محققان یک دلیل احتمالی برای افزایش میزان موارد سرطان روده بزرگ در میان بیماران زیر 50 سال یافته اند: قارچی که معمولاً عامل عفونت ناخن و پوست است.

 عفونت ناخن و پوست عامل ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیویورک پست پزشکان دانشگاه جورج تاون با ردیابی تغییرات میکروبیوم روده بیماران سرطانی، این نظریه جدید را ارائه کردند.

بنجامین واینبرگ، انکولوژیست پزشکی دستگاه گوارش در جورج تاون گفت: «بسیاری از مردم چاقی و دیابت را مقصر می دانند. اما ما این بیماران را داریم که در ماراتن می دوند و رژیم غذایی سالم دارند اما به سرطان کولورکتال بسیار پیشرفته مبتلا شده اند.»

دانشگاه واشنگتن دی سی نمونه های DNA میکروبی از تومورهای بیماران سرطان روده بزرگ را که در زمان تشخیص زیر 45 یا بالای 65 سال سن داشتند، بررسی کرد.

آنها دریافتند که تومورهای بیماران جوان بیشتر حاوی قارچ Cladosporium sp. هستند که معمولاً به ندرت در روده یافت می شود و باعث عفونت پوست و ناخن می شود. هنوز مشخص نیست که چگونه پاتوژن می تواند منجر به سرطان شود، اما یک نظریه این است که می تواند مسئول آسیب رساندن به DNA سلولی باشد.


واینبرگ ادامه داد : ما فکر می کنیم در دهه 1970 یا 1980 نوعی قرار گرفتن در معرض باکتری وجود داشتو اکثرا همه شروع به مصرف آنتی بیوتیک برای عفونت گوش کردند یا مثلا شیردهی را متوقف کردند و در این گروه شاهد این افزایش است اما ما نمی دانیم چرا.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت، سرطان کولورکتال، که شامل سرطان‌های کولون و رکتوم می‌شود، سومین نوع شایع سرطان تشخیص داده شده و دومین علت مرگ ناشی از سرطان در کشور است.

نرخ بقای پنج ساله برای بیماران مبتلا به این بیماری 65٪ است.

موسسه ملی سرطان حدودا 153 هزار مورد جدید سرطان روده بزرگ را در سال جاری گزارش کرد که حدودا 19 هزار مورد آن مربوط به افراد زیر 50 سال بود. این یکی از علل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در میان افراد زیر 50 سال در ایالات متحده است و نرخ تشخیص های جدید در حال افزایش است.

لازم به ذکر است سرطان کولورکتال در میان جوانان در حال افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha