مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: پرونده مرگ نوزاد نارس در بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در دست بررسی بوده و هنوز قصور پزشکی در این مورد تایید نشده است.

بررسی پرونده مرگ نوزاد نارس/هنوز قصور پزشکی تایید نشده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سلیمان حیدری روز سه شنبه در تماس تلفنی با خبرنگار حوزه سلامت ، افزود: پس از بررسی دقیق و کارشناسی در مورد پرونده مرگ نوزاد نارس متولد شده در بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار، نتیجه نهایی توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس نتیجه نهایی، چنانچه تخلف یا جرم از سوی هریک از عوامل بیمارستان امام سجاد(ع) در این زمینه انجام شده باشد، رسیدگی قانونی لازم توسط مرجع ذیصلاح صورت خواهد گرفت.

همچنین به گفته پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت، پرونده نوزاد نارسی که بنا به اعلام کادر درمان بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار فوت شده به دنیا آمده و پدر وی مدعی زنده بودن او بعد از تولد شده است، در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته تا وضعیت و علت دقیق مرگ نوزاد در بررسی های علمی روشن شود.

وی افزود: در این زمینه گزارش و شرح حال جامعی با جزئیات تهیه و به پزشکی قانونی ارسال شده است و تا اعلام پاسخ پزشکی قانونی، اظهارات گوناگون درباره وضعیت و علت فوت نوزاد، قطعیت و ارزش اثباتی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha