دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 357617

در این مطلب به شما می‌گوییم چگونه آثار خستگی، رنگ‌پریدگی، پف و گودی چشم‌ها و چربی موهای‌تان را سریع و البته موقت از بین ببرید.

معجزه این گیاه برای رفع پف و گوددی زیر چشم ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، هر روز تا قبل از اینکه به خواببروید کلی کار ریز و درشت کرده‌اید همین کارها ممکن است شما را خسته کند. خستگی به طراوت و شادابی پوست آسیب می‌زند و شما را رنگ‌پریده جلوه می‌دهد.

برای مقابله با این مشکل به یک چهارم فنجان دانه سویا، آب، دو تا سه قاشق غذاخوری شیر تازه و سه تا چهار قطره روغن بادام شیرین نیاز دارید. باید سویاها را به مدت یک شب خیس کنید. روز بعد دانه‌ها را از پوست جدا و له کنید؛ شیر تازه و روغن بادام را به آن اضافه و مخلوط کنید. ماسک را روی صورت‌تان بگذارید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب ولرم شست‌وشو دهید.

روش دیگر برای محو علائم خستگی استفاده از چای سبز است. مقداری چای دم کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود. پنبه را به چای آغشته کرده و به پوست‌تان بزنید. چای سبز منافذ پوستی را می‌بندد. از این گذشته تانین موجود در این چای پوست را تقویت کرده و رنگ و روی‌تان را بهتر می‌کند.

یک عدد هویج را رنده و با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش مخلوط کنید و روی پوست‌تان بگذارید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس پوست‌تان را شست‌وشو دهید. این ماسک نیز طراوت خاصی به پوست‌تان می‌بخشد.

یک سیب‌زمینی را حلقه کنید و روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شست‌وشو دهید تا رنگ چهره‌تان یکدست و شاداب شود.
یک قاشق چایخوری شیر خشک را با یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری آب لیموترش و نصف قاشق چایخوری روغن بادام مخلوط کنید و خوب هم بزنید. ماسک را روی پوست‌تان بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه شست‌وشو دهید.

برطرف کردن پف و گودی زیر چشم‌ها


تا نیمه‌های شب تلویزیون تماشا کرده‌اید یا مهمان داشته‌اید و دیر خوابیده‌اید؛ بنابراین صبح با چشم‌های پف کرده و گود رفته از خواب بیدار می‌شوید. برای اینکه به طور موقت آثار خستگی را از چشم‌هایتان دور کنید، سراغ خیار بروید. گوشت خیار حاوی ویتامین C بوده و روشن‌کننده و نرم‌کننده است. خیار را حلقه کنید و روی چشم‌هایتان بگذارید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس صورت‌تان را با آب شست‌وشو دهید.

روش سریع‌تر دیگر برای خواباندن پف چشم‌ها استفاده از یخ است. یک تکه یخ کوچک را در یک دستمال تمیز بپیچید و به آرامی و با حرکت‌های دورانی به دور و زیر چشم‌ها بمالید.

می‌توانید از چای سبز نیز استفاده کنید. مقداری چای سبز دم کنید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. دو گلوله پنبه را به آن آغشته کرده و زیر چشم‌هایتان بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را بشویید.

برای دلجویی از دست‌ها چه کنیم؟


خانه را حسابی تکانده‌ و مثل دسته گل کرده‌اید ولی در عوض دست‌هایتان خشک و زبر شده‌اند. دست‌ها همیشه در معرض آسیب‌های خارجی مانند مواد شیمیایی شوینده‌ها، سرما، تابش بی‌امان خورشید و ... قرار دارند.

برای نرم کردن پوست دست‌ها، اول یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین، نصف قاشق غذاخوری نمک و سه قطره روغن اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به آرامی و با حرکت‌های دورانی روی پوست دست‌ها بمالید.

در مرحله بعد باید به فکر مرطوب کردن پوست دست‌هایتان باشید؛ بنابراین نیم‌لیتر شیر را با پنج قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. اجازه دهید دست‌هایتان به مدت ۱۰ دقیقه در این محلول بماند؛ سپس یک دستمال گرم یا کیسه فریزر به دست‌ها بپیچید و ۱۰ دقیقه دیگر نیز صبر کنید. در نهایت می‌توانید دست‌هایتان را شست‌وشو دهید.

شامپوی خشک برای تمیزی موها


موهای‌تان حسابی چرب و کثیف است و اصلا هم فرصت ندارید آنها را بشویید. در این صورت برای تمیز کردن موها به آرد برنج، پودر تالک، نمک دانه درشت و جوش شیرین نیاز دارید. بسته به حجم موهای‌تان یک تا سه قاشق غذاخوری از مواد را با هم مخلوط کنید. با دقت موها را شانه بزنید تا گرهی در آنها نماند. یک تا دو قاشق از این شامپو را روی فرق سرتان بریزید و به آرامی موهای‌تان را ماساژ دهید.

سپس دوباره موها را شانه بزنید. اگر چربی موهای‌تان از بین نرفته باشد یک قاشق دیگر هم روی سرتان بریزید و پس از چند دقیقه موها را شانه بزنید. باید حتما تمام ذرات شامپو از موهای‌تان خارج شود.

برای این کار می‌توانید از یک دستمال تمیز و یا سشوار استفاده کنید. در اولین فرصتی که به آب دسترسی پیدا کردید حتما موهای‌تان را با آب و شامپو شست‌وشو دهید زیرا استفاده از شامپوی خشک تنها یک روش اورژانسی برای تمیزی موهاست و هیچ‌وقت جای حمام کردن را نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha