متخصص گوش، حلق و بینی گفت: تعدادی از ویروس‌ها از جمله کرونا باعث درگیری عصب گوش و کاهش شنوایی حسی عصبی در کودکان می‌شوند.

کرونا باعث کاهش شنوایی در کودکان می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازر ایسنا،دکتر اله کرم اخلاقی یکشنبه ۲۰ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش شنوایی در کودکان باید خیلی ویژه بررسی و درمان شود تا کودک دچار اختلال تکلم و رشد اجتماعی در آینده نشود.

وی تصریح کرد: متأسفانه به علت عدم توجه به شنوایی کودکان این بیماران خیلی دیر مراجعه کرده و زمان حیاتی برای شروع درمان از بین می‌رود و کاهش شنوایی برای این افراد باقی می‌ماند.

متخصص گوش، حلق و بینی اضافه کرد: توصیه اکید به والدین این است که هر وقت احساس کردند شنوایی کودک کم شده مثلاً افزایش صدای تلویزیون، افت تحصیلی و عدم توجه به صدا زدن حتماً توسط متخصص گوش ، حلق و بینی ویزیت شوند.

اخلاقی گفت: به‌تازگی به‌ویژه از شروع سال تحصیلی تاکنون عفونت گوش میانی و به دنبال آن افت شنوایی شدید در کودکان خیلی شایع شده که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی تصریح کرد: خیلی از این بیماران ابتدا دچار علائم سرماخوردگی شده و سپس دچار درد شدید گوش و افت شنوایی می‌شوند، بنابراین این افراد باید زود تحت درمان دارویی و یا جراحی جهت بهبود شنوایی قرار گیرند.

متخصص گوش، حلق و بینی خاطرنشان کرد: در مجموع کاهش شنوایی در کودکان خیلی ویژه بررسی و درمان شود تا کودک دچار اختلال تکلم و رشد اجتماعی در آینده نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha