نواحی خصوصی بدن تمایل به تیره شدن دارند و تفاوت رنگ کاملاً قابل مشاهده است که می تواند به دلیل اصطکاک، بثورات، لباس های تنگ، تعریق و حتی عوامل هورمونی رخ دهد. این مشکل پوستی چه قسمت داخلی ران شما باشد و چه ناحیه لگن، بدون هیچ محصول گران قیمتی قابل درمان است.

علل تغییر رنگ و روش های طبیعی روشن کردن ناحیه تناسلی 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از استارپیل وکس، از علل خارجی گرفته تا ژنتیک و سن، تیرگی نواحی خصوصی بدن از فردی به فرد دیگر علت های متفاوتی دارد. اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید به طور کامل تیرگی این نحواحی رابرطرف کنید یا اگر هنوز نمی توانید به علت آن پی ببرید، برای تشخیص با متخصص پوست خود مشورت کنید.

علل تغییر رنگ ناحیه تناسلی


اصطکاک

اصطکاک ناشی از منابع خارجی می تواند به هیپرپیگمانتاسیون منجر شود. پوشیدن لباس‌های بیش از حد تنگ، نامناسب، یا محدودکننده می‌تواند باعث تیره شدن یا تغییر رنگ پوست در نواحی خصوصی شود.

حتی فعالیت‌های روزمره مانند ورزش، رابطه جنسی یا فقط مالش منظم پوست می‌تواند به تغییر رنگ ناحیه تناسلی منجر شود. هنگامی که پوست با لباس های تنگ یا محدود کننده اصطکاک پیدا می کند، می تواند مقادیر زیادی کراتین تولید کند که حاوی ملانین نیز می باشد. تولید بیش از حد این عناصر به نوبه خود می تواند باعث تیرگی یا تغییر رنگ پوست شود.

سن

همانطور که همه ما می دانیم، بدن ما با افزایش سن تغییر می کند. به خصوص در ناحیه شرمگاهی، خاصیت ارتجاعی و ضخامت پوست می تواند در طول زمان تغییر کند. با کاهش ضخامت پوست و نازک‌تر شدن بافت‌های چربی، رنگدانه‌ها ایجاد می‌شود و در نتیجه نواحی تیره می‌شوند.

هورمون ها

یکی از شایع ترین دلایل تغییر رنگ پوست در ناحیه شرمگاهی عدم تعادل هورمونی یا حتی افزایش تولید هورمون است. استروژن در اینجا نقش اصلی را بازی می کند، زیرا افزایش بیش از حد یا ناگهانی در تولید هورمون نیز باعث تولید ملانین می شود.

شرایط ژنتیکی

PCOS یا سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز می تواند مقصر تیرگی ناحیه تناسلی باشد.. بسیاری از زنان با PCOS، در اطراف ناحیه واژن خود لکه های تیره ای مشاهده می کنند.

همانطور که تولید بیش از حد استروژن می تواند باعث تیرگی پوست شود،PCOS باعث تولید بیش از حد آندروژن، یک هورمون جنسی مردانه می شود که می تواند باعث تغییر رنگ ناحیه شرمگاهی شود.

اصلاح مو

بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که اصلاح موهای ناحیه شرمگاهی، باعث می شود که این ناحیه تمیز و روشن به نظر برسد، اما برخی از روش های حذف موهای زائد می توانند به تیره شدن پوست ناحیه شرمگاهی در برخی افراد منجر شوند.

برای بعضی از مردم، اصلاح منظم ناحیه تناسلی می تواند منجر به سوختگی یا راش تیغ شود که در نتیجه باعث تیره شدن پوست می شود. اصلاح مرتب همچنین پوست را در برابر عوامل خارجی مانند مالش یا اثرات لباس های تنگ حساس و آسیب پذیرتر می کند.

شش درمان خانگی برای درمان تیرگی ناحیه تناسلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیاتایمز، روش های طبیعی زیر می تواند به شما کمک کند بخش های تیره بدنتان را به راحتی سفید کنید؛ در صورت نیاز با پزشک متخصص پوست نیز مشورت کنید.

ماست

ماست ساده می تواند به روشن شدن لکه های تیره پوست کمک کند و همچنین تحریکات و بثورات پوستی را آرام می کند. ماست را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

آرد

یک خمیر غلیظ از آرد گرم و آب درست کنید. این مخلوط را روی ناحیه تیره شده بمالید و بگذارید خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید و این روند را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ژل آلوئه ورا

این ژل با مواد معدنی و ویتامین ها غنی شده است که کلاژن را تقویت کرده و پوست تیره را روشن می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ژل آلوئه ورا را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی ناحیه مورد نظر بمالید.

آب پرتقال و زردچوبه

استفاده از زردچوبه برای روشن کردن پوست یکی از محبوب ترین درمان های هندی است. از سوی دیگر، آب پرتقال مانند یک سفید کننده طبیعی عمل می کند. برای این کار، سه قسمت آب پرتقال را با کمی پودر زردچوبه مخلوط کرده و روی پوست بمالید. سپس آن را بشویید.

گلاب و چوب صندل

چوب صندل برای درمان تغییر رنگ شناخته شده است؛ در حالی که گلاب پوست را مرطوب می کند. با مخلوط کردن یک قسمت گلاب و پودر چوب صندل خمیر درست کنید. این مخلوط را روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید و وقتی خشک شد آن را به طور کامل بشویید.

سیب زمینی

یک برش از سیب زمینی را برداشته و با حرکات دایره ای روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید. سیب زمینی دارای خواص سفید کننده طبیعی است که می تواند به روشن شدن ناحیه آسیب دیده کمک کند.

آب خیار

آب خیار یکی دیگر از روشن کننده های طبیعی پوست است که به راحتی می توان از آن برای روشن کردن لکه های تیره استفاده کرد. برای تهیه آب خیار خود، یک خیار را رنده کنید و روی پوست تیره اطراف خط بیکینی یا ناحیه تناسلی بمالید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha