براساس آخرین آماری که مرکز ملی سرطان در چین منتشر کرد، نرخ بقای کلی پنج ساله سرطان در این کشور طی ده سال گذشته از حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰ درصدی نرخ بقای ۵ ساله سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، بر اساس آخرین آماری که مرکز ملی سرطان در چین (NCC) روز شنبه منتشر کرد، نرخ بقای کلی پنج ساله سرطان در این کشور طی ده سال گذشته از ۳۰.۹ درصد به ۴۰.۵ درصد افزایش یافته است.

مرکز ملی سرطان در نشست سالانه خود اعلام کرد که حدود ۴.۰۶ میلیون مورد سرطان جدید تشخیص داده شده و بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارنفر سالانه در اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

چین یک سیستم ثبت سرطان ایجاد کرده است که جمعیتی بالغ بر ۱.۴۰۷ میلیارد نفر را پوشش و داده‌هایی را در مورد موارد جدید سرطان، میزان بقا و مرگ و میر ارائه می‌دهد و از تحقیقات پیشگیری و کنترل بیماری سرطان پشتیبانی می‌کند.

کشور چین در سال‌های اخیر با هدف ارتقای منابع پزشکی باکیفیت به مردم و کاهش درمان‌های بین استانی اقدام به ترویج ساخت مراکز درمانی منطقه‌ای کرده است. همچنین چندین بیمارستان سطح بالا از شهرهایی مانند پکن، شانگ‌های و گوانگژو را برای ایجاد شعبه‌های خود در استان‌هایی با منابع پزشکی نسبتاً کمیاب انتخاب کرد تا این مراکز بر روی تومورها، بیماری‌های قلبی عروقی، اطفال و مغز و اعصاب تمرکز کنند.

بر اساس گزارش کمیسیون ملی بهداشت کشور چین (NHC) تاکنون در مجموع ۷۶ مرکز درمانی منطقه‌ای راه اندازی شده است.

گوو یانهونگ، مدیر دفتر پاسخ اضطراری کمیسیون ملی بهداشت کشور چین در نشست سالانه مرکز ملی سرطان گفت:داین کشور سیستم خدمات پزشکی و بهداشتی سرطان چهار سطحی را در سطوح ملی، استانی، شهری و شهرستانی ترویج خواهد کرد، بنابراین عدم تعادل منابع را در میان مناطق مختلف حل خواهد کرد.

محققان چینی اخیرا با شناسایی یک گیرنده هورمونی خاص به عنوان یک هدف بالقوه، پیشرفتی در درمان سرطان از طریق ایمونوتراپی ایجاد کرده‌اند.

ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی نوعی از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند تا با سرطان مقابله کند. ایمونوتراپی از گلبول‌های سفید خون و اندام‌ها و بافت‌های سیستم لنفاوی تشکیل شده است. ایمونوتراپی نوعی درمان بیولوژیکی است. درمان بیولوژیکی نوعی درمان است که از مواد ساخته شده از ارگانیسم‌های زنده برای درمان سرطان استفاده می‌کند.

براساس مقاله‌ای که در مجله ساینس در چهارم ماه آگوست منتشر شد، گیرنده، MC ۵ R، با هورمونی به نام α-MSH، که توسط غده هیپوفیز تولید می‌شود، برای تقویت رشد تومورها عمل می‌کند.

این یافته توسط تیمی از محققان در دانشگاه حاصل شد که در حال بررسی نقش محور هیپوتالاموس-هیپوفیز در ایمنی تومور بودند. آن‌ها سطوح هورمون‌های مختلف را در موش‌های مبتلا به تومور بررسی کردند و دریافتند که سطح α-MSH به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

طبق این مقاله، افزایش سطح این هورمون می‌تواند با ترویج تجمع سلول‌های میلوئیدی و سرکوب سیستم ایمنی از طریق گیرنده MC۵R، منجر به رشد تومور در بدن انسان شود.

به گفته محققان دانشگاه، مطالعات قبلی نشان داده است که بیمارانی که از افسردگی و استرس طولانی مدت رنج می‌برند، رشد سریع تومورها و پاسخ ضعیف‌تر به ایمونوتراپی سرطان را نشان می‌دهند که حاکی ازآن است سیستم عصبی و واکنش‌های استرس نقش مهمی در رشد تومور ایفا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha