وزارت بهداشت «دستورالعمل تشکیل شورای فرهنگی در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانی سراسر کشور» را ابلاغ کرد. به نظر می رسد وزارت بهداشت قرار است با ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای فرهنگی در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانی در سراسر کشور سختگیری ها نسبت به حجاب و پوشش کادر درمان و کارکنان بیمارستان ها را افزایش دهد.

ابلاغ دستورالعمل آموزش عفاف و حجاب به کلیه بیمارستان ها

به گزارش سلامت نیوز، نامه ای به دست سلامت نیوز رسیده است مبنی بر اینکه وزارت بهداشت «دستورالعمل تشکیل شورای فرهنگی در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانی سراسر کشور» را ابلاغ کرد.

در بخشی از این دستورالعمل آمده است:با توجه به رویکرد محوری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و دولت خدمتگزار در خصوص تدوین و تحقق پیوست فرهنگی برای همه فعالیت های مهم و توجه ویژه به همه ابعاد زندگی، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و سلامت همه جانبه، تشکیل شورای فرهنگی در بیمارستان های کشور می تواند با توسعه و گسترش رویکرد اخلاقی و معنوی، تحولی ماندگار و اثربخش در مراکز درمانی ایجاد نماید.

در ماده 2 وظایف شورای فرهنگی مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستانی آمده است:
تقویت انگیزه های معنوی در دانشجویان، پزشکان، پرستاران و کارکنان
-فرهنگسازی ارزش های دینی و انقلابی در میان کارکنان و اساتید
-برگزاری هرچه باشکوه تر نماز جماعت و برنامه های فرهنگی در مناسبت های مذهبی و رسیدگی به امورات مسجد یا نمازخانه بیمارستان
-فراهم آوردن امکان حضور روحانیون و مبلغان آموزش دیده در مراکز درمانی
-نظارت بر رعایت پوشش مناسب و سایر ارزش های دینی

لازم به ذکر است پیش از این نیز برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی ورود و خروج بیماران و همراه بیمار را منوط به پوشش چادر کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha