ممکن است به نظر برسد که بینی کودک نوپا یا پیش دبستانی شما همیشه آبریزش دارد، آلرژی دلیل آن است یا سرماخوردگی؟ این طبیعی است.

آیا آبریزش بینی کودک شما طبیعی است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی ممکن است به نظر برسد که بینی کودک نوپا یا پیش دبستانی شما همیشه آبریزش دارد، اما کارشناسان می گویند این طبیعی است.

دکتر ماریا مجیا، دانشیار پزشکی گفت: «کودکان زیر 6 ساله معمولا 6 تا 8 سرماخوردگی در سال دارند که علائم آن حدودا 14 روز طول می کشد. بسیار طبیعی است که کودکان با تقویت سیستم ایمنی خود هم به طور مکرر به بیماری مبتلا شوند.

مجیا افزود : «بیشتر این سرماخوردگی ها در زمستان اتفاق می افتد. کودکانی که در مهدکودک یا مدرسه ثبت نام می‌کنند، به سادگی در معرض بسیاری از عوامل بیماری‌زا، ویروس‌ها و باکتری‌ها قرار می‌گیرند که سیستم ایمنی کمتر توسعه‌یافته‌شان نمی‌تواند با آنها مقابله کند.»

مجیا خاطرنشان کرد:« "یک قانون کلی این است که اگر فرزند شما پس از یک هفته تا 10 روز بهبود یابد، به احتمال زیاد سرماخوردگی بوده است." "اگر علائم آنها برای مدت طولانی تری ادامه داشته باشد و یا به نظر می رسد پس از قرار گرفتن در معرض مواد خاص یا در طول تغییرات فصلی ظاهر می شود، احتمالاً آلرژی ها مقصر هستند."»

هنگامی که کودک علائمی مطابق با آلرژی دارد، ارائه دهنده مراقبت های اولیه ممکن است مراجعه به متخصص آلرژی یا متخصص گوش، حلق و بینی را توصیه کند.

کودکانی که علائم ویروس را نشان می‌دهند، در صورت بروز یک یا چند مورد از علائم مختلف، از جمله امتناع از نوشیدن چیزی برای مدت طولانی، مشکل در تنفس یا تنفس سریع، و تب بیش از 38 درجه که طول بکشد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنند. سه روز. سایر علائم نگران کننده عبارتند از قرمز شدن چشم ها یا ترشحات زرد رنگ یا تغییرات رفتاری مانند تحریک پذیری یا بی حالی/کاهش پاسخ دهی.

علائم عفونت گوش - مانند درد، گیجی یا کشیدن گوش - همچنین به این معنی است که زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است.

والدین می توانند عادات سالمی را برای کمک به پیشگیری از بیماری، از جمله شستن صحیح دست ها، به فرزندان خود بیاموزند. آنها باید یاد بگیرند که پس از استفاده از دستشویی دست های خود را بشویند و با افزایش سن، پس از دست زدن به بینی شست و شو دهند. اگر آب و صابون در دسترس نباشد، ضدعفونی کننده دست یک گزینه جایگزین است.

همچنین به کودکان بیاموزید که هنگام سرفه، با استفاده از آرنج داخلی دهان خود را بپوشانند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

اطمینان حاصل کنید که کودکان وعده های غذایی سالم می خورند، آب فراوان می نوشند و خواب کافی دارند. وعده های غذایی متعادل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن آنها کمک کند.

مجیا توصیه کرد والدین همچنین می توانند با به روز نگه داشتن آنها در مورد واکسیناسیون ها، از جمله واکسن های COVID-19 و آنفولانزا، به سالم ماندن کودکان کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha