سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 354232

محمد درویش پژوهشگر فعال در حوزه محیط زیست با انتشار تصویری از غرق شدن شهر یوسف علی در ترکیه نوشت: ترکیه با آبگیری سد یوسف‌علی بر روی یک رودخانه مشترک با گرجستان و ادامه ساخت ۸ سد دیگر در همین رودخانه، درصدد تکرار فاجعه دجله، فرات و ارس است. شگفتا کشوری که بیش از ۱۴۵۰ سد ساخته است، همچنان با بحران فرونشست زمین روبروست!

تصاویر/  اردوغان یک شهر ۷۰۰۰ نفری را غرق کرد!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو، یک سد جدید عظیم در شمال شرقی ترکیه شروع به پر کردن مخزن خود کرده و شهر یوسف‌علی را با وجود سال‌ها اعتراض مردم محلی و فعالان زیست محیطی به آرامی زیر آب می‌برد.۰۰۰ نفر از ساکنان شهر یوسف‌علی توسط دولت ترکیه به بلوک‌های آپارتمانی تازه‌ساخت نزدیک منتقل شده‌اند. سد یوسف‌علی ۸۸۶ فوت (۲۷۰ متر) بر فراز رودخانه چوروه (که به آن چوروکی نیز گفته می‌شود) احداث شده و انتظار می‌رود که نیروگاه برق آبی آن در ماه مه ۲۰۲۳ تولید برق را آغاز کند.

بسیاری معتقدند اردوغان کمر به نابودی محیط زیست ترکیه و حتی کشورهای همسایه بسته است.

به گواه برخی پژوهشگران، ترکیه عامل اصلی بحران ریزگردها، که گستره عظیمی از کشور را فرا گرفته و شروع بحرانیست که سلامت میلیون‌ها ایرانی را هدف قرار داده است با طرح GAP که شامل ۲۲ سد و ۱۳ نیروگاه بر روی سرشاخه‌های دجله و فرات است، عراق، سوریه؛ و ایران را سرزمین‌های غیرقابل سکونت خواهد کرد.

تصاویر/  اردوغان یک شهر ۷۰۰۰ نفری را غرق کرد!

به گزارش فرارو، محمد درویش پژوهشگر فعال در حوزه محیط زیست نیز با انتشار تصویری از غرق شدن شهر یوسف علی در ترکیه نوشت: ترکیه با آبگیری سد یوسف‌علی بر روی یک رودخانه مشترک با گرجستان و ادامه ساخت ۸ سد دیگر در همین رودخانه، درصدد تکرار فاجعه دجله، فرات و ارس است. شگفتا کشوری که بیش از ۱۴۵۰ سد ساخته است، همچنان با بحران فرونشست زمین روبروست!

تصاویر/  اردوغان یک شهر ۷۰۰۰ نفری را غرق کرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha