در سال‌های گذشته، مواد شوینده به یکی از اصلی‌ترین عوامل برای خشکی پوست، خارش و همچنین حساسیت‌های مختلف تبدیل شده بودند. اما امروزه با تغییر فناوری و تکنولوژی ساخت این محصولات، شاهد هستیم که برخی از برندها به استفاده از ترکیبات اولیه‌ی سالم‌تر، ملایم‌تر و بعضا ایمن‌تر برای ساخت محصولات بهداشتی و شوینده روی آورده‌اند.

استفاده‌ی اکتیو از ویتامین‌ها، گلیسیرین و دیگر مواد در تولید محصولات خود

اکتیو به مصرف‌کنندگان این اطمینان را می‌دهد که محصولات تولیدی این برند برای آنها و خانواده‌هایشان ایمن و بی‌ضرر است. در این راستا و برای تضمین سلامت مصرف‌کنندگان، از موادی در ترکیب محصولات خود استفاده می‌کند که کمترین میزان حساسیت را برای مصرف‌کننده داشته باشد. در ادامه درباره هر کدام از این مواد در دسته بندی محصولات اکتیو خواهیم گفت.

ترکیبات اولیه محصولات اکتیو سافت

محصولات اکتیو سافت از برند اکتیو، شامل محصولات موجود در دسته‌بندی بهداشت پوست، بهداشت مو و بهداشت کودک می‌شود. از جمله این محصولات می‌توان به انواع شامپو، شامپو بدن، مایع دستشویی، ضدعفونی کننده دست، شامپو موی سر کودک، شامپو بدن کودک، مایع لباسشویی کودک و نرم کننده موی سر اشاره کرد. در تولید محصولات اکتیو سافت از موادی استفاده شده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • آب دیونیزه: از آب دیونیزه برای بهبود کارایی مواد شوینده استفاده می‌شود.
  • ویتامین‌ها: ویتامین B۵ (دی پنتنول)، ویتامین A، F و E از جمله ویتامین‌هایی هستند که در تولید مواد شوینده استفاده می‌شوند و نقش اصلی آنها لطافت بخشیدن، تقویت و مراقبت از پوست و مو است.
  • گلیسیرین: گلیسیرین یکی از مواد حلال در آب است. گلیسیرین خالص، یکی از مهم‌ترین عناصر در داروسازی و تهیه لوسیون و کرم‌های صورت است.
  • پلی کواترنیوم ۱۰: پلی کواترنیوم ۱۰ از جمله عناصری است که با دارا بودن اثر پوشانندگی بالا، روی تارهای مو قرار می‌گیرد و حالت‌پذیری آنها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، دارای خاصیت رطوبت‌رسانی به موها نیز است و میزان گره‌ی مو را کاهش می‌دهد.
  • گوار: گوار ماده‌ای است که با قرار گرفتن روی مو، میزان الکتریسیته مو را کاهش می‌دهد، لطافت و نرمی را برای مو به ارمغان می‌آورد و علاوه بر این موارد، شانه‌پذیری مو در حالت خیس و خشک را بهبود می‌دهد.
  • سیلیکون: سیلیکون از جمله مواد معدنی مفید برای مراقبت از مو، پوست و ناخن است. وجود این ماده در محصولات اکتیو سافت باعث درخشندگی بیشتر، افزایش انعطاف‌پذیری و همچنین لطافت پوست و مو می‌شود.
  • لاکتات: لاکتات از جمله عناصر مهم در لطافت بخشیدن به پوست است. وجود این ماده در محصولات اکتیو سافت، رطوبت سطح پوست را افزایش می‌دهد و با از بین بردن لایه‌ی مرده روی پوست، لطافت و صافی را روی پوست به‌وجود می‌آورد.
  • شی باتر: عصاره شی باتر، شامل چربی‌های اشباع ‌نشده غیر صابونی، اسیدهای چرب ضروری، فیتوسترول‌ها، ویتامین E وD، پروویتامین و آلنتوین می‌باشد. وجود این ماده در محصولات اکتیو سافت، از پوست در برابر اشعه UV محافظت می‌کند و همچنین میزان چین و چروک را کاهش می‌دهد.
  • اوره: اوره انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد، جذب آب توسط پوست را بهبود می‌دهد و همچنین به عنوان مانعی در برابر تبخیر آب از پوست عمل می‌کند.

استفاده‌ی اکتیو از ویتامین‌ها، گلیسیرین و دیگر مواد در تولید محصولات خود

ترکیبات اولیه محصولات اکتیو هوم

محصولات اکتیو هوم از برند اکتیو، شامل محصولات موجود در دسته‌بندی بهداشت البسه و بهداشت خانه می‌شود. از جمله این محصولات می‌توان به شیشه پاک کن، سفید کننده، مایع ظرف‌شویی، پاک کننده سطوح،‌ جرم گیر، پودر لباسشویی دستی، پودر ماشین لباسشویی، مایع لباسشویی و نرم کننده حوله و لباس اشاره کرد. در تولید محصولات اکتیو هوم از موادی استفاده شده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • سورفکتانت‌ها: سورفکتانت‌ها نقش مهمی در کاهش کشش سطحی دارند و می‌توانند به خاصیت پاک‌کنندگی و نرم‌کنندگی محصول اضافه کنند و همچنین میزان غلظت و کف محصول را نیز افزایش دهند.
  • درخشان‌کننده‌ها: از این مواد برای افزایش میزان درخشش و زیبایی البسه استفاده می‌شود. از مواد درخشان‌کننده در مایعات و پودرهای شستشو استفاده می‌شود تا در زمان استفاده از آنها لباس‌ها سفیدتر، درخشنده‌تر و پاکیزه‌تر شوند.
  • سازنده‌ها: سازنده‌ها نقش مکمل برای سورفکتانت‌ها را بازی می‌کنند و کارایی آنها در محصولات شوینده را دوچندان می‌کنند. همچنین دیگر کاربرد آنها، جلوگیری از ایجاد رسوبات آهکی در دستگاه‌ها و روی البسه است.
  • رنگ‌ها: از رنگ تنها برای زیبایی دادن به محصولات اکتیو هوم و همچنین ایجاد تمایز در انواع مختلف محصولات این برند استفاده می‌شود.
  • آنزیم‌ها: نقش اصلی آنزیم‌ها تجزیه لکه‌های سخت و حل کردن آنها در آب است.
  • کنترل کننده‌های کف: این ماده از تولید بیش از حدِ کف جلوگیری می‌کند و در نتیجه، فرایند شستشو آسان‌تر می‌شود.
  • اسانس‌ها: اسانس‌ها همان رایحه‌ی دلنشین و ماندگاری هستند که روی سطوح البسه باقی می‌مانند. در محصولات اکتیو هوم از اسانس طبیعی استفاده می‌شود.
  • نگه‌دارنده‌ها: این احتمال وجود دارد که باکتری‌ها به مواد شوینده نفوذ پیدا کنند و باعث فاسد شدن آنها ‌شوند. استفاده از نگه‌دارنده‌ها، طول عمر محصولات را افزایش می‌دهد و همچنین از فاسد شدن آنها جلوگیری می‌کند.
  • حلال‌ها: حلال‌ها به حل شدن سایر ترکیبات موجود در محصولات کمک می‌کنند و علاوه بر این، نقش به‌سزایی در حل و تجزیه شدن لکه‌ها دارند.
  • غلیظ کننده‌ها: غلیظ‌کننده‌ها، کارایی مواد شوینده را افزایش می‌دهند. یکی از غلیظ‌کننده‌های مورد استفاده در تولید محصولات اکتیو هوم، پلی‌اکریلات است.

همان‌طور که مشاهده کردید، مواد اولیه و ترکیبات محصولات اکتیو در راستای یکی از اهداف اصلی این برند هستند. این هدف، تولید محصولاتی ایمن و بی‌ضرر برای افراد و خانواده‌ها است. تمام محصولات اکتیو در آزمایشگاه‌های مجهز تولید می‌شوند و تک‌تک آنها، پس از گذراندن آزمایش‌های متعدد، تاییده تولید را دریافت می‌کنند. بنابراین، می‌توان از محصولات مختلف این برند برای داشتن خانه و البسه‌ای پاکیزه و همچنین پوست و موهای سالم استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha