سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 355837

رئیس اداره سیل و مخاطرات هواشناختی گفت: احتمال بروز سیلاب در شهری مانند تهران هم وجود دارد، تلاش ما این است که با آماده‌سازی امکانات لازم به نوعی خود را برای مواجهه با این بحران آماده کنیم که تا حد امکان از بروز خسارت‌های جانی و مالی احتمالی جلوگیری کنیم.

آیا در تهران خطر بروز سیلاب وجود دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضی دلفان، رئیس اداره سیل و مخاطرات هواشناختی، نهم خرداد در استودیوی سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از حتمال بارش‌های شدید و سیلاب گفت.

دلفان گفت: در بحث مدیریت سیلاب، ارگان‌های متعددی را داریم که درگیر هستند. یکی از کارهای شاخص ما، وصل کردن این ارگان‌ها به یکدیگر و هماهنگ کردن کارهای آن‌هاست. برای مثال پیشبینی‌های هواشناسی باید انجام شود که در ادامه آن آبخیزداری برنامه درستی را در نظر داشته باشد.

وی افزود: ما در شهر تهران ۲۱۱ پروژه تعریف شده داریم که باعث تاب‌آوری شهر در برابر سیلاب می‌شود. اکنون هدف ما این است که ضمن جلوگیری از خسارت، تا حد امکان به بهره‌برداری از این سوانح برسیم. برای مثال آب جاری شده در سیلاب می‌تواند طی تمهیداتی، به چرخه بازگردد و مورد مصرف قرار بگیرد.

دلفان اظهار داشت: ما امسال پروژه‌ای تحت عنوان «پهنه‌بندی خطر سیلاب شهر تهران» تعریف کردیم. این پهنه‌بندی به ما کمک می‌کند که نوعی اولیت‌بندی داشته باشیم و به این شکل جان و مال مردم شهر تهران را تا حد امکان در برابر بحران‌ها حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: کشور ما در زمینه کنترل و مدیریت سیلاب جز کشورهای پیشرو و اول جهان هستیم. هرچند ممکن است که از دید اجرایی هنوز به کیفیت مطلوب نرسیده باشیم، اما از لحاظ طراحی و مهندسی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده‌ایم.

دلفان اظهار کرد: به لحاظ جغرافیایی، احتمال بروز سیلاب در شهری مانند تهران نیز وجود دارد. تلاش ما این است که با آماده‌سازی امکانات لازم، به نوعی خود را برای مواجهه با این بحران آماده کنیم که تا حد امکان از بروز خسارت‌های جانی و مالی احتمالی، جلوگیری کنیم و آن را ه حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha