دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

 نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات محرومیت دانش‌آموزان از تحصیل و بی توجهی به تعیین تکلیف استخدام معلمان، از طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس خبر داد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

به گزارش سلامت نیوز به نق از جماران، به گفته یکی از نمایندگان مجلس، طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس کلید خورد.

یک نماینده مجلس در رابطه با دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از یک میلیون نفر دانش آموز از تحصیل باز مانده‌اند.

ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انجام بررسی‌های فراوان امروز تصمیم گرفتم که طرح‌ استیضاح آقای یوسف نوری را در سامانه نمایندگان مجلس بارگذاری کنم.

وی درباره دلایل خود برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال تحصیلی گذشته بیش از یک میلیون نفر دانش آموز از تحصیل باز مانده‌اند که این مسئله مغایر اصل ۳۰ قانون اساسی و همچنین بی‌توجهی به آرمان‌های انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی برای رفع و ریشه‌کنی بیسوادی در کشور است.

این نماینده مجلس افزود: مسئله بعدی این است که وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین و مهمترین نهادهای فرهنگی، آموزشی و پرورشی در کشور است اما معاونت منابع نیروی انسانی این وزارت‌خانه تاکنون برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز متعهد، متخصص و کارآمد به خصوص از طریق دانشگاه فرهنگیان بسیار ناکارآمد عمل کرده است.

اعظمی بی توجهی به تعیین و تکلیف و استخدام معلمان خرید خدمت، قرارداد کار معین، نهضتی و غیره را از دیگر دلایل خود برای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: بی‌عدالتی، بی‌نظمی و کندی روند اجرای طرح رتبه بندی معلمان موجب سردرگمی، ایجاد نارضایتی‌های بسیار و اعتراض فرهنگیان عزیز شده است. از سوی دیگر عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین عدم تحقق و به روز رسانی طرح تحول بنیادین کشور در حوزه آموزش و پرورش که از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد روی زمین مانده است. نکته دیگر اینکه ضعف شدید وزارت آموزش و پرورش در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیک مشهود، و بی توجهی وزارتخانه به تامین معیشت و حفظ شأن و منزلت فرهنگیان و ایجاد نارضایتی در بازنشستگان عزیز از دلایلی من برای طراحی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بی توجهی به اهمیت و مقوله پرورش در کنار آموزش از دیگر موضوعاتی است که ناهنجاری‌های آن کاملاً در جامعه مشهود است، اظهار کرد: وقتی رفتار دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستانی به مقوله حجاب را مشاهده می‌کنیم یا اینکه می‌بینیم که دانش آموز در پارک اقدام به قمه‌کشی می‌کند نشان دهنده آن است موضوع پرورش فراموش شده و آموزش و پرورش در حوزه پرورش دانش آموزان بسیار ضعیف و منفعل عمل کرده است. همچنین انتصاب مدیران خارج از وزارت آموزش و پرورش یا افراد ناکارآمد و ضعیف در بدنه وزارت آموزش و پرورش نیز امروز مسئله‌ساز شده و بزرگترین ضربه را به بخش آموزشی و پرورشی کشور وارد کرده است که مورد اعتراض اکثریت نمایندگانمجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: بی‌برنامگی و بی‌توجهی به ارتقای کمی و کیفی مدارس به ویژه مدارس روستایی و عشایری در کشور از دیگر محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش است؛ همچنان مدارس دو شیفت، سه شیفت، کانکسی، چادری و زیر درختی و مدارسی که از آب مناسب و دیوار کشی مورد نیاز برخوردار نیستند و حتی در خیلی از موارد سرویس بهداشتی ندارند در کشور به وفور یافت می‌شود.

اعظمی در پایان گفت: پیش‌بینی من این است که قریب به ۴۰ امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به ثبت برسد و تا حصول رفع مشکلات و معضلات وزارتخانه مذکور از پای نخواهم نشست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha