یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار پراکنده باران در استان‌های غربی کشور / خطر وقوع سیل برای نیمه غربی کشور طی ۲ روز آینده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز بارش‌های پراکنده به شکل رگباری برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه و کردستان، شمال ایلام و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود که گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی است.

وی ضمن اشاره به اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گستره و شدت بارش‌ها را در نیمه غربی کشور انتظار داریم و بارش‌ها به شکل رگباری و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی است، ادامه داد: از آنجایی که این بارش‌ها در بازه زمانی کوتاه رخ می‌دهد، آب گرفتگی معابر در سطح وسیع را به همراه دارد که به همین دلیل هشدارهای سح قرمز و نارنجی منشتر شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هشدار قرمز برای ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان صادر شده که بر اساس آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انسداد راه‌های روستایی به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی و وقوع سیلاب را به همراه دارد و ساکنان این مناطق باید توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه این هشدارها در سطح نارنجی هم منتشر شده و نیمه غربی کشور سطح هشدار قرمز و نارنجی را در بر می‌گیرند و ساکنان این مناطق باید از توقف و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها به شکل جدی خودداری کنند، اظهار کرد: آب‌های جنوبی کشور و شمال خلیج فارس روز چهارشنبه مواج است و مناطق غربی دریای خزر طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه متلاطم می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز کمی تا نیمه ابری و ابری است و در برخی ساعات در این استان وزش باد همراه با غبار را شاهد هستیم. بیشینه دمای تهران ۲۹ درجه پیش‌بینی می‌شود که نسبت به دیروز ۴ درجه افزایش دارد و کمینه دما نیز امروز صبح به ۳۰ درجه بالای صفر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha