جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 356158

یک متخصص تغذیه گفت: بطری آب معدنی فقط برای نگهداری آب در دمای صفر تا چهار درجه مناسب است.

مضرات استفاده از بطری آب معدنی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، گلبن سهراب متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: بطری‌های آب معدنی در صورتی که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، به سلامت مصرف‌کننده آسیب می‌رساند و اگر در معرض نور آفتاب باشد یا در دمای انجماد باشد و آب درون آن یخ بزند، در هر دو شرایط فعل و انفعالات شیمیایی در بطری رخ می‌دهد که برای بدن بسیار مضر است. بطری آب معدنی فقط برای نگهداری آب در دمای صفر تا چهار درجه است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: گرما باعث واکنش شیمیایی در پلاستیک حاوی آب شده و در نهایت باعث آزاد شدن مولکول‌های آن در آب می‌شود.

سهراب با اشاره به این که بطری‌های پلاستیکی نوشابه، دوغ، آب معدنی و مانند آن یک بار مصرف است و به هیچ عنوان نباید از این گونه بطری‌ها برای نگهداری آب یا مواد اسیدی مانند آب لیمو و سرکه استفاده کرد، هشدار داد: این کار خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: این موضوع که افراد در روزهای گرم تابستان یک بطری آب معدنی همراه داشته باشند یا آن را دورن اتومبیل رها کنند، امری عادی است، ولی نکته اینجاست بطری آبی که در معرض نور خورشید باشد مصرف آن خطرناک و اگر در صورت تابش مستقیم نور مانند یک ذره‌بین عمل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha