یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 357197

ضدآفتاب مناسب کودک‌تان چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته ‌باشد؟یکی از مهم‌ترین وسایلی که خانواده‌ها با شروع تابستان به فکر خرید آن می‌افتند، کرم ضدآفتاب برای کودکان است.

اصول خرید ضدآفتاب برای کوچولوها!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، به گزارش «هلثی چیلدرن» این محافظت می تواند برای کودک در طول زندگی‌اش مفید باشد چون طبق تخمین‌ها 25درصد آسیب‌های دایمی خورشید در دوران کودکی و نوجوانی اتفاق ‌می‌افتد. از آن ‌جا که بچه‌ها در تابستان هم علاقه زیادی به بیرون رفتن و بازی‌ کردن در پارک دارند، استفاده از یک ضدآفتاب مناسب می‌تواند خیال‌تان را از بابت محافظت از پوست کودک‌تان راحت‌ کند. اما ضدآفتاب مناسب کودک‌تان چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته‌ باشد؟



انواع ضدآفتاب‌ها را بشناسید


فیلترهای محافظت ‌کننده اشعه UV ضدآفتاب‌ها را به 2نوع «شیمیایی یا ارگانیک» و «معدنی یا فیزیکی» تقسیم‌بندی می‌کند. فیلترهای ضدآفتاب‌های شیمیایی در آزمایشگاه‌ها ساخته ‌می‌شوند و با جذب اشعه‌های UV و تبدیل آن به گرما، از پوست محافظت می‌کنند. اما ضدآفتاب‌های معدنی یا فیزیکی، با استفاده از دو ترکیب معدنی اکسید روی (زینک اکساید) و دی‌اکسید تیتانیوم (تیتانیوم دی‌اکساید) ساخته می‌شوند و با بازتاب و پراکندن اشعه‌های فرابنفش، از پوست محافظت می‌کنند.

بیشتر بدانید: هرچه که لازم است درباره ضد آفتاب بدانیم


ضد آفتاب شیمیایی چیست؟


با این که سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) بی‌خطر بودن فیلترهای شیمیایی اشعه فرابنفش را تایید کرده ‌است، اما گاهی نگرانی‌هایی درباره آن مطرح می‌شود. این نگرانی‌ها بیشتر درباره «اکسی بنزون» است که از فیلترهای شیمیایی اشعه‌های فرابنفش محسوب می شود. به همین دلیل توصیه انجمن اطفال آمریکا این است که با توجه به این که سیستم غدد درون‌ریز تولیدکننده هورمون در دوران کودکی هنوز کامل نشده است، از کرم‌های ضدآفتاب حاوی اکسی‌بنزون برای آن‌ها استفاده نشود.


معدنی‌ها چه خاصیتی دارند؟


فیلترهای محافظت‌کننده ضدآفتاب‌های معدنی می‌توانند از پس طیف وسیعی از اشعه‌های UV برآیند و برای تهیه آن‌ها به ترکیبات اولیه کمتری نیاز است. همچنین کمتر از فیلترهای شیمیایی جذب پوست می‌شوند و زمینه ایجاد حساسیت را کاهش می‌دهند. با توجه به همه این نکات، بیشتر ضدآفتاب‌های کودکان که در بازار موجودند از نوع معدنی هستند تا پوست کودک کامل و طولانی‌تر محافظت ‌شود و هم کمترین حساسیت را ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha