«با قدم‌هایی کوتاه به چوبه دار نزدیک می‌شدند. سرشان را پایین انداخته بودند و سکوت‌شان تا زمان اجرای حکم ادامه داشت.» این روایت کوتاهی از آخرین لحظات زندگی 3محکوم به اعدام است که به اتهام تجاوز به 7زن و دختر از سوی دادگاه گناهکار تشخیص داده شده بودند.

طناب دار بر گردن عاملان تجاوز به 7زن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، آنها که متخصص بیهوشی و پرستار بودند به بهانه انجام جراحی زیبایی زنان و دختران جوان را به خانه‌شان کشانده و در آنجا نقشه شوم‌شان را اجرا کرده و از آنها فیلم سیاه تهیه می‌کردند. اما این 3متجاوز نقشه‌های‌شان را چطور اجرا می‌کردند و چگونه به دام افتادند؟ رسیدگی به این پرونده از اواخر آبان‌ماه سال 1400در بندرعباس آغاز شد.

آن زمان مأموران اداره کل اطلاعات استان هرمزگان در شبکه‌های اجتماعی به تصاویر غیراخلاقی و مستهجنی دست پیدا کردند که نشان می‌داد چند مرد تعدادی از زنان و دختران جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. آنطور که در این تصاویر مشخص بود قربانیان حالت بیهوش و نیمه‌بیهوش داشتند و معلوم بود که اختیاری از خود نداشته و به‌احتمال زیاد به ترفندی به آنجا کشیده شده‌اند. در این شرایط بود که تیم ویژه‌ای برای بررسی اصالت این تصاویر تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.



دامی به نام عمل زیبایی


در ادامه تحقیقات مشخص شد فردی که متخصص بیهوشی و دستیار پزشک است و در یکی از مراکز درمانی بندرعباس کار می‌کند با انجام تبلیغات گسترده درخصوص انجام جراحی زیبایی افراد زیادی را به این بهانه به خانه خود کشانده و در آنجا نقشه سیاهش را اجرا می‌کند. آنطور که اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد این فرد که بخاطر شغلش انواع داروهای بیهوشی را در اختیار داشت بعد از مراجعه دختران جوان به او آنها را با تزریق دارو بیهوش کرده یا به خواب مصنوعی می‌فرستاد و در ادامه آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.



همدستی 2پرستار در نقشه سیاه


هرچه تحقیقات در این‌باره ادامه پیدا می‌کرد، ابعاد ماجرا گسترده‌تر می‌شد و اطلاعات تازه‌تری به‌دست می‌آمد. آنچنان که در ادامه معلوم شد 2پرستار که از همکاران متهم اصلی هستند نیز با او همدستی می‌کنند و آنها نیز در آزار و اذیت دختران دست دارند. شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بودکه این افراد با همدستی یکدیگر تاکنون افراد زیادی را طعمه نقشه شوم خود کرده‌اند.

همه افرادی که آنها به خانه متخصص بیهوشی کشانده بودند از طریق تبلیغات در فضای مجازی و برای انجام جراحی زیبایی به آنجا رفته بودند. همچنین معلوم شد متهمان از صحنه آزار و اذیت طعمه های‌شان فیلمبرداری کرده‌اند. در شرایطی که شواهد نشان می‌داد آنها دست‌کم 7زن و دختر را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند تحقیقات اولیه تکمیل و آنها با مجوز قضایی دستگیر شدند.



در دادگاه


مدارک به‌دست آمده از دستگیرشدگان ازجمله عکس‌ها و فیلم‌هایی که خودشان از لحظه تجاوز تهیه کرده بودند و پیام‌هایی که بین آنها رد و بدل شده بود از یک سو و شکایت و اظهارات تکان‌دهنده شاکیان از سوی دیگر همگی از گناهکار بودن 3متهم حکایت داشت. در این شرایط متهمان در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان محاکمه و هر 3نفر به اعدام محکوم شدند. براساس رأی دادگاه متهم ردیف اول به اتهام ۷ فقره زنای به عنف، متهم ردیف دوم به اتهام ۴ فقره زنای به عنف و متهم ردیف سوم نیز به اتهام یک فقره زنای به عنف به اعدام محکوم شدند.


هرچند همه شواهد و مدارک علیه محکومان بود اما آنها به رأی دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی چندین مرتبه به دیوان عالی کشور فرستاده شد؛ با این حال قضات دیوان حکم صادر شده را تأیید کردند و به این ترتیب همه‌چیز برای مجازات 3متجاوز مهیا شد.



پای چوبه دار


سحرگاه دیروز (سه‌شنبه) درحالی‌که تشریفات قانونی انجام شده بود 3محکوم به اعدام از بند، به محوطه زندان بندرعباس منتقل شدند. از دقایقی قبل مسئولان قضایی و تعدادی از مسئولان زندان در محل حاضر شده بودند. پس از انجام تشریفات 3متجاوز پای چوبه دار منتقل شدند. آنها درحالی‌که سکوت کرده بودند با قدم‌هایی کوتاه پای چوبه دار قرار گرفتند. هر 3نفر سرشان را پایین انداخته بودند و حرفی نمی‌زدند. سکوت آنها تا آخرین لحظات ادامه داشت تا اینکه سرانجام حکم اجرا و پرونده زندگی آنها برای همیشه بسته شد.



فرجام تجاوز


مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان درباره این پرونده گفت: این پرونده ازجمله پرونده‌های حساس استان هرمزگان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم مورد رصد مدیریتی قرار داشت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات شد.

او ادامه داد: یکی از محکومان تکنسین و دستیار پزشک و 2نفر دیگر پرستار بودند. طبق اعلام اداره کل پزشکی قانونی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، داروی بیهوشی که محکومان از آن استفاده می‌کردند برای انجام عمل جراحی کوتاه‌مدت با اثربخشی سریع استفاده می‌شود. آنها به قصد سوءاستفاده داروی بیهوشی را سرقت کرده با دوز بیشتر به طعمه‌های‌شان تزریق می‌کردند که با گذشت کمتر از دو سال از وقوع این جنایت تلخ، سه متجاوز بامداد سه‌شنبه در زندان مرکزی بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha