زیبایی و سلامت موها بیشترین تاثیر را روی جذابیت و استایل دارند. تمامی افراد چه آقا و چه خانم باید سعی کنند نهایت تلاش خود را برای حفظ موهایشان انجام دهند. اگر موهای سالم و درخشانی دارید اما فکر می کنید که هیچ اقدامی نباید انجام دهید، سخت در اشتباه هستید. فرقی نمی کند موهایتان سالم است یا آسیب دیده، در هر شرایطی باید برخی از نکات را رعایت کنید تا سلامت موهایتان تضمین شود. در ادامه این مطلب برخی نکات ساده اما مهم را ذکر می کنیم تا با رعایت آن ها موهای سالم و شادابی داشته باشید.

7 نکته کلیدی برای تضمین سلامت مو
  1. شامپوی مناسب، بهترین محصول برای پاکیزه ماندن مو

استفاده نکردن از شامپو تقریبا غیر ممکن است؛ زیرا پاکیزگی مو و تمیز کردن آن نیاز به یک ماده تمیز کننده دارد. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در این میان برای حفظ سلامت موها، انتخاب شامپو مناسب است. ابتدا سعی کنید نوع موهایتان را تشخیص دهید تا بتوانید محصولی که موهایتان به آن نیاز دارد را تهیه کنید. اگر موهایتان شوره سر و ریزش مو دارد بهتر است از شامپوهای ضد ریزش و ضد شوره استفاده نمایید. همچنین اگر موی خشک و وز دارید، پیشنهاد می کنیم از شامپو فری سولفات استفاده نمایید تا از شکنندگی و موخوره جلوگیری شود.

  1. رژیم غذایی صحیح

رژیم غذایی سالم مهم ترین عامل برای سلامت پوست و مو است که تاثیر مستقیمی بر ظاهر آن ها می گذارد و این حقیقت بر هیچکس پوشیده نیست. نوشیدن آب فراوان در طول روز و تامین تمامی املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن می تواند بسیاری از مشکلات پوست و مو را برطرف نماید. به عنوان مثال یکی از دلایل ریزش زیاد موی بانوان، فقر آهن است و می توان با مصرف جگر و انواع سبزیجات مانند اسفناج این کمبود را برطرف کرد. همچنین گنجاندن انواع مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند می توانند در درخشش و شفافیت پوست و مو تاثیر زیادی داشته باشند. تغذیه یک فاکتور مهم و ضروری برای سلامت پوست و مو به شمار می رود اما به تنهایی کافی نیست که در ادامه مطلب عوامل دیگر را بررسی خوا

7 نکته کلیدی برای تضمین سلامت مو

همانطور که با خوردن غذا بدنتان را تغذیه می کنید، باید به کمک ماسک مو نیز موهایتان را تغذیه نمایید که نرمی و لطافت را به موهایتان هدیه دهد. ماسک های مو محصولاتی برای کمک به تغذیه مو هستند که با خاصیت نرم کنندگی از ایجاد موخوره و وز شدن موهایتان جلوگیری می کند. این محصولات در انواع و مدل های متنوع تولید شده اند که شما می توانید بسته به جنس موها و سلیقه شخصی خودتان، محصول مناسب را انتخاب کنید. ماسک موی فری سولفات یکی از پر طرفدارترین انواع ماسک مو است که برای موهای خشک و حساس که کراتینه انجام داده اند بسیار مناسب خواهد بود. شما می توانید برای خرید ماسک مو فری سولفات از بهتری برندها به وبسایت ونوسی شو مراجعه کنید.

  1. روغن تراپی

اگر به سلامت و زیبایی موهایتان اهمیت می دهید، هیچگاه روغن تراپی را از روتین خود حذف نکنید. روغن تراپی پوست سر و مو از فواید بسیار زیادی برخوردار است؛ از طرفی ماساژ کف سر با روغن سبب افزایش گردش خون و کمک به رشد مو می گردد و از طرف دیگر ساقه موها نرم شده و خشک و وز نمی شوند.

از بهترین روغن های موجود برای مو می توان به روغن آرگان اشاره کرد. روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین E است که به خوبی مواد مغذی را به موها می رساند تا جایی که در صنعت آرایشی از آن به عنوان طلای زرد یاد می شود.

از دیگر روغن ها که می تواند سبب تغذیه رسانی موها شود می توان به روغن نارگیل، جوجوبا و روغن بادام اشاره کرد که فواید بی نظیر آن ها را در کم ترین زمان ممکن مشاهده کرد.

  1. هرگونه حرارت بدون محافظت ممنوع!!!

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از سشوار و اتو مو به طور مکرر استفاده می کنید، لطفا دست نگه دارید و کمی تامل کنید. حرارت زیاد از حد بدون آن که محافظتی از موهایتان داشته باشید می تواند منجر به آسیب های بسیار زیادی شود. خوشبختانه محصولات مراقبتی بسیار زیادی جهت مراقبت از موها در برابر حرارت تولید شده است که می تواند از سوختگی و ورود هرگونه آسیب به موهایتان جلوگیری کند.

انواع روغن مو و اسپری های محافظ حرارتی با ایجاد یک لایه روی تارهای مو از ورود حرارت بسیار زیاد به موها جلوگیری می کند.

  1. کمک به رشد مو با اصلاح به موقع

7 نکته کلیدی برای تضمین سلامت مو

زمانی که آسیب به موهایتان بسیار جدی باشد راهی جز کوتاهی موهایتان وجود ندارد؛ کوتاهی موهای آسیب دیده سبب طراوت و شادابی بیشتر موها می شود. علاوه بر این موضوع، بهتر است هر چند وقت یک بار موهایتان را نوک گیری کنید؛ این کار باعث می شود که حتی اگر موهای شما دچار موخوره شده باشد، از بین بروند و به قسمت های بالایی مو نرسند.

برای کسانی که عاشق موهای بلند هستند، این یک خبر ناگوار است اما پزشکان توصیه می کنند هر 6 الی 8 هفته اقدام به نوک گیری موهایتان کنید.

  1. با آب داغ خداحافظی کنید

هیچکس دوست ندارد موهای وز و خشک داشته باشد اما به کوچک ترین و ساده ترین نکته که شستشوی مو با آب ولرم یا سرد است توجه نمی کند. بسیاری از افراد تمامی موارد بالا را برای داشتن موهای سالم و بدون مشکل رعایت می کنند اما دوش گرفتن با آب داغ را دوست دارند و متاسفانه آب داغ آسیب شدید و بسیار زیادی به مو وارد می کند؛ بنابراین با آب داغ خداحافظی کنید تا شاهد گیسوان نرم و ابریشمی باشید.

جمع بندی مطلب

در این مطلب سعی کردیم 7 اقدام کلی که با رعایت آن ها بتوانید موهای سالم و زیبا داشته باشید را ذکر کنیم. محصولات مراقبتی مو که در این مطلب بازگو کردیم باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا موهای سالمی را به شما هدیه دهند. پیدا کردن محصولات اورجینال و اصل بسیار مشکل است اما فروشگاه اینترنتی ونوسی شو خیال شما را بابت کیفیت و اصالت محصولات خود آسوده می کند. همچنین با ارائه بهترین خدمات سعی می کند تجربه فوق العاده ای را برای مشتریان رقم بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha