داشتن موهایی تمیز و به دور از مشکل می‌تواند نقش مهمی را در آراستگی افراد ایفا کند. از این رو استفاده از شامپو مناسب که با پوست سَر سازگار باشد، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ما در این مقاله به بررسی تمام نکات مهمی که دانستن آن برای خرید بهترین شامپو ضروری است، می‌پردازیم. بنابراین اگر در بین تنوع زیاد محصولات نمی‌دانید کدام شامپو را انتخاب کنید، با ما همراه باشید. 

راهنمای انتخاب و خرید شامپو مناسب مو

نکات مهم خرید شامپو

  • در هنگام خرید به نوع پوست و موی خود دقت کنید
  • اگر به تازگی مو های خود را کراتینه کرده اید، از شامپو های حاوی سولفات و سدیم استفاده نکنید.
  • دقت داشته باشید که بهتر است از شامپو سر برای شستشو بدن استفاده نشود زیرا چربی های مفید پوست شما را ازبین می برد.

انواع شامپو مناسب با پوست و مو سر

در هنگام خرید شامپو باید دقت داشته باشید که مو و پوست سر شما از کدام نوع است. در حالت کلی شامپو ها با توجه به نوع پوست سر به سه دسته تقسیم می شوند:

  • شامپو برای موهای خشک
  • بهترین شامپو برای موهای چرب
  • بهترین شامپو برای موهای معمولی

عموما شامپو هایی که برای مو های خشک ساخته می‌شوند، حاوی ترکیباتی بوده که موجب رطوبت رسانی به پوست و موی شما می‌شوند و از این رو از مو های شما مراقبت می کنند. در مقابل اگر دارای مو های چرب می باشید، شامپو شما باید فاقد چربی باشد و باعث کنترل چربی پوست سر شما نیز بشود.

افرادی که دارای موهای معمولی هستند بطور کلی می توانند از بسیاری از شامپو ها استفاده کنند؛ دقت داشته باشید که اگر دارای مو های معمولی هم باشید، باز باید به ترکیبات داخلی شامپو دقت کنید.

در ادامه برای درک بهتر این موضوع به بررسی هر کدام می پردازیم.

حمام کردن با شامپو مناسب با مو های خشک موهای نرم موهای چرب

بهترین شامپو برای موهای خشک

همانطور که از این اسم این دسته ها مو ها پیداست، حالتی خشک و زبر داشته و از این رو باید از شامپو هایی استفاده کنید که باعث رطوبت رسانی و نرم شدن پوست و موی سر شما بشود. از جمله ترکیباتی که میتواند موجب رطوبت رسانی و نرمی پوست و موی شما شوند می‌توان به روغن آرگان، روغن زیتون، آلوئه‌ورا و بابونه اشاره کرد.

بهترین شامپو برای موهای چرب

بطور کلی افرادی که دارای موهای چرب هستند، باید از شامپوهایی که فاقد چربی است استفاده کنند. دلیل چرب بودن موی این دسته از افراد، ترشح بیش از حد چربی در پوست سر بوده و این موضوع موجب چرب شدن ریشه ها و موی سر می شود. برای حل این مشکل و ایجاد ظاهری با طراوت و شاداب برای موهای خود، باید از شامپو هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات کنترل کننده و حل کننده سبوم پوست باشند.

بهترین شامپو برای موهای معمولی

برای افرادی که موهای معمولی دارند، بهترین شامپو مدل‌هایی است که افزودنی زیادی نداشته باشد، در این صورت موهایتان از آسیب‌های شامپوهایی که ترکیبات قوی دارد، در امان می‌ماند. گفتنی است که اگر موهایی معمولی دارید، می‌توانید از شامپو بچه هم استفاده کنید.

آیا بانوان و آقایان می‌توانند از شامپو مشترک استفاده کنند؟

انتخاب شامپو برای هر کس فارق از جنسیت، بستگی به نوع مو دارد. از این رو نمی توان گفت که آقایان و بانوان می توانند از شامپو مشترک استفاده کنند یا خیر. بطور مثال گفته می شود در قسمت پوست سر آقایان، قدد چربی بیشتر بوده و از این رو باید از شامپو های کنترل کننده چربی استفاده کنند. این موضوع برای بانوانی که دارای پوست و موی چرب هستند نیز یکسان است.

پس در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به نوع پوست و مو سر خود بهترین شامپو را انتخاب کنید، اگر دارای موی یکسان با خانواده خود هستید، میتوانید فارغ از جنسیت از یک نوع شامپو استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در هنگام خرید نوع پوست و مو، میزان ضخامت مو، کراتینه یا رنگ شده بودن مو از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با توجه به این مسائل یک شامپو خوب انتخاب کنید.

انتخاب شامپو با توجه به استفاده

شامپو برای مو های کراتینه شده

اگر به تازگی مو های خود را کراتینه کرده اید، در نظر داشته باشید که شامپوی شما باید فاقد سولفات و سدیم باشد. این دو ماده میتواند باعث ازبین رفتن پوشش کراتینه مو شما شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله " قیمت و خرید بهترین شامپو بدون سولفات" را مطالعه کنید.

بهترین شامپو ضد ریزش کدام است

اگر به دنبال شامپو ضد ریزش برای مو های خود هستید، باید به ترکیبات شامپو دقت کنید تا حاوی مواد مفیدی برای تقویت و تحریک رشد موی شما باشد. از جمله این ترکیبات می توان به ویتامین B3، بیوتین، ماینوکسیدیل، کافئین گیاهی، هیستیدین، آلوئه‌ورا، رزماری و چای سبز اشاره کرد.

شامپو مناسب برای بدن

بطور کلی شامپو های بدن باید فاقد سولفات و عطر باشد. سولفات به دلیل تمیز کنندگی قوی ای که دارد، موجب ازبین رفتن چربی های طبیعی پوست شده و از این رو پوست شما خشک می شود. مواد معطر نیز باعث خشکی و تحریک پوست شما می شوند و از این رو باید به این دو نکته در هنگام خرید دقت داشته باشید.

بهترین شامپو ضد شوره

برای درمان فوری شوره‌های حاد از شامپوهایی استفاده کنید که یکی مواد اولیه کتوکونازول، اسید سالیسیلیک، پیریتیون روی یا سلنیوم سولفاید را داشته باشد..

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا با بررسی انواع شامپو به نکات و راهنمای خرید آن بپردازیم. در حالت کلی بسته به نوع پوست و مو شما انتخاب شامپو می‌تواند متفاوت باشد و از این رو باید در هنگام خرید، هر کدام از نکات فوق را به خوبی بررسی کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha