آلرژی های بهاری می توانند آزاردهنده باشند، و بسیاری از مبتلایان – اما نه همه – برای مبارزه با علائم خود به سراغ داروهای مصنوعی می روند.اما قبل از آن این راهها را امتحان کنید تا به بهتر شدن اوضاع کمک کنید.

8 راهکارِ  فوری برای درمان آلرژی بهاری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دکتر جو رید، متخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی می گوید: «این آلرژی ها باعث علائم ناخوشایندی مانند آبریزش بینی، عطسه، خارش چشم و احتقان بینی می شود.البته می‌توانید داروهای مصنوعی مختلفی برای آلرژی مصرف کنید، اما بسیاری از مبتلایان ترجیح می‌دهند از داروهای طبیعی استفاده کنند.با توجه به چندین مطالعه علمی، گیاهی که به نام باتربور شناخته می شود، یکی از گزینه ها است. در یکی، محققان سوئیسی دریافتند که باتربور یک آنتی هیستامین قوی است که می تواند آلرژی را کنترل کند.همچنین برخلاف برخی از داروهای آلرژی بدون نسخه، باعث خواب آلودگی نمی شود.

بر اساس مطالعات دانشمندان ژاپنی، چای سبز حاوی ماده ای است که می تواند برخی از واکنش های آلرژیک در بدن را مسدود کند. ممکن است عطسه و خارش چشم را کاهش دهد.

بیشتر بدانید: راهکارهایی برای درمان آلرژی بهاریغذاهای تند، از جمله فلفل قرمز، می تواند کمک کننده باشد. حاوی کپسایسین است که به کاهش احتقان بینی معروف است. همچنین آلیسین موجود در سیر یک ضدالتهاب است که می تواند تورم و التهاب را کاهش دهد.

ست شستشوی بینی و سینوس می تواند به پاکسازی مجرای سینوس های مسدود شده کمک کند. قبل از اینکه سر خود را به عقب خم کنید و اجازه دهید محلول از طریق سوراخ بینی وارد مجرای بینی شما شود، آن را با آب گرم و نمک پر کنید. ادامه دهید تا محلول از سوراخ دیگر بینی خارج شود.

آلرژی های فصلی می توانند باعث خشکی بینی و سینوس ها شوند که منجر به احتقان و تورم شود.

رید گفت: «یک راه عالی برای مقابله با خشکی، استفاده از یک مرطوب کننده است. این دستگاه بخار آب را در هوا آزاد می کند و به مرطوب شدن مجاری خشک بینی و سینوس شما کمک می کند و در نتیجه گرفتگی و ناراحتی کمتری ایجاد می کند.

روغن اکالیپتوس، از برگ درختان اکالیپتوس، در مطالعات برای کاهش آلرژی های ناشی از التهاب یافت شده است. چند قطره را به یک کاسه آب جوش اضافه کنید و بخار آن را تنفس کنید.

اگر جاروبرقی شما دارای یک فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا باشد تا بتوانید با تمیز کردن منظم خانه خود را از شر گرده خلاص کنید هم میتواند کمک کند این فیلترها به طور موثر میزان گرده های ایجاد کننده علائم را در داخل خانه شما به حداقل می رساند.

رید توصیه کرد همچنین می‌توانید برای کاهش قرار گرفتن در معرض گرده‌ها در بیرون از منزل، لباس‌های محافظ بپوشید. عینک آفتابی، کلاه لبه گشاد و شلوار بلند تا بزنید تا گرده ها روی پوستتان نریزند. به یاد داشته باشید که لباس های خود را در پایان روز درآورید و برای پاک کردن گرده ها دوش بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha