شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 354566

یک جراح شبکیه چشم، از التهاب داخل چشمی «یوئیت» به عنوان یکی از بیماری‌های شایع چشم نام برد که باعث کاهش دید می‌شود.

چقدر «یوئیت» را می‌شناسیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مسعود سهیلیان،جراح شبکیه چشم در آستانه برگزاری سی ودومین کنگره چشم پزشکی ایران، گفت: یوئیت یک بیماری التهابی داخل چشم و شایع است که به عنوان سومین عامل بیماری های چشمی در بیشتر کشورها شناخته می شود.

وی با عنوان این مطلب که بیماری یوئیت اثرات بدی بر روی چشم می‌گذارد، افزود: این بیماری باعث التهاب چشم در قسمت‌های قدامی و خلفی می‌شود و دید بیمار را خیلی کم می‌کند.

سهیلیان تاکید کرد: این بیماری می‌تواند از یک سالگی تا افراد جوان و مسن را گرفتار کند.

این چشم پزشک به علائم بیماری التهاب داخل چشم اشاره کرد و افزود: علائم اصلی این بیماری، به هم ریختن سیستم ایمنی بدن است که یکی از علل بروز آن، بیماری‌های عفونی است.

سهیلیان با عنوان این مطلب که ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن یکی از دلایل بیماری التهاب چشم است که عوارض شدیدی دارد، گفت: بیماری هایی چون روماتولوژی می تواند روی چشم اثر بگذارد و باعث التهاب چشم شود که به صورت غیر عفونی ایجاد می شود و می تواند دید چشم را خیلی کم کرده و عوارض شدید ایجاد کند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان این مطلب که درمان‌های بسیار جدید و خوبی برای یوئیت وجود دارد و هنوز هم در حال پیشرفت است، ادامه داد: این بیماری درمان دارد و بیمار باید به موقع درمان شود تا بینایی چشم حفظ شود و اگر درمان نشود دید چشم از بین می‌رود و گاها خود چشم نیز از بین می رود.

سهیلیان افزود: علائم این بیماری دید کم و قرمزی چشم و چشم دردناک است که باید با مراجعه به چشم پزشک و متخصص یوئیت، بیماری تشخیص و درمان شود.

وی تاکید کرد: کسانی که علائم این بیماری را دارند، باید تحت درمان قرار گیرند تا چشم آنها عارضه کمتری پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha