دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 353580

ستون‌فقرات به معنای واقعی کلمه ستون بدن است. حالا ما چقدر به این ستون بدن خود توجه داریم و از آن مراقبت می‌کنیم؟

فعالیت‌های روزمره آسیب‌رسان به ستون بدن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم از ba-bamail، برای مراقبت از ستون فقرات بسیار مهم است که در طول روز به احساسی که در این ناحیه دارید توجه داشته باشید. موارد زیر فهرستی از فعالیت‌های روزمره‌ای هستند که به این بخش حیاتی بدن آسیب می‌رسانند. شما کدام‌یک از کارهای زیر را درست انجام نمی‌دهید؟

مسواک‌زدن


فشاری که هنگام مسواک‌زدن به حالت ایستاده به ستون‌فقرات وارد می‌شود، بیشتر از فشار یک پیاده‌روی طولانی است. به‌ویژه اگر روزانه چند ساعت در حالت ایستاده قرار دارید، باید راهی برای کاهش تأثیرات مضر آن بر ستون‌فقرات خود پیدا کنید. برای مثال می‌توانید هنگام مسواک‌زدن، دست آزاد خود را به دیوار یا سینک تکیه دهید تا فشار ایستادن کاهش یابد.

شستن ظروف


بیشتر افراد اغلب هنگام شستن ظروف، به حالت نیمه‌خمیده با بازوهای کشیده می‌ایستند. در نتیجه، دیسک‌های بین‌مهره‌ای ناحیه قفسه‌سینه ستون‌فقرات به‌سرعت فرسوده می‌شود که به درد بین استخوان‌های کتف منجر می‌گردد. برای رفع این مشکل هنگام شستن ظروف، ستون‌فقرات خود را صاف نگه‌دارید یا یک صندلی یا چهارپایه زیر زانوی‌تان قرار دهید تا به کاهش فشار کمک کند.

تعویض لاستیک ماشین


تعویض لاستیک خودرو می‌تواند برای برخی از افراد چالش‌برانگیز باشد. اگر این کار به شکل اشتباهی انجام شود فشار زیادی به ستون‌فقرات وارد می‌کند و باعث ایجاد درد پشت در بقیه روز می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است هنگام تعویض لاستیک به‌جای خم‌شدن روی چرخ، روی زمین در کنار آن بنشینید به‌طوری که چشمان‌تان هم‌سطح گلگیر خودرو باشد.

حمل کیسه‌های خرید


توجه داشته باشید که برای خرید، حتما بیش از یک کیسه با خود ببرید. به خاطر سلامت ستون‌فقرات خود، هرگز همه خریدهای خود را در یک کیسه قرار ندهید. همچنین توجه داشته باشید که اجسام سنگین را باید با زانوهای خمیده بلند کرد. وزن زیاد برای زنان، به معنای وزن‌های بالای دو کیلوگرم و برای مردان، وزن‌های بالای پنج کیلوگرم است.

شستن کف زمین


هرچند ممکن است سرامیک‌ها و کف خانه‌مان را هر روز تمیز نکنیم اما انجام این کار فقط یک‌بار در هفته هم می‌تواند روی ستون‌فقرات ما تأثیر بگذارد. کشیدگی پاها و پشت و حرکات بازو در حین تمیز کردن ممکن است به ستون‌فقرات فشار بیاورد. برای کاهش فشار روی ستون‌فقرات، هنگام شستن کف روی زانو ننشینید. به‌جای آن از یک کف‌شو استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha