شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 357239

احساس تنهایی اغلب ربطی به زمان حال ندارند، بلکه به گذشته مربوط می‌شوند.

چرا من در شلوغی هم احساس تنهایی می کنم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بتر هلپ، انسان ها عموماً موجوداتی اجتماعی هستند، به این معنی که می توانیم از ارتباط و صمیمیت با دوستان و عزیزان خود لذت ببریم. با این حال، گاهی اوقات احساس تنهایی می‌تواند طبیعی باشد، به‌ویژه زمانی که از افراد دیگر دور شده‌ایم یا تغییرات عمده‌ای را در زندگی تجربه می‌کنیم

با این حال باید تفاوت بین تنهایی زودگذر و افسردگی را تشخیص دهیم.

دلایل احتمالی برای احساس غم و اندوه و تنهایی

اگر روی حل و فصل احساسات غمگینی یا تنهایی کار می کنید، فهمیدن اینکه چه چیزی می تواند باعث آنها شود، سخت است اما می تواند مفید باشد. گاهی اوقات، می توانید به تنهایی تغییراتی در زندگی ایجاد کنید که می تواند احساسات ناراحت کننده شما را کاهش دهد. در مواقع دیگر، ممکن است از کمک یک حرفه ای بهره مند شوید که می تواند شما را برای حرکت موثر به جلو راهنمایی کند.

ما برخی از دلایل احتمالی برای تنهایی یا غم و اندوه مداوم را در زیر فهرست کرده ایم:

  • حفظ فقدان تماس اجتماعی
  • شریک شما علاقه خود را به رابطه شما از دست می دهد
  • تجربه یک رویداد سخت یا آسیب زا
  • تجربه از دست دادن یا جابجایی یکی از عزیزان
  • برخورد با درگیری
  • تجربه مشکلات یا اختلال در رابطه
  • تجربه تشخیص یا علائم یک بیماری روانی، مانند افسردگی

اگرچه این فهرست گسترده است، اما همه دلایل احتمالی غمگینی یا احساس تنهایی را پوشش نمی دهد. تصدیق احساس خود و پذیرفتن دلایل احتمالی پشت این احساس می تواند اولین قدم برای بهبودی باشد.

بیشتر بدانید: کلید مقابله با تنهایی

فقدان تماس اجتماعی

فقدان فعالیت اجتماعی می تواند باعث شود که فرد احساس تنهایی کند. در این مورد، جستجوی تماس اجتماعی و روابط معنادار با دوستان و عزیزانتان می تواند برای شما مفید باشد.

اگر مدتی است قادر به برقراری ارتباط با مردم نبوده اید، میل به تماس اجتماعی طبیعی است. داشتن عزیزانی که می توانید در زمانی که احساس ضعف دارید به آنها تکیه کنید می تواند مهم باشد.

بر اساس یک مطالعه اخیر که در نیویورک پست به آن اشاره شده است، تقریباً نیمی از آمریکایی ها کمتر از سه دوست صمیمی در زندگی خود دارند. در حالی که دلایل احتمالی زیادی برای این وجود دارد، بسیاری از آنها به تغییرات عمده زندگی (مانند شروع یک کار جدید یا جابجایی) به عنوان دلیل احتمالی آن اشاره می‌کنند.

اگر در حال تجربه یک تغییر اساسی در زندگی هستید، داشتن یک سیستم حمایتی قوی از دوستان می تواند به شما کمک کند تا با احساس تنهایی کنار بیایید.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، دوباره با آشنایان قدیمی خود ارتباط برقرار کنید. همچنین ممکن است سعی کنید در محیط مدرسه یا محل کار خود دوستی پیدا کنید، زیرا ممکن است زمان بیشتری را در آنجا سپری کنید تا در مکان های دیگر.

بیشتر بدانید: چگونه از احساس تنهایی رها شویم؟

تجربیات تروماتیک

بسیاری از مردم ممکن است پس از اتفاقات آسیب زا در زندگی خود احساس غمگینی، تنهایی و حتی عصبانیت کنند.

کنار آمدن با استرس، غم و اندوه یا اثرات تروما می تواند بر روحیه و سلامت روان شما به طور کلی تأثیر بگذارد. شما ممکن است فقط به زمان نیاز داشته باشید تا وضعیت را پردازش کنید، یا ممکن است از مداخله درمانی حمایتی بهره مند شوید.

در هر صورت، اگر احساسات خود را به طور کامل درک نکنید، ممکن است احساسات دردناک شما طولانی تر با شما بمانند.

یکی از دوستان یا اعضای خانواده از شما دور شده است

ممکن است زمانی که فردی که به او نزدیک هستید و از شما فاصله گرفته است، احساس تنهایی یا افسردگی کنید. این می تواند یک تجربه معمول برای والدینی باشد که فرزندان خود را به دانشگاه می فرستند، یا برای افرادی که برای یک فرصت شغلی جدید بهشهر دیگر نقل مکان می کنند. رویدادهای مهم زندگی مانند این می تواند استرس زا باشد و اغلب باعث می شود فرد احساس غم و تنهایی را تجربه کند.

ارتباط گرفتن از طریق پیامک، ایمیل یا تماس های تلفنی می تواند راهی برای بهبود کیفیت زندگی شما در میانه دوره جابجایی باشد. همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که به خودتان زمان بدهید تا با غیبت آنها سازگار شوید.

درگیری با دوستان یا خانواده

مشاجره با دوستان یا اعضای خانواده می تواند باعث شود که شما احساس تنهایی و غمگینی کنید. آیا در گذشته با کسی دعوا داشتید؟ شاید این شکافی ایجاد کرد که از زمان وقوع دعوا نتوانسته اید آن را اصلاح کنید. اگر روابط نزدیک زیادی ندارید، حتی یک بحث می تواند برای شما و سلامت روان شما بسیار مهم باشد. نداشتن معتمد معمولی تان که با او صحبت کنید می تواند باعث ایجاد حس پوچی در شما شود کهاز بین بردن آن سخت است و می تواند به تنهایی منجر شود.

برای رفع این مشکل، می توانید سعی کنید با این فرد یا اعضای خانوادهتان روابطتتان را بهبود ببخشید یا اصلاح کنید. این می تواند طبیعی باشد که هر از گاهی با هم مخالفت کنیم. اگر ماهیت بحث جدی‌تر بود، می‌توانید برای حمایت با یک درمانگر صحبت کنید زیرا هر دو طرف احساسات خود را در مورد اختلاف بررسی می‌کنند.

افسردگی

اگر احساس تنهایی، پوچی یا غم طولانی یا حل نشده ای را تجربه می کنید، می تواند نشانه ای از مواجهه با نوعی افسردگی باشد.

تفاوت بین فردی که شرایط پزشکی مانند افسردگی را تجربه می کند و فردی که تجربه نمی کند به طور کلی بر اساس مدت زمان تداوم احساسات و اینکه آیا یک تجربه فیزیکی ثانویه در نتیجه این احساسات وجود دارد تعیین می شود.

درمان های مختلفی برای افسردگی وجود دارد. برای بسیاری، رایج‌ترین گزینه‌هایی که دنبال می‌شوند عبارتند از گفتگو درمانی و دارو.

صحبت با یک پزشک یا متخصص سلامت روان می تواند به شما کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه روشی ممکن است برای نیازهای خاص شما مؤثرتر باشد به دست آورید.

اگر افسردگی دارید، ممکن است با افکار خودکشی نیز دست و پنجه نرم کنید. اگر اینطور است، ضروری است که فوراً برای پشتیبانی تماس بگیرید.

بیشتر بدانید: تنهایی موجب کاهش طول عمر می شود

شما در دوران کودکی یک ضربه روحی را تجربه کرده اید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هارلی تراپی، تنها چیزی که می تواند هر گونه توانایی برای احساس ارتباط با دیگران را از بین ببرد، تروما است. تروما می تواند شامل مواردی مانند سوء استفاده عاطفی، فیزیکی، جنسی، بی توجهی، یا از دست دادن والدین یا عزیزان باشد.

کودکان اغلب خود را به خاطر آسیب دیدگی سرزنش می کنند. بنابراین هر آسیب دوران کودکی می تواند به این معنا باشد که نه تنها احساس می کنید که ارتباط با دیگران خطرناک است، بلکه احساس می کنید که به هر حال ارزش دوست داشته شدن را ندارید. بنابراین ناخودآگاه دیگران را از خود دور می کنید.

شما ممکن است اختلال شخصیت داشته باشید

اگر نه تنها نمی توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، بلکه درک دیگران را غیرممکن می دانید؟ دیگران در عوض همیشه شما را عجیب، متفاوت یا حتی به خاطر طرز فکر و رفتارتان تحقیر کنند؟

ممکن است اختلال شخصیت داشته باشید. اختلال شخصیت به این معناست که شما طبیعتاً دنیا را متفاوت از دیگران می بینید. مغز شما برای فکر کردن به روش‌های خارج از هنجار آماده شده است و شما را به رفتاری خارج از هنجار سوق می‌دهد که می تواند به این معنی باشد که شما همیشه یک غریبه هستید و احساس تنهایی می کنید.

شما به روابط سمی معتاد هستید

هم روابط عاشقانه اعتیادآور و هم دوستی های سمی ما را تنها می گذارد. وقتی همیشه درگیر جنگ قدرت هستیم، هیچ شانسی برای ارتباط واقعی را پیدا نمی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha