نتایج تحقیقات دانشگاه هلسینکی نشان می‌دهد که دیرخوابیدن موجب مرگ زودرس می‌شود!

اگر اهل دیر خوابیدن هستید کم‌کم غزل خداحافظی را بخوانید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین از ایندیپندنت، بر اساس یک مطالعه جدید، افراد شب زنده دار، کمی بیشتر در معرض خطر ایجاد عادات ناسالم هستند و ممکن است زودتر از موجوداتی که زودتر از خواب بیدار می شوند، بمیرند. نتایج این تحقیق دانشگاه هلسینکی که اخیراً در مجله Chronobiology International منتشر شده است، در طول بیش از 37 سال روی دوقلوهای فنلاندی داده‌های جالب توجهی جمع آوری کرده است.

دانشمندان این دانشگاه تاثیر کرونوتایپ یک فرد (تمایل طبیعی بدن به خوابیدن در زمان معین) را بر سلامت آنها ارزیابی کردند. یافته‌ها نشان می‌دهد که نقش مستقیم کرونوتیپ در مرگ و میر وجود دارد. شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد طول مدت و کیفیت خواب و کار در شیفت شب بر سلامت تاثیر دارد.

در مطالعات محققان فنلاندی دانشگاه هلسینکی روی عواملی مثل مصرف روزانه الکل، سیگار و مدت خواب به طور همزمان تحقیق شد و نتایج نشان داد که بیشتر شرکت‌کنندگان در این مطالعه یعنی دوقلوهای با عادت شب بیداری، عوارض بدنی بیشتری نسبت به بقیه پیدا کردند.

شب زنده دارها در مقایسه با انواع سحرخیز بیشتر الکل مصرف کرده و سیگار می‌کشیدند. با این حال، دانشمندان اعلام کردند که سیگار و الکل تا حد زیادی عامل اصلی این مرگ‌ها است نه کرونوتایپ و افزودند که می‌توانند یافته‌های خود را به کل جامعه تعمیم دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha