گزارش جدیدی از بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که اپل واچِ یک فرد  به او در مورد یک بیماری قلبی کشنده بالقوه هشدار داد . آدام کرافت، 36 ساله از بدفوردشایر، این تجربه را بازگو کرد: "این ویژگی ای نیست که من هرگز انتظار استفاده از آن را داشته باشم."

اپل واچ عارضه قلبیِ یک نویسنده 36 ساله را تشخیص داد

به گزارش سلامت نیوز در این مصاحبه، کرافت توضیح داد که یک شب پس از تجربه سرگیجه و علائم دیگر به رختخواب رفت.

کرافت گفت که یک روز عصر از روی مبل بلند شده بود و "کمی سرگیجه داشت" اما وقتی برای گرفتن مقداری آب به آشپزخانه رسید "بلافاصله احساس کرد که دنیا روی سرش خراب شد."

او گفت: «من موفق شدم روی زمین پایین بیایم و در عرق سرد فرو رفتم. "از آنجایی که یک مرد بودم زیاد به آن فکر نکردم و خودم را به رختخواب بردم."

با این حال، صبح روز بعد، کرافت از خواب بیدار شد و هشدارهایی را در اپل واچ خود پیدا کرد که به او هشدار می داد دستگاه فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص داده است. او سپس با اورژانس تماس گرفت و به او دستور دادند در عرض یک ساعت به بیمارستان برود.

بیشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

در بیمارستان بدفورد، آزمایشات تکمیلی تایید کرد که کرافت در فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارد. بدون هشدار اپل واچ، کرافت گفت که به بیمارستان نمی‌رفت.

نویسنده گفت که قبلاً «تپش های کوچکی» در قلبش داشت که ساعتش آن‌ها را نگرفته بود، اما این‌ها برای ماه‌ها اتفاق نیفتاده بود. او همچنین "هرگز هیچ درد یا علائمی که فکر می‌کردم جدی باشد" نداشته است.

او افزود که اگر ساعت به او هشدار نمی داد، با سرویس NHS 111 که مردم می توانند در مورد علائم و درمان مشاوره دریافت کنند، تماس نمی گرفت.

او گفت: «من هیچ دلیلی نداشتم. من فقط کمی احساس سبکی سر می کردم . کمی احساس خشن داشتم، بنابراین فکر کردم ممکن است با چیزی پایین بیایم.

پس از اینکه آزمایش فیبریلاسیون دهلیزی را تایید کرد، پزشکان کرافت را روی رقیق‌کننده‌های خون قرار دادند. او اکنون مراحلی را انجام می دهد که به آن روش کاردیوورژن گفته می شود، که از "شوک های سریع و کم انرژی برای بازگرداندن ریتم منظم قلب استفاده می کند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha