شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 354787

از زمانی که فرآیند کاشت مو ابداع شد تا به امروز، پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در این عمل زیبایی شاهد هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر روش‌های جدید برای رویش مجدد مو در کلینیک‌های مجهز همانند کلینیک رز اجرا می‌شود. بنابراین محدودیت‌های بسیار زیادی برداشته شده و تقریباً همه افراد می‌توانند با مشکل کم پشتی موی سر خداحافظی کنند. sبرای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید در ادامه این مقاله مروری بر روش‌های جدید برای رویش مجدد مو خواهیم داشت تا متوجه شوید روش‌های جدید چه اندازه کارایی بالاتری داشته و دوره نقاهت کوتاه‌تری را برای شما رقم می‌زنند.

روش های جدید برای رویش مجدد مو

معرفی روش‌های جدید برای رویش مجدد مو

پیوند مو با انتقال فولیکول همراه است و در نتیجه یک بانک موی مناسب نیاز دارد. اما در حال حاضر روش‌هایی ابداع شده است که بدون نیاز به بانک موی قوی نیز می‌توان تراکم موی سر در محل طاس سر را افزایش داد. این روش‌ها عبارتند از:

  1. تزریق سلول‌های بنیادی

سلول‌های بنیادی به مجموعه‌ای از سلول‌ها گفته می‌شود که می‌توانند به انواع سلول‌های متمایز برای رشد بافت‌ها تبدیل شوند. به همین دلیل به این سلول‌ها سلول‌های مادر می‌گویند. برای رویش مجدد با کمک تزریق سلول‌های بنیادی، به یک ابزاری به نام بیوپسی پانچ نیاز داریم.

این دستگاه دارای تیغه دایره‌ای شکل است که وقتی در بانک مو قرار می‌گیرد، به صورت دایره‌ای شکل چرخیده و یک نمونه استوانه‌ای از بافت این قسمت را خارج می‌کند. در مرحله بعدی باید سلول‌های بنیادی را از این بافت استخراج کنیم. بنابراین فرآیند سانتریفیوژ انجام می‌شود. در نهایت یک محلول غنی از سلول‌های بنیادی به دست می‌آید که با تزریق به پوست سر ما می‌توانیم رشد فولیکول‌ها را تحریک کنیم.

  1. روش الکتروپوریشن

یکی از روش‌های تقویت رشد مو، مزوتراپی نام دارد. برای این منظور متخصص باید با کمک سوزن، محلول‌های تقویتی را به پوست سر تزریق نماید. اما یکی از روش‌های جدید برای رویش مجدد مو، الکتروپریش نام دارد که تحت عنوان مزوتراپی بدون سوزن نیز شناخته می‌شود. در این روش متخصص به کمک دستگاه الکتروپوریشن پالس‌های الکتریکی را در پوست سر ایجاد می‌کند تا منافذی در غشای سلول ایجاد شود. بنابراین مواد مغذی به کمک همین منافع از پوست عبور کرده و به فولیول‌ها می‌رسند.

روش های جدید برای رویش مجدد مو

  1. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

پلاسمای غنی از پلاکت یکی دیگر از روش‌های بسیار مؤثر برای تحریک رشد مو و کمک به افزایش تراکم مو شناخته شده است. برای استفاده از این روش، باید یک نمونه خون از بدن فرد استخراج شود و سپس نمونه در داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار ‌گیرد. در پایان مرحله سانتریفیوژ، خون به سه لایه تحت عنوان پلاسمای بدون پلاکت، پلاسمای غنی از پلاکت و سلول‌های قرمز خون تقسیم می‌شود.

متخصص با سرنگ‌های مخصوص پلاسمای غنی از پلاکت را استخراج کرده و به پوست سر تزریق می‌کند. اثربخشی این روش به حدی بالا است که در همان ماه اول می‌توانید شاهد رشد سریع موها باشید.

  1. استفاده از داروها

در بین روش‌های جدید برای رویش مجدد مو باید نگاه به استفاده از دارو خانه داشته باشیم بر اساس شدت ریزش مو شاید متخصص تصمیم‌گیری و دارو درمانی را برای شما پیش ببرد به عبارت دیگر اگر شما در مراحل ابتدایی ریزش مو باشید ابتدا بهتر است به سراغ مصرف دارو به روی حتی می‌توانید محلول‌های تقویتی را در روش مزوتراپی پوست سر خود تحقیق و تفحص نمایی البته متخصصان معتقد هستند که استفاده از دارو برای رویش مو باید یک روش تکمیلی در کنار سایر روش‌های نامبرده استفاده شود و اثربخشی آن بیشتر گردد

روش های جدید برای رویش مجدد مو

  1. کاشت مو

همانگونه که گفتیم، فرآیند کاشت مو یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای رویش مجدد مو است اما روش‌های نوینی که در زمینه پیوند ابداع شده‌اند، اثربخشی کاشت مو را بالا برده و حتی افرادی که بانک موی بسیار ضعیفی دارند با روش‌های نوین همانند میکروگراف یا DHI می‌توانند بعد از ۹ ماه تا یکسال نتیجه بسیار خوبی از کاشت مو به دست بیاورند.

سخن پایانی

متخصصین ما در کلینیک رز https://roz-clinic.com/ آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند. زمانی که شما برای درمان کم پشتی و طاسی سر به کلینیک رز مراجعه می‌کنید ابتدا باید آزمایشاتی را انجام دهید و همچنین باید وضعیت طاسی سر شما مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم یکی از روش‌های جدید برای رویش مجدد مو را برای شما عزیزان اجرا کنیم.

۰۲۱۴۸۶۷۹

۰۹۱۰۴۴۴۰۲۲۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha