مادران مجرد بسیاری از فراز و نشیب های زندگی را به تنهایی با فرزند خود سپری می کنند؛ در اینجا روش هایی برای کمک کردن به آنها آورده شده است.

5 راه ساده برای حمایت از یک مادر مجرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آی بیلیو، مادر مجرد بودن یک مبارزه منحصر به فرد است. او نه تنها با از دست دادن یک رابطه - خواه از طریق جدایی، طلاق یا مرگ - مقابله می کند، بلکه به تنهایی مسئولیت یک کودک را نیز بر عهده می گیرد.

افراد جامعه تمایل دارند با مادران مجرد به یکی از دو روش رفتار کنند: به عنوان فردی نامرئی یا با قضاوت کردن آنها.

اگر با یک مادر مجرد برخورد کرده اید، به احتمال زیاد فکر کرده اید که چه اتفاقی برای مجرد شدن او افتاده است. آیا او طلاق را انتخاب کرد؟ آیا او مستحق کمک است؟

شاید شما به پایان سؤالات خود رسیدید و گیج شدید، بدون اینکه نمی دانستید که آیا باید درگیر آن باشید یا خیر. شاید آهی با آسودگی کشیدید، از اینکه او تنها شده است نه تو. یا شاید می‌خواستید کاری انجام دهید اما راه‌های زیادی برای کمک کردن وجود ندارد.

اما کاری وجود دارد که می توانید برای کمک به آن انجام دهید. در اینجا پنج راه برای نشان دادن عشق و حمایت از یک مادر مجرد آورده شده است.

1. گوش دادن و تشویق را امتحان کنید

سوالاتی که در مورد وضعیت او دارید را به خاطر دارید؟ او می داند که شما در تعجب هستید و بیشتر اوقات، او خوشحال خواهد شد که داستان خود را به شما بگوید؛ البته اگر شما مایل به گوش دادن و قضاوت نباشید. او نیاز دارد که احساس امنیت کند، دوست داشته شود، و شنیده شود.

به او پیشنهاد دهید که با او قهوه بخورید و داستان او را بشنوید. به او بگویید که برایش دعا کرده اید. به احتمال زیاد، او با در آغوش گرفتن از شما اشک می ریزد و از شما تشکر می کند.

بسیاری از مادران مجرد 24 ساعته احساس قضاوت می کنند، چه از جانب دیگران و چه فقط خودشان. آنها دائماً با دروغ هایی که در سرشان وجود دارد مبارزه می کنند و به آنها می گویند که در حال شکست هستند. محبت خدا نسبت به آنها و اینکه او آنها را می بیند به آنها یادآوری کنید.

2. پیشنهاد نگهداری از کودک

تنهایی برای مادران مجرد نادر است. آنها دائماً در حالت شدید محافظت هستند و به ندرت زمانی را از فرزندان خود دور می شوند.

آنها ممکن است گاهی اوقات خانواده ای در نزدیکی خود داشته باشند تا کمک کنند، اما بسیاری از زنان از آن حمایت محلی برخوردار نیستند.

در طول یک قرار ملاقات با دندانپزشک یا پزشک، به کودک خود پیشنهاد دهید، یا ببینید آیا فرزندان او علاقه مند به بازی با شما هستند، در حالی که او یک ساعت برای خودش وقت می گذارد. به خاطر داشته باشید که وقتی پیشنهاد می دهید، او احتمالاً آن را رد می کند، اما به پیشنهاد دادن ادامه دهید.

او بیشتر مراقب است که چه کسی بر فرزندانش تأثیر می گذارد زیرا آنها نیز در حال گذر از درد خود هستند. او به آنها اجازه نمی دهد فقط با کسی وقت بگذرانند. اعتماد او را به دست آورید و آن را حفظ کنید .

3. کارت های هدیه او را بخرید تا خودش را درمان کند

اکثر مادران مجرد در تلاش هستند تا زمان و پول خود را صرف فرزندشان کنند. اگر به آنها پول نقد یا کارت های هدیه بدهید، در نهایت آنها را برای چیزی عملی یا چیزی برای فرزندانشان خرج می کنند. این فقط در غرایز بقا آنها ریشه دارد. اگر چنین نیازی وجود دارد، به هر طریقی لطفاً آن را برآورده کنید. اما اگر وجود ندارد، یا اگر پول اضافی دارید، برای او یک کارت هدیه بگیرید که فقط می تواند برای خودش خرج کند یا برای او وقت یا کارت خرید یکی از موارد زیر را بخرید:

  • یک ماساژ و حمام سنتی با آب گرم
  • یک سالن ناخن
  • فروشگاه لباس زنانه مورد علاقه او
  • درس رقص
  • کلاس هنر/صنایع دستی

اینها هدایایی هستند که او احتمالاً هرگز برای خودش نمی‌خرد و همچنین فرصتی برای او فراهم می‌کند تا با مردم ملاقات کند. به او یادآوری می‌کند که او هنوز یک زن به غیر از اینکه مادری خسته باشد.

4. به او غذا بدهید

یکی از بزرگترین استرس‌ها در روز مادران مجرد، آشپزی است. اگر شبی باشد که بتواند یک کاسه از پیش آماده را گرم کند ، یکی از بهترین شب های زندگی او خواهد بود.

حتی برای مادرانی که از آشپزی لذت می‌برند، زمان صرف غذا روی میز (به خصوص غذای سالم) تمام عصر و شب او را می‌گیرد. به احتمال زیاد، او خسته است و سعی می‌کند تکالیف، کارهای خانه، و پختن شام را برای افرادی که غذا می‌خورند را به اشتباه انجام دهد، همه اینها به قیمت گذراندن وقت باکیفیت با بچه‌هایش و صرف یک دقیقه برای نفس کشیدن است.

یک ساعت آماده سازی و پخت و پز هدیه ای است که نباید آن را ساده گرفت. واقعا دلیل خوبی برای این کار وجود ندارد. حتی اگر آشپز نیستید، مطمئناً می توانید با یک سرویس تحویل غذا تماس بگیرید و با فشار دادن چند دکمه و کشیدن کارت اعتباری خود پیتزا یا یک مرغ را تحویل بگیرید. بیش از آنچه که فکرش را بکنید به او خوشحالی هدیه خواهید داد.

اگر از آشپزی لذت می برید، یک غذای خانگی حتی بهتر است.

5. به فرزندانش کمک کنید که او را دوست داشته باشند

تعطیلات به دلایل واضح برای مادران مجرد سخت است. او به احتمال زیاد کسی را ندارد که بچه هایش را در تعطیلات، تولدش یا روز مادر برای خرید بگذارد. حتی اگر او از حمایت محلی خانواده اش برخوردار است، برای کمک به فرزندانش به طور تصادفی او را غافلگیر کنید.

به یاد داشته باشید، بچه‌های او در حال گذراندن جنگ‌های خودشان هستند و لزوماً با ایده‌ها یا وسایلی برای هدیه دادن به او یا لبخند زدن او در حال حاضر مجهز نیستند. با پیشنهاد بردن آنها به فروشگاه و انتخاب یک هدیه کوچک، یا برداشتن برخی از لوازم صنایع دستی (مناسب سن) و ساخت یک پروژه غافلگیرکننده، به آنها کمک کنید.

به یاد داشته باشید، نه تنها یک مادر مجرد با دردهای خود دست و پنجه نرم می کند، بلکه سعی می کند به فرزندانش کمک کند تا دردهای خود را نیز برطرف کنند. او مجبور است کار دو پدر و مادر را انجام دهد، در حالی که با احساسات خود کنار می آید و برای فرزندانش جبهه شجاعانه ای حفظ می کند. دریافت هدیه از فرزندانش به شیوه ای منحصر به فرد او را خوشحال و برخی از آن نقاط دردناک را تسکین می دهد. این به او یادآوری می کند که کار سخت او ارزشش را دارد و او تنها نیست.

اگر این روش های کمک طنین انداز نشد یا چیزی نیست که در حال حاضر از عهده پرداخت آن برآیید، به یاد داشته باشید که همیشه می توانید دعا کنید.او از نظر جسمی، روحی و عاطفی قادر به پشت سر گذاشتن این فصل فوق العاده سخت در زندگی بدون دعا نیست.

برای حفظ خانواده اش دعا کنید برای قلبش دعا کنید. برای شفای عاطفی فرزندانش دعا کنید. از خداوند بخواهید که آنها را از نظر مالی برکت دهد. برای همسر آینده او دعا کنید. برای خرد و تشخیص و شنیدن حقیقت بر دروغ دعا کنید. دعا هدیه گرانبهایی است که رایگان است و هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha