دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 353872

مرد تحصیلکرده برای تفریح با پرسه در شبکه‌های اجتماعی دختران دم‌بخت را فریب می‌داد و با وعده ازدواج از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.

کلاهبرداری تفریحی از دختران دم بخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، چندی قبل دختر تحصیلکرده‌ای در تهران به اداره پلیس رفت و از پسر جوانی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: «من مهندسم و به تازگی تحصیلاتم را تمام کرده‌ام. مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی با پسر جوانی به نام کامران آشنا شدم. او پسر پولداری بود و در شرکت پدرش کار می‌کرد. آشنایی ما ادامه داشت و بعد هم از من خواستگاری کرد. هر زمانی به سراغم می‌آمد، خودروی مدل بالایی سوار بود و تیپ خاصی می‌زد. خوشحال بودم با پسر پولداری قرار ازدواج گذاشته‌ام، اما خبر نداشتم او مرا فریب داده و می‌خواهد از من کلاهبرداری کند. یک روز که مرا به رستورانی دعوت کرده‌بود درباره سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال با من صحبت کرد و گفت سود زیادی دارد و در این کار حرفه‌ای است. به هر حال مرا فریب داد و من هم با فروش طلاهایم مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به او دادم تا سرمایه‌گذاری کند، اما از آن روز به بعد ناپدید شد.»

شکایت مشابه


در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران با شکایت مشابهی از سوی دختر جوان دیگری روبه‌رو شدند که متهم پس از خواستگاری از او هم کلاهبرداری کرده‌بود. وی گفت: «در فضای مجازی با مرد پولداری به نام کامران آشنا شدم که مدتی بعد پیشنهاد ازدواج داد و من هم قبول کردم. چند روز قبل گفت با مدیر شرکت خودروسازی آشنا است و از من خواست خودروی پژو ۲۰۶ خودم را بفروشم تا خودروی صفر برای من ثبت‌نام کند. من خودروام را ۳۰۰ میلیون تومان فروختم و پولش را به او دادم، اما او ناگهان غیبش زد.»


هکر حرفه‌ای


بدین ترتیب متهم تحت تعقیب قرار گرفت و مأموران با اطلاعاتی که شاکیان در اختیار او گذاشته بودند، خیلی زود وی را بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از دو شاکی اعتراف کرد و گفت: «فوق‌لیسانس کامپیوتر دارم و در شرکت پدرم کار می‌کنم. من هکر حرفه‌ای هستم، اما تا الان به غیر از هک‌کردن حساب پدرم خلافی مرتکب نشده‌ام. از طرفی هم وضع مالی خوبی دارم و اصلاً نیازی به سرقت و کلاهبرداری ندارم، اما از دوران کودکی از هیجان سرقت و کلاهبرداری خوشم می‌آمد. به همین خاطر تصمیم گرفتم برای تفریح و سرگرمی از دو دختر جوان کلاهبرداری کنم. من ابتدا به آن‌ها پیشنهاد ازدواج دادم و وقتی هم پیشنهاد سرمایه‌گذاری و خرید خودروی صفر به آن‌ها دادم، چون خودم پولدار بودم به من اعتماد کردند و پول‌هایشان را در اختیار من قرار دادند. الان پول‌های آن‌ها در حسابم است، چون اصلاً نیازی به پول آن‌ها ندارم.»
متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha