صبح امروز از مدرسه کوثر محله ۶۰۰ دستگاه در بندرعباس گزارشی از بروز نفس تنگی شماری از دانش آموزان به مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس اعلام شده است.

مسمومیت تعدادی دانش‌آموز در یکی از مدارس شیراز/ انتقال ۱۱ دانش آموز یک مدرسه بندرعباس به بیمارستان/ انتقال ۹ دانش آموز اسفراینی به بیمارستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از مسمومیت تعدادی دانش‌آموز دختر یکی از مدارس دخترانه در شهرستان شیراز خبر داد.

حمیدرضا شعبانی گفت: صبح امروز یکشنبه ۱۴ اسفندماه ساعت ۹ صبح تعدادی از دانش آموزان دختر دبیرستان ایرج کمالی در شهرستان شیراز بوی نامطبوعی را استنشاق می‌کنند که بلافاصله مدیر مدرسه با سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس ارتباط برقرار می‌کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: با حضور تکنسین‌های اورژانس در مدرسه تعدادی دانش آموز که عمدتا دچار اضطراب و استرس و تعدادی نیز دچار تنگی نفس به شده بودند با آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

شعبانی تاکید کرد که هیچ موردی از تهوع و سرگیجه در این دانش آموزان مشاهده نشده است و خوشبختانه وضعیت حال آن‌ها خوب است.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر مسئولان در محل حضور دارند و در حال بررسی موضوع به صورت دقیق هستند.

انتقال ۱۱ دانش آموز یک مدرسه بندرعباس به بیمارستان

صبح امروز از مدرسه کوثر محله ۶۰۰ دستگاه در بندرعباس گزارشی از بروز نفس تنگی شماری از دانش آموزان به مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این زمینه به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: عوامل اورژانس بلافاصله با مراجعه به مدرسه کوثر در محله ۶۰۰ دستگاه در بندرعباس، اقدام به بررسی و امداد رسانی به دانش آموزانی کردند که عمدتا دچار ترس شده بودند ولی با این حال 11 نفر از آنان با گلایه از تنگی تنفسی به بیمارستان های شهید محمدی و خلیج فارس منتقل شده اند.

دکتر فاطمه نوروزیان عنوان کرد: 9 نفر از دانش آموزان نیز در محل با ارائه خدمات بصورت سرپایی به حالت عادی بازگشته اند.

به گفته وی، عوامل درمانی در بیمارستان بیشتر ترس و شوک را دلیل اضطراب و نگرانی شدید دانش آموزان عنوان می کنند و افراد منتقل شده به بیمارستان دچار کمبود اکسیژن در خون نیستند و سطح اکسیژن خون آنها وضعیتی طبیعی دارد و حال عمومی آنها نیز خوب است.

به گزارش فارس، برخی منابع محلی می گویند یک فرد معتاد در پیرامون مدرسه آتشی روشن کرده بوده که دود ناشی از آن وارد محیط مدرسه می شود و دانش آموزان از این مسأله دچار ترس شده اند.

انتقال ۹ دانش آموز اسفراینی به بیمارستان

طاهره توفیقیان، سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: ظهر امروز ۹ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس اسفراین با علائمی مشابه مسمومیت و سردرد خفیف به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند.

وی گفت: میزان مسمومیت دانش‌آموزان هنوز مشخص نیست و دانش‌آموزان در اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین مراحل درمان را طی می‌کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسفراین افزود: حال عمومی دانش آموزان خوب اعلام شده اما تا پایان روند آزمایشات و درمان ابتدایی امکان اظهار نظر قطعی در این خصوص امکان پذیر نیست.

۱۷ دانش‌آموز آبیکی دچار مسمومیت شدند

فرماندار آبیک گفت: ۱۷ دانش‌آموز دختر یکی از مدارس آبیک دچار مسمومیت شده‌اند، ۱۵ نفر از دانش‌آموزان به صورت سرپایی مداوا شدند و حالشان رو به بهبودی است و به مرور در حال ترخیص هستند و ۲ دانش آموز نیز به بیمارستانی در قزوین منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha