قریب به اتفاق مراجعان بیمارستان های پایتخت، بیماران شهرستانی هستند و در این بین، کودکان بیمار نیز قرار دارند که والدین آنها به خاطر مشکلات مالی، امکان آمدن به تهران را ندارند.

سفر درمانی رایگان برای کودکان بیمار/ از تهیه بلیت تا رزرو هتل

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یکی از مشکلات خانواده های بی بضاعت در شهرستان‌ها که کودک بیمار دارند، نداشتن هزینه سفر به تهران برای درمان است. از همین رو، اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، تصمیم گرفت با همکاری مؤسسه خیریه، از این قبیل خانواده ها حمایت مالی انجام دهد.

شهره سادات میرباقری سرپرست اداره مددکاری اجتماعی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با تلاش اداره مددکاری اجتماعی امکان استفاده از سفرهای درمانی رایگان برای کودکان ساکن شهرستان که برای درمان به مراکز درمانی تهران مراجعه کردند با همکاری مؤسسه خیریه فراهم شده است.

وی با اشاره به همکاری مؤسسه خیریه در اجرای این خدمت گفت: در نشست مشترک مسئولان مددکاری اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران با اداره مددکاری اجتماعی و اداره کل خیرین وزارت بهداشت، هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت خدمت رسانی بیمارستان‌های دانشگاهی انجام شد.

به گفته میرباقری، این طرح از زمستان ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی در پنج بیمارستان کودکان مفید، علی اصغر، مرکز طبی، بهرامی و فهمیده اجرا شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، هم اکنون همه بیمارستان‌ها می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

سرپرست اداره مددکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبیین شرایط بهره‌مندی بیماران از این خدمات حمایتی، افزود: مددکاران مراکز درمانی از طریق سرکشی روزانه به بخش‌ها و بیماران بستری، بیماران واجد شرایط را شناسایی کرده و پس از بررسی وضعیت مالی خانواده و شرایط جسمی بیمار، با همکاری مؤسسه خیریه، هزینه‌های سفر و جا به جایی بیمار پرداخت می‌شود.

به گفته وی، بهره مندی از این خدمات حمایتی بنا به تشخیص مددکاران اجتماعی مراکز درمانی صورت می‌گیرد.

میرباقری، تلاش حوزه مددکاری را در راستای حمایت روانی، اجتماعی و اقتصادی از بیمار برشمرد و افزود: مددکاران با بررسی‌های علمی و تجربی خود، نیازمندان خدمات حمایتی را در بیمارستان‌ها شناسایی کرده و برای آسودگی خاطر بیمار و خانواده وی تلاش می‌کنند.

براساس تفاهم نامه‌ای که میان مؤسسه خیریه و وزارت بهداشت منعقد شد، مسئولیت تأمین بخشی از هزینه سفرهای درمانی بیمارستان‌های مستقر در شهر تهران بر عهده مؤسسه خیریه قرار دارد.

خدمات خیریه شامل تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس از محل زندگی بیمار به بیمارستان تحت درمان و بالعکس و رزرو هتل و اقامتگاه است که هزینه این خدمات با مشارکت شرکت‌های فعال در حوزه صنعت سفر تأمین می‌شود.

در این فرایند پس از درخواست ارائه شده از سوی واحد مددکاری بیمارستان‌ها، برای بیمار و یک نفر همراه وی بلیت هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه می‌شود. البته در صورت وخامت حال بیمار و توصیه پزشک، مؤسسه خیریه خود را متعهد به تأمین سفر هوایی برای بیمار می‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha