دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 356287

همه از علاقه وافر پدرها به خاموش کردن کولر باخبریم. تلقی بیشتر ما این است که این رفتار به دلیل کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد اما ماجرا فراتر از این چیزهاست و به حساسیت پدرها به سرما مربوط می‌شود.

پشت پرده علمی دشمنی پدرها با کولر!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،حساسیت به سرما با افزایش سن بیشتر خواهد شد. علت‌های ارتباط افزایش سن و احساس سردی عبارت اند از:

کاهش چربی پوست| در دوران میان سالی، به تدریج چربی زیرپوست مردان کاهش می یابد و پوست نازک می‌شود، به‌همین علت مردان سرما را بیشتر احساس خواهند کرد. برای کاهش احساس سرما به چربی زیرپوستی نیاز است که با افزایش سن و کاهش چربی زیرپوست، پوست و لایه‌های چربی زیر پوست شروع به نازک شدن می‌کنند، بنابراین مردان در میان سالی بیشتر احساس سرما می‌کنند.

کند شدن متابولیسم| با افزایش سن متابولیسم کند می شود. طبیعی است با کاهش میزان متابولیسم واکنش بدن به سرما هم کاهش می یابد و برخی گیرنده‌های بدن ممکن است به سرعت عمل نکنند تا به رگ‌های خونی شما بگویند که منقبض شده و دمای بدن شما را حفظ کنند.


کاهش خاصیت ارتجاعی رگ‌های خونی| با افزایش سن رگ‌های خونی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهند.

هنگامی که رگ‌های خونی شما انعطاف‌پذیر نیستند، گردش خون کاهش می‌یابد. وقتی خون شما به‌طور طبیعی گردش نمی‌کند، حفظ گرما برای بدن سخت‌تر می شود و همین موضوع باعث سرد شدن دست ها و پاها می شود.

شاید بگویید خب همه این شرایط با بالا رفتن سن مادرها هم اتفاق می‌افتد اما با افزایش سن زنان، چربی زیر پوست آن‌ها افزایش می‌یابد و نه تنها این موضوع بلکه از بین رفتن هورمون استروژن در آن‌ها موجب گرمایی شدن خانم‌ها و احساس گر گرفتگی در سنین بالا می‌شود، این احساس عمدتا تا سنین بالاتر باقی می‌ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha