در پی انتشار مصاحبه دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با عنوان «رئیس‌جمهور به ماجرای بازداشت ۲ مدیر در سازمان محیط‌زیست ورود کند»، سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: هیچ جرمی برای ۲ بازداشتی محیط زیست به اثبات نرسیده است.

هیچ جرمی برای ۲ بازداشتی محیط زیست به اثبات نرسیده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، در پی انتشار مصاحبه دبیر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس در یکی از سایتهای خبری با عنوان «رئیس‌جمهور به ماجرای بازداشت 2 مدیر در سازمان محیط‌زیست ورود کند»، سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تنویر افکار عمومی، توضیحاتی ارائه کرد.

در جوابیه سازمان حفاظت محیط زیست آمده است: رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست از آغاز به کار دولت سیزدهم، استفاده از نیروهای جوان، متخصص و انقلابی در عرصه‌های مختلف مدیریتی این سازمان بوده است و در این ارتباط، اصل شایسته‌گزینی، کارآمدی و تعهد مدنظر قرار گرفته است.

بی‌تردید گردش مدیریتی بر اساس اهداف و اولویت‌های هر دولت، امری اجتناب‌ناپذیر است و در همه دولت‌های گذشته نیز شاهد این اتفاق بوده‌ایم اما آنچه ویژگی ذاتی و متمایز دولت مردمی و انقلابی با اسلاف خود است، نظارت مستمر بر مدیران در راستای مقابله با فساد و قانون‌گریزی است. چه آنکه این دولت با هیچ یک از مدیران خود عهد اخوت نبسته و به واسطه کوچکترین لغزش و خطا با آنان به نحو شایسته برخورد خواهد کرد.

در موضوع بازداشت 2 تن از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست، پرونده از سوی نهادهای ذیربط در مرحله رسیدگی قرار دارد و هنوز هیچ جرمی در دادگاه به اثبات نرسیده و حکمی صادر نشده است بنابراین با تکیه بر آموزه‌های دین مبین اسلام و توصیه به لزوم حفظ آبروی افراد، همگان را به رعایت اخلاق اسلامی دعوت می‌کنیم و از ایراد هرگونه اتهام بدون ادله کافی و اثبات جرم، بر حذر می‌داریم.

این نماینده مجلس با کدام شاخص‌های علمی و تجربه فردی، دستاوردهای کارشناسان متخصص سازمان در زمان تحریم ظالمانه و تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ محیط‌بان را در اقصی نقاط کشور و صعب‌العبور و مناطق مرزی ارزیابی کرده‌اند؟!

سازمان حفاظت محیط زیست جلساتی را با جامعه نخبگانی کشور و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، گروه‌های جوان جهادی و سمن‌ها برگزار می‌کند و شورای راهبردی سازمان با حضور متخصصین و مدیران بازنشسته سازمان به‌صورت منظم برگزار می‌شود تا تصمیمات و سیاست‌ها مبتنی بر خرد جمعی با حداقل خطا و اشتباه در طبیعت باشد.

دو فرد اشاره شده در گزارش سایت خبری مورد اشاره به منابع حقوق و دستمزد دسترسی نداشتند و این موارد در حوزه اداری و مالی سازمان و از طریق سامانه الکترونیکی بصورت یکپارچه انجام می‌شود و امکان هر گونه تخلف صفر است.

در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست با تدبیر دولت مردمی توسط یک چهره متخصص در جایگاه علمی استاد تمام دانشگاه تهران با مدرک فوق‌دکتری مهندسی منابع آب با بیش از دو دهه تجربه علمی و مدیریتی، اداره می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha