشید. همچنین به فرد بگویید که چگونه می‌خواهید از هدیه او استفاده کنید یا از نتیجه کمک او استفاده کنید. این مهارتی است که زمان بسیار کمی می گیرد اما بسیار معنی دار است.

45. تفکر انتقادی و حل مسئله

اگر در یک کلاس منطق در کالج شرکت کرده‌اید یا سؤال «اگر این، پس آن» را در یک آزمون تجربه کرده‌اید، پس با منطق آشنا هستید. متأسفانه، این مهارتی نیست که همه دارند. این مهارت زندگی در مورد توانایی شما برای اولویت‌بندی است، اما همچنین در مورد توانایی شما در شکستن موقعیت و انتخاب کردن نیز می باشد. این در مورد اندازه گیری نتایج احتمالی و ایجاد مهارت های فکری شما برای مقابله با ضربه های کوچک زندگی است. برای بهبود مهارت های حل مسئله خود، برنامه های تمرین مغز مانند Lumosity یا Fit Brains را امتحان کنید. وقتی نوبت به مهارت های حل مسئله می رسد، اگر از آنها استفاده نکنید، آنها را از دست خواهید داد. به همین دلیل مهم است که ما دائما در حال یادگیری باشیم.

46. سنتز کردن

یک مهارت تفکر انتقادی، ترکیب کردن توانایی ترکیب بخشی از یک کل به روشی جدید و منحصر به فرد است. این مهارت آموخته شده، انطباق پذیری شما و نحوه "برخورد" شما را افزایش می دهد. بخشی از تحلیل و ارزیابی هر موقعیتی است. مانند یک آشپز به آن فکر کنید؛ شما می توانید اجزای مختلف یک وعده غذایی را بردارید، آنها را خرد کرده و سپس به روشی جدید و خوشمزه کنار هم قرار دهید. در زندگی، این یک مهارت تفکر انتقادی است که "تفکر سطح بالاتر" در نظر گرفته می شود .

47. خود انضباط: ورزش و تغذیه

توانایی نظم دادن به اندازه کافی برای انتخاب سالم در مورد غذا و ورزش، یک مهارت آموخته شده است. دستیابی به این درک که اگر الان چیزی بخورید، ممکن است بعداً هزینه آن را بپردازید. این در مورد درست کردن یک وعده غذایی سالم برای خانواده یا پیاده روی بردن بچه ها بعد از مک دونالد است. هیچ‌کس نمی‌تواند همیشه کامل باشد، اما وقتی ورزش و تغذیه را به‌جای تنبیه به‌عنوان مراقبت از خود در نظر می‌گیرید، به تغییر چارچوب کمک می‌کند. با گام‌های کوچک شروع کنید، مانند پیاده‌روی یا افزودن یک سبزی به هر وعده‌ی غذایی، و بر روی نکات مثبت تمرکز کنید.

48. مراقبت از خود: خواب و بهداشت

ما آنقدر درگیر مراقبت از دیگران هستیم که اهمیت مراقبت از خود را فراموش می کنیم. خواب و استراحت، که برای سلامتی ما بسیار مهم است. همچنین به این معنی است که برای خود وقت بگذارید: دوش گرفتن، لباس تمیز پوشیدن، آرایش کردن، حالت دادن به موهایتان یا انجام کارهایی که باید انجام دهید تا احساس تمیزی، اعتماد به نفس و بهترین حالت خود را داشته باشید.

به عنوان مادر، حتی اگر بچه هایمان را بشوییم، حمام کنیم و دندان هایشان را مسواک بزنیم، گاهی اوقات آنقدر مشغول می شویم که فراموش می کنیم از خود مراقبت کنیم. یک روز آبگرم به خود اختصاص دهید یا یک روز در خانه یا بیرون از خود پذیرایی کنید. یاد بگیرید که کمی خود را نوازش کنید. به همه چیزهایی که ممکن است در زمان شلوغی از بین بروند، مانند رنگ کردن موهایمان، مرتب کردن ابروها، زدن ماسک صورت یا پدیکور کردن، توجه کنیم.

شما لایق این هستید که احساس خوبی داشته باشید. در مورد الگوهای خواب مناسب و راه هایی برای ساده کردن روال زیبایی خود بیاموزید تا بتوانید از "زمان من" خود بیشترین بهره را ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha