دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 353540

قصور پزشکی یک عمل سهل انگاری یا بی احتیاطی از جانب یک متخصص مراقبت های بهداشتی، از جمله پزشکان، پرستاران، بیمارستان ها، HMO ها، PPO ها، کایروپراکتیک ها، درمانگران یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی مجاز است که از استانداردهای پزشکی مرسوم انحراف دارند. در حالی که برخی از موارد می توانند نتایج نامطلوبی داشته باشند و متأسفانه قابل پیشگیری نیستند، برخی از آنها جبران خسارات وارده را تضمین می کنند.

مطالبه دیه حقوقی است یا کیفری

بر اساس قانون، آسیب های وارد شده به بیمار به دلیل تشخیص اشتباه یا عدم تشخیص بیماری، صدمات وارده در هنگام تولد کودک، درمان نادرست یک بیماری پزشکی یا استفاده نادرست از داروهای تجویزی غیرقابل قبول است. مشاوره با شورای حقوقی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که برای انتخاب بهترین گزینه های خود به منظور دریافت غرامت بالقوه مناسب برای درد و رنج خود نیاز دارید.

مطالبه دیه از پزشک

معمولا هنگامی که قصور پزشکی رخ داده است اگر خسارتی به شخص وارد شده باشد با مطالبه دیه می توانید بخشی از خسارات وارد شده را جبران کنید و بهتر است برای گرفتن حق و حقوق خود از پزشک ، مطالبه دیه از پزشک با یک شخص که وکیل در این زمینه است مشاوره داشته باشید.

چگونه می توانم بفهمم که یک مورد قصور پزشکی دارم؟

یک نتیجه پزشکی بد لزوماً به این معنی نیست که شما اشتباه را تجربه کرده اید. حتی با بهترین مراقبت، همه چیز ممکن است اشتباه پیش برود. به طور کلی، برای برنده شدن در یک پرونده قصور پزشکی، باید گواهی پزشکی متخصص داشته باشید که هیچ ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی معقولی کاری را که شما انجام داده است انجام نمی‌دهد. معقول بودن عموماً با نگاه کردن به مراقبت معقول با توجه به دانش موجود، موقعیت جغرافیایی محل وقوع مراقبت و وضعیت اقدامات پزشکی در زمان بیماری یا آسیب تعیین می شود. شما همچنین باید از طریق شهادت کارشناس ثابت کنید که سهل انگاری ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما باعث آسیب یا مرگ شده است. برای مثال، اگر جراحت یا مرگ ناشی از عامل دیگری باشد، یک پزشک می تواند سهل انگاری کند و باز هم مسئولیتی نداشته باشد.

چگونه مدارک پزشکی خود را دریافت کنم؟

قانون ایالتی به بیمار این حق قانونی را می دهد که از سوابق پزشکی کپی دریافت کند. درخواست کپی از سوابق پزشکی، که به صورت کتبی انجام شده است، به مرکز پزشکی ارائه می شود. به دست آوردن سوابق زمان می برد و اغلب باید در تعدادی از زمینه ها درخواست ها ارائه شود. به عنوان مثال، سوابق پزشک معالج حاوی هر نسخه ای است که برای بیمار نوشته شده است، اما سوابق داروساز از سابقه مشاوره بیمار (آن دفترچه ای که هنگام دریافت نسخه خود امضا می کنید) حاوی شکایاتی از عوارض جانبی و سایر تداخلات دارویی نیست. ممکن است لازم باشد با تعدادی از ارائه دهندگان خدمات تماس بگیرید و اغلب برای به دست آوردن این سوابق هزینه کپی در هر صفحه محاسبه می شود.

برای اثبات این موارد، وکلای قصور پزشکی اطلاعات زیادی را جمع آوری می کنند. اغلب آنها با جمع‌آوری و بررسی تمام سوابق پزشکی موجود برای درک آنچه اتفاق افتاده و آنچه باید اتفاق می‌افتد، شروع می‌کنند. آن‌ها همچنین مصاحبه‌های «ثبت‌شده» به نام سپرده‌گذاری انجام می‌دهند که اگر پرونده تا پایان محاکمه پیش برود، می‌توانند به عنوان مدرک استفاده کنند. این سپرده‌ها شامل شاکی، متخصص(های) پزشکی که ادعا می‌شود سهل انگاری کرده‌اند، کارشناسان پزشکی، و شاهدان دیگری می‌شوند که می‌توانند به پر کردن تصویر آنچه اتفاق افتاده و اشتباه رخ داده کمک کنند. آنها همچنین با کارشناسان پزشکی همکاری خواهند کرد تا به حمایت از پرونده کمک کنند و به طور بالقوه شاهد حضور در محاکمه باشند. در نهایت، آنها به قربانیان کمک می‌کنند تا میزان جراحات خود را از طریق تحقیقات دقیق و در صورت لزوم، معاینات پزشکی مستقل نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha