معاون روابط کار وزارت کار گفت: حوادث ناشی از کار در کشور ما امار قابل ملاحظه ای دارد. نسبت به سال قبل ۱۳ تا ۱۴ درصد حوادث ناشی از کار کاهش پیدا کرده است. سال گذشته‌ ۷۱۱ نفر از کارگران مشمول قانون کار در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند.

مرگ ۷۱۱ کارگر در سال گذشته بر اثر حادثه کار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، حسین علی رعیتی‌فر (معاون روابط کار وزارت کار) در همایش ملی کار گفت: ما باید با رعایت اصول بنیادین کار و با تفاهم بین گروه کارگری و کارفرمایی، اقداماتی در حوزه امنیت شغلی، مزد و معیشت انجام دهیم.

وی به مقاوله‌نامه ۱۵۵ و تحول در حوزه ایمنی و بهداشت اشاره کرد و گفت: باید به حوزه‌ی ایمنی توجه ویژه شود. کارگران باید درباره ایمنی‌سازی آموزش ببینند در همین رابطه با سازمان فنی حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا این سازمان مهارت‌های لازم را ارائه کند و در حوزه ایمنی و بهداشت اقدامات موثرتری انجام دهیم.

رعیتی فر بیان کرد: حوادث ناشی از کار در کشور ما امار قابل ملاحظه‌ای دارد. نسبت به سال قبل ۱۳ تا ۱۴ درصد حوادث ناشی از کار کاهش پیدا کرده است. سال گذشته ۷۱۱ نفر از کارگران مشمول قانون کار در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه روابط کار موضوع‌های مختلفی مطرح است، گفت: یکی از اتفاق‌هایی که مغفول مانده است؛ گفتگوهای دوجانبه بین گروه‌های کارگری و کارفرمایی در توافق و تعیین دستمزد است.

رعیتی فر افزود: برای رسیدن به عدالت اجتماعی، حقوق بنیادین کار مد نظر است رفع تبعیض و اقدامات گوناگونی از جمله وظایف دولت و شرکای اجتماعی است در این دولت سه جانبه گرایی را سرلوحه کار قرار داده‌ایم.

وی عنوان کرد: در توسعه کشور باید احکامی در نظر گرفته شود تا گفتگوی روابط کار تقویت شود و تضمین سه‌جانبه‌گری را در بستر مشاغل آینده کار دنبال کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید به اصول بنیادین کار پایبند باشیم، گفت: باید روی مشترکات و اتفاق نظرها اهتمام داشته باشیم و با رعایت این اصول به چارچوب‌های امنیت شغلی و معیشت توجه کنیم.

وی گفت: در سال گذشته پیشنهاد اصلاح قوانین کار و تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری را به دولت پیشنهاد دادیم. اصلاح بیمه بیکاری برای این است که چتر حمایتی این قانون را افزایش دهیم. این پیشنهادات اکنون در کمیسیون‌های دولت بررسی می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در باب امنیت شغلی جلسه‌های مختلفی را برگزار کردیم، گفت: موادی از قانون کار را پیشنهاد دادیم که امیدواریم در دولت مصوب شده و به مجلس برود که این اقدام یکی از گام‌های مهم در کار شایسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha