یک مطالعه نشان داده است که پیاده روی روزانه ۵۰۰ قدم اضافی در ۷۰ سالگی می‌تواند به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.

 اثرات تعداد قدم‌های روزانه روی سلامتی افراد مسن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،محققان دریافته اند افرادی که هر روز یک چهارم مایل بیشتر پیاده روی می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آن‌ها به میزان ۱۴ درصد کاهش می‌یابد.

محققان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهد که تعیین "اهداف قابل دستیابی" در ردیاب‌های تناسب اندام می‌تواند به حفظ سلامتی تا سنین بالا کمک کند.

محققان گفتند که بیشتر مطالعات بر روی بزرگسالان در اوایل عمر تا میانسالی با اهداف روزانه ۱۰۰۰۰ قدم یا بیشتر متمرکز شده است که ممکن است در افراد مسن قابل دستیابی نباشد.

بنابراین، در مطالعه خود بر روی ۱۵۷۹۲ بزرگسال با میانگین سنی ۷۸ سال، تلاش کردند تا روی اثرات سلامتی تعداد روزانه قدم‌ها در افراد مسن تمرکز کنند.

این تیم داده‌های سلامتی بیش از ۴۵۰ شرکت‌کننده را که از دستگاه گام‌سنج مانندی که روی لگن استفاده می‌کردند برای اندازه‌گیری گام‌های روزانه آن‌ها استفاده کردند.

این دستگاه به مدت سه روز یا بیشتر، و هر روز به مدت ۱۰ ساعت یا بیشتر پمورد استفاده قرار گرفت و به طور متوسط حدود ۳۵۰۰ قدم را در روز شمارش کرد.

حدود ۷.۵ درصد از شرکت کنندگان در طی ۳.۵ سال آینده یک بیماری قلبی عروقی مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی یا نارسایی قلبی داشتند.

در مقایسه با افرادی که کمتر از ۲۰۰۰ قدم در روز برمی‌داشتند، افرادی که حدود ۴۵۰۰ قدم در روز راه می‌رفتند، ۷۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

تنها حدود ۳.۵ درصد از شرکت کنندگانی که حدود ۴۵۰۰ گام در روز برمیداشتند، یک عارضه قلبی عروقی داشتند، در حالی که این عدد در افرادی که کمتر از ۲۰۰۰ قدم در روز بر می‌داشتند، ۱۲ درصد بود.

بر اساس یافته‌های ارائه شده در کنفرانس انجمن قلب آمریکا، هر ۵۰۰ گام اضافی که در روز انجام می‌شود به طور فزاینده‌ای با ۱۴ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است.

ارین ای. دولی، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه آلاباما که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: "با افزایش سن، حفظ فعالیت بدنی مهم است، با این حال، اهداف گام‌های روزانه نیز باید برآورده شوند. ما از این که هر یک چهارم مایل اضافی یا ۵۰۰ قدم، پیاده روی فواید قدرتمندی برای سلامت قلب داشته است، غافلگیر شده ایم. "

او افزود: "در حالی که نمی‌خواهیم اهمیت فعالیت بدنی با شدت بالا را دست کم بگیریم، تشویق به افزایش اندک در تعداد گام‌های روزانه نیز فواید قابل توجهی برای قلب و عروق دارد. اگر بزرگسالی بالای ۷۰ سال هستید، با تلاش برای انجام ۵۰۰ گام بیشتر در روز شروع کنید. "

تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا انجام اقدامات بیشتر در روز از پیشرفت بیماری قلبی عروقی جلوگیری می‌کند یا به تأخیر می‌اندازد یا اینکه اقدامات کمتر ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه‌ای باشد، مورد نیاز است.

منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha