دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 354907

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سال گذشته (۱۴۰۱)، ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر بوده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۰) که آمار تلفات ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود، ۱۶.۲ درصد افزایش یافته است.

مرگ بیش از ۱۷۰۰ نفر در تصادفات اسفند ۱۴۰۱

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات تصادفات در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۳۹ نفر مرد و چهار هزار و ۵۱ نفر زن بودند؛ همچنین از کل تلفات ۱۳ هزار و ۵۴۳ نفر در محورهای برون شهری، چهار هزار و ۶۲۰ نفر در مسیرهای درون شهری و باقی موارد در سایر محورها جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت، استان‌های فارس با یکهزار و ۵۶۷، سیستان و بلوچستان با یکهزار و ۴۵۳ و تهران با یکهزار و ۴۳۹ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۸۰، چهار محال و بختیاری با ۲۲۹ و اردبیل با ۲۵۱ فوتی کمترین تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۱ بر اساس آمارهای موجود ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶۰ هزار و ۳۰۰ نفر مرد و ۱۰۸ هزار و ۹۷۹ نفر زن بودند.

آمار مصدومان تصادفات نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۶.۴ درصد بیشتر شده است.

در اسفند سال گذشته آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد ۳۰.۴ درصدی مواجه بود. در این ماه، یکهزار و ۷۴۵ نفر (یکهزار و ۳۷۵ مرد و ۳۷۰ زن) در تصادفات جان باختند؛ در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن یکهزار و ۳۳۸ نفر بود.

تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز که در این ماه به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند. ۲۸ هزار و ۱۶۶ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۱ بیشترین تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در شهریور با یکهزار و ۹۷۳ فوتی و کمترین آن در بهمن با یکهزار و ۳۷۳ فوتی ثبت شده است.

همچنین بیشترین رشد تلفات حوادث رانندگی در این سال در اسفند گزارش شده که برابر با ۳۰.۴ درصد رشد نسبت به اسفند سال قبل از آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha