رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه 8 میلیون نفر در استان تهران تحت پوشش بهداشتی و درمانی این دانشگاه قرار دارند، از وضعیت نامناسب ساختمان برخی بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.

هشدار درباره ایمنی برخی بیمارستان‌های پایتخت/بیمارستانی که با یک زلزله 5 ریشتری فرو می ریزد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مراکز درمانی و بیمارستانی به عنوان مهمترین مراکز درمان بیماران مختلف نقش بسیار مهمی در تأمین سلامت بیماران دارند؛ به طوری که در سطح کشور بیش از هزار بیمارستان در حال فعالیت هستند.برخی بیمارستانها در سطح کشور به ویژه در تهران از قدمت زیادی برخوردار هستند و بازسازی و نوسازی این مراکز درمانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ به طوری که برخی از این بیمارستانها در وضعیت بسیار نامطلوب سازه ای قرار دارند و بیم آن می رود با کوچکترین وقوع زلزله‌ای فرو ریزد.

عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره آخرین «وضعیت پروژه‌های عمرانی این دانشگاه در استان تهران»، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال حاضر پروژه‌های عمرانی دارد که متأسفانه به نوعی مورد غفلت واقع شده؛ با توجه به اینکه بالغ بر 8 میلیون نفر در استان تهران از خدمات این دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: در جنوب شهر تهران، پروژه بیمارستان هفتم تیر و اورژانس آن نیمه تمام است؛ ضمن اینکه بیمارستان لولاگر حکم تخلیه دارد که دلیل آن وضعیت ناپایدار آن است؛ به‌ طوری‌که باید به‌طور کامل تخریب شده و از نو ساخته شود، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: بیمارستان کودکان شهید فهمیده در جنوب تهران نیز شرایط مشابهی مانند بیمارستان لولاگر را دارد. با توجه به اینکه روزانه به 1200 کودک خدمات درمانی ارائه می‌دهد، اما نیاز به تخریب و ساخت مجدد دارد.

پازوکی متذکر شد: بیمارستان فیروزگر علیرغم مراجعه زیاد بیماران، پروژه‌اش به صورت نیمه تمام است که امیدواریم بودجه لازم برای ساخت آن اختصاص داده شود؛ ضمن اینکه بیمارستان حضرت رسول(ص) نیز به عنوان یکی از ناایمن‌ترین بیمارستان‌های کشور فعالیت می‌کند؛ به‌طوری‌که روی یک دیوار 1.5 متری که فاقد سازه بتونی و فلزی است، 6 طبقه ساخته شده است و برآورد کارشناسان فنی این است که تنها با یک زلزله 5 ریشتری کل بیمارستان تخریب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان اکبرآبادی و حجم زیاد بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان، خاطرنشان کرد: بیمارستان شفایحیائیان نیز بسیار قدیمی است و نیاز به تعمیرات اساسی دارد؛ ضمن اینکه ساختمان جدید بیمارستان روانپزشکی ایران نیز در حال ساخت است و با توجه به اینکه استان تهران به 2000 تخت برای بیماران اعصاب و روان نیاز دارد، در صورتی که بودجه لازم برای این بیمارستان تامین شود، 300 تخت به مجموعه حاضر اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به پروژه‌های بیمارستانی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ابراز کرد: بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) در بهارستان باید هرچه زودتر ساخته شود؛ ضمن اینکه بیش از 40 سال است که ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار آغاز شده و تا سال گذشته این پروژه 75 درصد پیشرفت داشت و ظرف یک سال گذشته این عدد به 99 درصد رسیده است. البته سازمان برنامه و بودجه قول داده است تا منابع مالی لازم را تامین کند.

پازوکی افزود: در تامین منابع لازم برای بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار مشکلاتی وجود داشت که سازمان برنامه و بودجه اخیرا 25 میلیارد تومان منابع مالی واریز کرده است که نیاز به منابع بیشتری است، اما چون تزریق بودجه لازم شروع شده، یک تیم اجرای قوی را برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha