برداشتن پستان در جراحی سرطان سینه برای هر فرد مبتلا به این بیماری، ناراحت‌کننده است. استفاده از روش‌های بازسازی پستان از جمله عمل ایمپلنت (پروتز) سینه، به کاهش آلام بیمار کمک کند. در اصل، به کار بردن پروتز باعث ایجاد احساسی طبیعی در ناحیه قفسه سینه خواهد شد. در نتیجه تا حد زیادی بار روانی ناشی از حذف پستان را کاهش خواهد داد.

زیبایی اندام زنانه پس از برداشتن پستان در سرطان

برداشتن پستان در سرطان سینه پیشرفته (جراحی ماستکتومی)، امری بدیهی و غیر قابل اجتناب است. این مساله می‌تواند برای بیماران بسیار ناراحت‌کننده باشد. به همین دلیل بانوان معمولا می‌خواهند بدانند آیا راهی برای پر کردن جای پستان برداشته شده وجود دارد. زیرا جای خالی آن می‌تواند اعتماد به نفس و کیفیت زندگی آن‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، انجام جراحی پروتز سینه برای جبران عمل برداشتن پستان، به امری طبیعی و مرسوم تبدیل گردیده است. بنابراین افرادی که ناچار به انجام جراحی ماستکتومی هستند به راحتی می‌توانند ظاهر طبیعی اندام خود را حفظ نمایند. این مساله در روند درمانی آن‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود. زیرا جایگزین کردن پستان حذف شده، بخش زیادی از مشکلات روانی مربوط به سرطان سینه را برطرف خواهد کرد.

برداشتن پستان در جراحی سرطان سینه به چه معناست؟

با تشخیص سرطان سینه از طریق انجام ماموگرافی، سونوگرافی و بیوپسی پستان، برنامه درمانی شخص تنظیم می‌شود. نوع برنامه درمانی و مراحل آن به میزان پیشرفت بیماری، گرید و استیج آن بستگی دارد. با این حال، روش‌های رایجی که برای درمان سرطان سینه به کار می‌روند، عموما شامل جراحی برداشتن پستان سرطانی، شیمی درمانی، پرتو درمانی، درمان هدفمند و هورمون تراپی خواهند بود.

اگر بیماری شخص چندان پیشرفته نباشد، ماستکتومی جزیی انجام می‌شود. در این روش، پزشک از طریق لیفت پستان و برداشتن بافت‌های اضافی سینه دیگر (آنکوپلاستی)، پستان‌ها را قرینه‌سازی خواهد کرد.

در بیماری‌های پیشرفته لازم است عمل برداشتن پستان یا ماستکتومی کامل انجام گیرد. در این جراحی تمامی بافت پستان به علاوه برخی غدد لنفاوی زیر بغل و قفسه سینه برداشته می‌شوند. این جراحی تهاجمی در نهایت باعث خالی ماندن جای سینه می‌گردد که برای بیمار ناراحت‌کننده خواهد بود. عمل بازسازی پستان راه حلی است که برای بهبود ظاهر سینه‌ها انجام می‌گیرد. بنابراین جای نگرانی نیست و شما می‌توانید با یک جراحی، جای پستان از دست رفته خود را پر کنید.

ضرورت زیباسازی اندام زنانه بعد از عمل برداشتن پستان

یکی از عوارض اصلی عمل برداشتن پستان، بار روانی ناشی از آن است که به ناراحتی‌های حاصل از بیماری دامن می‌زند. برداشتن کامل سینه باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در بانوان می‌شود. با توجه به این که لازمه درمان سرطان سینه حفظ آرامش روحی و روانی بیمار است، بنابراین باید برای بهبود وضعیت وی به دنبال چاره بود.

پروتز سینه بعد از سرطان پستان

از سوی دیگر، برداشتن یک سینه، باعث عدم تقارن در اندام بیمار خواهد شد. این موضوع فشار یک جانبه‌ای بر گردن و ستون فقرات ایجاد خواهد کرد. در نتیجه، بیمار مدتی پس از عمل برداشتن پستان دچار دردهای اسکلتی می‌گردد. به این ترتیب، باید با یک روش مناسب، مجددا تقارن را ایجاد نمود.

عمل بازسازی پستان راه حلی مناسب برای زیباسازی اندام زنانه بعد از عمل برداشتن پستان است. بهترین روش برای بازسازی پستان نیز استفاده از پروتز سینه است. پروتز پستان باید از طریق جراحی زیبایی و توسط یک پزشک مجرب و ماهر در جای خود قرار گیرد. جنس پروتز سینه عمدتا از سیلیکون یا سالین (نمکی) است که هر یک از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند.

روش‌های بازسازی بعد از عمل برداشتن پستان

گزینه‌های متعددی برای انجام عمل بازسازی بعد از جراحی سرطان سینه وجود دارند. بسته به شرایط بیمار، پزشک بهترین روش‌ها را به وی توصیه می‌کند. جراحی ایمپلنت سینه (یا همان پروتز) و جراحی فلپ دو روش اصلی هستند.

در روش ایمپلنت سینه، پزشک از یک جسم خارجی تحت عنوان ایمپلنت یا پروتز پستان استفاده می‌کند. این جسم خارجی، بعد از برداشتن پستان، در زیر بافت‌های قفسه سینه قرار می‌گیرد. اندازه پروتزها متغیر بوده و بنا بر سلیقه بیمار و نظر پزشک تعیین می‌گردد. از مزایای عمل پروتز سینه می‌توان به ایجاد احساس طبیعی شبیه به بافت پستان اشاره کرد.

در جراحی فلپ پستان نیز از بافت‌های بدن خود بیمار برای ایجاد پستان نمادین استفاده می‌شود. به این معنا که بافت‌ها و عضلاتی از شکم یا قفسه سینه برداشته و در محل سینه قرار داده می‌شوند. به این ترتیب، یک تپه بافتی در جای پستان برداشته شده ایجاد خواهد شد.

اگر جراحی سرطان سینه از نوع ماستکتومی جزیی باشد، عمل بازسازی نیاز نیست. گاهی تنها کافی است بعد از برداشتن تومور، عمل لیفت سینه انجام گیرد تا دو پستان قرینه شوند.

کاندیداهای مناسب برای عمل بازسازی پستان

پس از جراحی سرطان سینه و برداشتن پستان، افراد می‌توانند برای عمل بازسازی با پروتز اقدام کنند. اما این که چه کسانی می‌توانند عمل پروتز سینه را انجام دهند، سوال رایجی است که باید به آن پاسخ داد.

به طور کلی، همه افراد می‌توانند برای عمل ایمپلنت سینه اقدام کنند. اما با این شرط که پزشک معالج وضعیت آن‌ها را تایید نماید. برای مثال، ممکن است بیمارانی که به بیماری‌های زمینه‌ای (مثل دیابت) مبتلا هستند، نتوانند این جراحی زیبایی پستان را انجام دهند. سلامت پوست در ناحیه جراحی بعد از جراحی سرطان سینه و تکمیل درمان نیز اهمیت دارد. تمامی موارد یاد شده، تنها بر اساس نظر پزشک جراح و با توجه به شرایط جسمانی بیمار تایید خواهند شد.

بهترین زمان برای انجام عمل پروتز سینه چه زمانی است؟

معمولا بلافاصله پس از تشخیص سرطان سینه، برنامه ریزی درمانی انجام می‌گیرد. در اکثر بیماران، پزشک جراح، جراحی سرطان سینه (عمل ماستکتومی) را به صورت همزمان با جراحی پروتز سینه انجام می‌دهد. اما گاهی بنا به دلایلی مانند انجام پرتو درمانی لازم است جراحی بازسازی به تعویق افتد. در چنین مواردی، عمل ایمپلنت سینه، چند ماه پس از تکمیل درمان انجام می‌شود. تشخیص بهترین زمان برای انجام عمل ایمپلنت سینه به شرایط بیمار بستگی داشته و تحت نظر پزشک معالج تعیین می‌گردد.

پروتز سینه بعد از سرطان پستان

برای عمل پروتز سینه به چه پزشکی باید مراجعه کرد؟

بهترین پزشک برای عمل پروتز سینه، جراحی است که در زمینه جراحی زیبایی سینه تخصص داشته باشد. بخش مهمی از نتیجه عمل پروتز پستان به مهارت پزشک شما بستگی دارد. در واقع، هر چه تجربه پزشک جراح بیشتر باشد، دقت، ظرافت و تبحر وی بیشتر است. این موضوع باعث می‌شود تا کمترین جای زخم در محل جراحی باقی بماند. ضمن این که پروتز با کمترین آسیب بافتی در بهترین موقعیت قرار می‌گیرد.

در نظر داشته باشید که مهارت بالای پزشک می‌تواند از بروز عوارض شدید بعد از عمل ایمپلنت سینه جلوگیری کند. بنابراین، تجربه پزشک علاوه بر حصول بهترین نتیجه، به کاهش عوارض جسمانی ناشی از عمل کمک خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده مراجعه نمایید.

هزینه عمل پروتز سینه بعد از برداشتن پستان

هزینه عمل پروتز سینه به نوع پروتز بستگی دارد. ایمپلنت سینه می‌تواند سیلیکونی یا نمکی باشد که قیمت‌های متفاوتی دارند. البته بخش عمده‌ای از هزینه عمل پروتز پستان به دستمزد پزشک مربوط است.

این جراحی باید حتما توسط یک جراح متخصص زیبایی پستان متبحر انجام گیرد. زیرا عمل ایمپلنت سینه یک جراحی پیچیده به حساب می‌آید که باید با نهایت دقت و ظرافت انجام شود. در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های بافتی برای فرد در پی داشته باشد. بنابراین حتی اگر قرار است هزینه بیشتری بپردازید، برای انجام عمل حتما به یک پزشک ماهر و مجرب مراجعه کنید.

نتیجه گیری

برداشتن پستان در جراحی سرطان سینه برای هر فرد مبتلا به این بیماری، ناراحت‌کننده است. استفاده از روش‌های بازسازی پستان از جمله عمل ایمپلنت (پروتز) سینه، به کاهش آلام بیمار کمک کند. در اصل، به کار بردن پروتز باعث ایجاد احساسی طبیعی در ناحیه قفسه سینه خواهد شد. در نتیجه تا حد زیادی بار روانی ناشی از حذف پستان را کاهش خواهد داد.

در بین روش‌های بازسازی پستان، جراحی پروتز سینه کارآمدترین و ماندگارترین نتیجه را خواهد داشت. به طوری که شخص پس از انجام این عمل تا سال‌های طولانی می‌تواند از نتیجه آن لذت ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha