جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

پدر و مادر اغلب در عید نوروز برای بازی کودکان ماهی قرمز تهیه می کنند ولی هیچ آگاهی از خطرات و بیماری هایی که امکان دارد با دست زدن به ماهی به بدن کودک منتقل شود.

عوارض نگهداری از ماهی قرمز برای کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ماهی قرمز عید که بیشتر بچه ها آن را دوست دارند و نزدیک عید آن را می‌خرند، باعث منتقل شدن بیماری به کودکان می‌شود. خطراتی که در رابطه با تهیه ماهی قرمز برای کودکان وجود دارد عبارتند از:افراد که حساس هستند و دارای سوابق آلرژی هستند نباید بدون محافظ به ماهی قرمز عید دست بزنند.

چنانچه کودکان به ماهی قرمز بدون محافظی دست بزنند، امکان دارد بیماری‌هایی که میان انسان و آبزیان مشترک است به آنها منتقل شود.ترشحاتی که روی پوست ماهی‌های قرمز وجود دارد امکان دارد وارد آب تنگ یا آکواریوم شود که باعث پیدایش حساسیت‌های جلدی، اگزما و خارش پوستی در کودکان می‌شود.

در فضله ماهی‌ها باکتری به نام سالمونلا وجود دارد که با وارد شدن به بدن باعث به وجود آمدن بیماری تیفوئید و دیگر بیماری‌های دستگاه گوارش در کودکان می‌شود.پیامد دست زدن کودکان به ماهی‌ها اسهال و استفراغ و تب شدید است .بعد از هر بار دست زدن به ماهیان زینتی، حتما دست‌ها با آب و صابون خوب شسته شود و از دست زدن به چشم، پوست و دهان پرهیز گردد. استفاده از دستکش هم برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی الزامی است.

پیشگیری از خطرات ماهی قرمز برای کودکان و محیط زیست

هنگام خرید ماهی قرمز ماهی را انتخاب کنید که سالم باشد تا دچار مشکلات پوستی و حساسیت نشوید.تلاش کنید ماهی قرمزی را بخرید که ظاهر سالم و تحرک مناسب داشته باشد و پولک آن ریخته نباشد.از گذاشتن ماهی قرمز در کنار ماهی‌های آکواریوم پرهیز کنید چون این ماهی‌ها از لحاظ شرایط نگهداری و شرایط زیستی با هم فرق دارند.افرادی که مشکلات پوستی و یا زخم‌هایی در روی پوست دارند از تماس مستقیم با ماهی و یا آب ماهی خودداری کنند چون این کار امکان دارد باعث منتقل شدن بیماری از ماهی به فرد شود.

زمان عوض کردن آب ماهی مواظب باشید و از دستکش استفاده کنید.به سرعت بعد از عوض کردن آب تنگ دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.به گزارش وب گاه بیتوته، بعد از ایام نوروز ماهی‌ها را در محیط‌های طبیعی مانند رودخانه‌ها و سدها رها نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha