معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه در خصوص جلوگیری از سقط جنین ما به طور مستقیم وظیفه‌ای نداریم، اما در این‌باره به سازمان پزشکی قانونی و دادستانی کل کشور کمک خواهیم کرد، گفت: از عمده دلایلی که امروز باعث تشکیل پرونده‌های زیاد قضایی می‌شود به این دلیل است که مردم به حقوق خود آشنا نیستند.

برای جلوگیری از سقط جنین به سازمان پزشکی قانونی و دادستانی کل کشور کمک می‌کنیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«اصغر جهانگیر» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با توجه به هشدار رییس‌جمهور درباره سقط‌جنین آیا معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در این زمینه برنامه‌هایی برای همکاری با دستگاه‌های مسئول دارد، گفت: ما به صورت مستقیم در این خصوص ماموریت نداشتیم. در این رابطه هم سازمان پزشکی قانونی و هم دادستان کل کشور از طرف ریاست قوه ماموریت پیدا کرده‌اند که در این زمینه ورود کنند.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک مجموعه پیشگیری کننده که در همه موضوعات می‌توانیم ورود کنیم به مجموعه پزشکی قانونی و همچنین به مجموعه دادستانی کل در این زمینه کمک خواهیم کرد تا با رصد مجموعه‌هایی که در این زمینه حضور دارند، کمک کنیم تا جلوی این فعالیت غیرقانونی گرفته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که با توجه به دیدارهای مردمی که در ماه مبارک رمضان انجام شده، به نظر شما چقدر لازم است تا مردم با حقوق شهروندی خود آشنا شده تا از تشکیل پرونده‌های قضایی از این طریق جلوگیری شود، گفت: از عمده دلایلی که امروز باعث تشکیل پرونده‌های زیاد قضایی می‌شود به این دلیل است که مردم به حقوق خود آشنا نیستند.

وی ادامه داد: پایین بودن اطلاعات حقوقی مردم زمینه سوء استفاده از آنها و کلاهبرداری‌ها را فراهم می‌کند. عدم دانش حقوقی شهروندان سبب می شود که اگر در دعوای حقی هم داشته باشند با انتخاب مسیر اشتباه نتوانند به نتیجه برسند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: این وظیفه برای حاکمیت و البته ما نیز به عنوان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و رسانه‌ها این است تا بدون اینکه به مردم فشار اقتصادی وارد شود، مردم را نسبت به حقوق خود آشنا کنیم تا کمتر با مشکلات و معضلات روبرو شده و حجم ورودی پرونده‌ها نیز کاسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha