چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 356708

این روزها بازار سفر داغ شده، اما اگر می‌خواهید کام‌تان حین سفر تلخ نشود چند نکته را که برای حفظ سلامت‌تان در سفر مهم است،رعایت کنیدتابستان فصل خوب مسافرت است، فرصتی که با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و البته گرمای هوا فراهم می‌شود.

۱+۸ نکته برای سلامت در سفر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، تا خانواده‌ها به سراغ مناطق زیبا و خوش آب وهوا بروند، اما گرمای هوا و خیلی چیزهای دیگر زمینه بیماری در سفر را فراهم می‌کند که این موضوع می‌تواند این روزهای خوب را به‌کام خود بیمار و همراهانش تلخ کند. برای همین مهم است که نکاتی را قبل از سفر به‌خاطر داشته باشیم تا از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنیم یا در مواجهه با آن‌ها آمادگی بیشتری داشته باشیم.

داروهای‌تان را فراموش نکنید


حتماً قبل از سفر فهرستی از داروهای اختصاصی اعضای خانواده را که به‌طور معمول مصرف می‌کنند یا به آن‌ها نیاز دارند،تهیه کنید. دستورالعمل هر دارو را متناسب با نظر پزشکی که تجویز کرده به خاطر داشته باشید یا یادداشت کنید. یک سری داروهای عمومی برای حساسیت، گوارش، سردرد، مسکن و... هم نیاز است که در ادامه مرور می‌کنیم. دفترچه بیمه را هم فراموش نکنید.


با پزشک‌تان مشورت کنید


اگر بیماری خاصی دارید یا در شرایط خاصی هستید نوع سفر، مقصد و مسیر را با پزشک‌تان در میان بگذارید. در مواردی خاص پرواز طولانی، در برخی شرایط سفر زمینی و در مواردی سفر به مناطقی خاص می‌تواند باعث کسالت شود.


لوازم لازم را به همراه داشته باشید


کرم ضد آفتاب، کلاه مناسب، عینک آفتابی استاندارد و هرچیزی را که کمک کند از گرمازدگی نجات پیدا کنید، همراه داشته باشید. همین‌طور لوازم شخصی مثل ملافه، مسواک، مهر و جانماز شخصی و...


شستن و ضدعفونی کردن دست در هر موقعیتی


در هر زمانی که لازم شد دست‌ها را با حوصله و حدود 20 ثانیه بشویید. حتماً حین کشیدن دست‌ها به هم شیر آب را ببندید. برای موارد ضروری ژل یا الکل به همراه داشته باشید که اگر به آب و مایع دستشویی دسترسی نداشتید، دست‌تان را ضدعفونی کنید. در ضمن تا حد امکان از صابون سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده نکنید.


آب معدنی خنک فراموش نشود


به دلیل این که حین سفر از بهداشت آب مناطق مختلف اطمینان ندارید، آب معدنی خنک که دور از آفتاب باشد، همراه داشته باشید. اگر هم می‌خواهید حین مسیر آب‌ معدنی بخرید، دقت کنید در آفتاب نگهداری نشود؛چون آفتاب باعث ورود ترکیب بطری به آب می شود. بهتر است لیوان شخصی و چند لیوان یک‌بار مصرف کاغذی و قابل بازیافت هم همراه داشته باشید.


سالاد و سبزیجات نخورید


در طی مسیر از خوردن سالاد و سبزیجات، به‌خصوص در رستوران‌های بین‌راهی خودداری کنید؛ چون معلوم نیست مراحل لازم برای ضدعفونی کردن را رعایت کرده‌ باشند.


اسهال را متوقف نکنید


اگر مبتلا به اسهال شدید با خوردن دارو آن را متوقف نکنید؛ چون باعث می‌شود میکروب و عفونت در بدن‌تان بماند.ضمن این که در اولین فرصت با یک پزشک مشورت کنید.


برای موقعیت‌های مختلف دارو همراه داشته باشید


غیر از داروهای شخصی، خوب است برای موقعیت‌های مختلف دارو همراه داشته باشید. به‌طور مثال، برای بیماری‌های حرکتی دیمن هیدرینات، برای حساسیت آنتی هیستامین، برای درد و تب استامینوفن و پروفن و... در ضمن تداخلات دارویی را بررسی کنید و بدون ضرورت جدی تا حدامکان قبل از مشورت با پزشک دارو مصرف نکنید.


بهداشت مواد غذایی را رعایت کنید


از خرید مواد غذایی و خوراکی ‌هایی که روباز هستند، خودداری کنید، مواد لازم را بسته‌بندی شده و از فروشگاه‌هایی که نگهداری اصولی دارند، تهیه کنید. کنسروها را حتما 20 دقیقه بجوشانید و تمام موارد قبل را مرور کنید تا سفری شیرین و بی‌خطر داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha