پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 353332

بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچارمشکل خروپف در خواب شده و این مشکل علاوه بر تاثیر نامطلوب بر کیفیت خواب آن ها، سبب ایجاد مزاحمت برای اطرافیان شده و خواب راحت را از آن ها سلب می کند. در این گزارش به بررسی برخی راهکارها برای حل این مشکل می پردازیم.

راهکاری برای متوقف کردن خر و پف

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس از studyfinds، مطالعه ‌ای که روی ۲ هزار فرد بزرگسال در ایالات متحده انجام شد، نشان داد که ۵۲ درصد افراد یا خروپف می ‌کنند یا شریکی دارند که خروپف می ‌کند و ۷۲ درصد از آن ‌ها به ترفندهایی متوسل می‌شوند تا صدای ناشی از این مشکل را از بین ببرند.

این افراد عموما از نوارهای بینی، گشاد کننده های مجاری تنفسی یا اسپری ها، دوش آب گرم قبل از خواب و حتی خوابیدن در حالت نشسته برای رفع خرو پف استفاده می کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داده شد: ۵۳ درصد از کسانی که خروپف می کنند یا همسرشان این مشکل را دارد، به قدری از سر و صدا خسته شده اند که هر کاری برای جلوگیری از آن انجام می دهند.به گزارش سیناپرس، در این میان بیش از چهار نفر از هر ۱۰ نفر (۴۲٪) حتی برای پایان دادن به این عادت حاضر به انجام عمل جراحی هستند.

مایکل جانسون، پژوهشگر ارشد این حوزه در رابطه با موضوع فوق می گوید: خروپف می‌تواند برای بسیاری از افراد مضر باشد و مردم مایلند تقریباً کاری را انجام دهند تا جلوی آن را بگیرند. در حالی که برخی از این استراتژی‌های بسیار ساده هستند ولی در واقع بسیاری از آن ها موثر بوده و به رفع خر و پف کمک می ‌کنند.

به طور کلی بهترین راهبردها برای غلبه بر خروپف شامل استفاده از بالش اضافی، نوشیدن آب قبل از خواب و قرار دادن توپ تنیس در لباس خواب برای جلوگیری از خوابیدن به پشت است.

در حالی که مواردی مانند استفاده از بالش‌ های اضافی، مرطوب‌ کننده‌ها و باز کردن راه‌ های تنفسی همگی می ‌توانند به کاهش خروپف کمک کنند، راهکارهایی مانند دوش آب گرم قبل از خواب، خوابیدن وارونه در رختخواب و استفاده از ماسک چشم احتمالاً کمک چندانی نم ی‌کنند.

جانسون می ‌افزاید: چه شما خودتان خروپف کنید چه شریک زندگی ‌تان دچار این مشکل باشد، می ‌تواند تأثیر زیادی بر خواب، رابطه و زندگی شما داشته باشد. در نتیجه، برخی افراد هستند که حاضرند هر کاری که لازم است انجام دهند تا جلوی آن را بگیرند.

در این مطالعه همچنین مشخص شد :افرادی که به عنوان افراد چاق طبقه بندی می شوند، بیشتر از افرادی که دارای شاخص توده بدنی کم وزن هستند، خروپف می کنند. علاوه بر این، ۳۶ درصد از مردان در مقایسه با ۳۲ درصد از زنان خروپف می کنند.

کارشناسان می گویند: با استراتژی‌های صحیح، واقعاً می ‌توانید صدای خروپف را در اتاق خواب خود کاهش داده یا حتی از بین ببرید و جای تعجب نیست که بهبود تنفس از طریق بینی یکی از بهترین کارهایی است که افراد درگیر با این مشکل می‌ت وانند انجام دهند.

اولیویا آرتزولو، متخصص خواب برای توقف خروپف پنج نکته اصلی را ارائه می کند:

  • مصرف الکل را متوقف کنید: الکل یک عامل خطر اصلی برای خروپف است. الکل ماهیچه های مجاری هوایی فوقانی را شل کرده و باعث می شود آن ها در طول شب خوب عمل نکرده و خروپف را تشدید کنند.
  • به پهلو بخوابید: شما با خوابیدن به پشت، خروپف را تشدید می کنید. خوابیدن به پهلو یا حداقل اینکه صورتتان به پهلو باشد، باعث کاهش خرو پف می شود.
  • وزن خود را کاهش دهید: کاهش وزن برای کسانی که وزن اضافی دارند می تواند خروپف را بهبود بخشد . تاثیر این موضوع به حدی است که در برخی موارد می تواند علائم را کاملا از بین ببرد.
  • یک گشاد کننده بینی استفاده کنید: این عمل یک راه حل ساده و سر راست که می تواند به راحت تر شدن تنفس در شب کمک کند.
  • بهبود کیفیت هوا: هوای تمیز و تهویه شده به میزان قابل توجهی خطر خروپف ناشی از آلودگی و ذرات و غبار در هوا را کاهش داده و حتی ممکن است آلرژی را خنثی کند. آلرژی می تواند منجر به تحریک راه های هوایی، احتقان و تشدید خروپف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha