نماینده مجلس در خصوص گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از کمبود بیش از ۲۰۰ قلم دارو در کشور خبر داد.

کمبود بیش از ۲۰۰ قلم دارو در کشور/ وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، علی بابائی کارنامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 29خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: از وزیر بهداشت تشکر می کنم که در ابتدای صحبت های خود عذرخواهی کردند، تنها کلیدواژه ای که در کشور رواج ندارد عذرخواهی است؛ اگر نمی توانیم حداقل از مردم عذرخواهی کنیم.

وی با بیان اینکه با کمبود بیش از 200 قلم دارو در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: همگان ناکارآمدی طرح دارویار را می پذیرند، شرکت های دارویی از وضعیت موجود ناراضی هستند. واردات داروهای خارجی را با هدف حمایت از تولید داخل ممنوع کردیم این در حالی است که بهای تمام شده دارو در کشور مدیریت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات داروسازان عنوان کرد: باید مشکلات این افراد مورد پرسش قرار گرفته و برای رفع آن ها تدبیر صورت بگیرد. عدم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های تولیدکننده مشکلاتی برای آن ها فراهم کرده است و با شعار نمی توانیم از تولید داخلی حمایت کنیم، همچنین بالا بودن حقوق گمرکی معضلی در این حوزه است. نمی توانیم حقوق گمرکی را بالا ببریم و انتظار داشته باشیم دارو ارزان به دست مردم برسد.

بابایی کارنامی با اشاره به کمبود داروهای پیوند، هموفیلی و بیماری های خاص، خاطرنشان کرد: باید صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذاریم، ما صدای مردم هستیم و نمی توانیم با آن ها تعارف داشته باشیم. حوزه سلامت با زندگی مردم در ارتباط بوده و نمی توان آن را از سفره حذف کرد.

وی همچنین از رئیس کمیسیون بهداشت برای بازدید میدانی از حوزه های تامین دارو در استان مازندران تشکر و قدردانی کرد و افزود: دارو موضوعی فرابخشی بوده و نمی توان سازمان برنامه و بودجه خودش را از این چرخه خارج کند، دولت برای این موضوع مکلف بوده و باید به وظایف خود عمل کند. وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد اما این موضوع بدون همکاری همه ارکان حکومت قابل حل شدن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha