میوه‌ها خواص مختلفی برای بدن دارند، زیرا مواد مغذی مورد نیاز را فراهم کرده و مانع از ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شوند. یکی از خواص مورد توجه میوه‌ها کمک به حفظ سلامت پوست است که موجب طراوت و شادابی سلول‌های پوستی می‌شوند. در این میان برخی میوه‌ها به دلیل وجود ترکیبات خاص برای بهبود شرایط پوست مفیدتر هستند و حتی می‌توان از آن‌ها برای تهیه ماسک‌های پوستی استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی میوه‌های مفید برای پوست بپردازیم.

چه میوه های برای سلامت پوست خوب هستند

میوه‌های مفید برای سلامت پوست

گروهی از میوه‌ها برای پوستی سالم و شاداب مفید هستند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

هندوانه و شادابی پوست

هندوانه از جمله میوه‌های خوشمزه بهاری و تابستانی است که با گرم شدن هوا به بازار راه می‌یابد. این میوه محتوای آب زیادی دارد که با هیدراتاسیون بدن مانع از خشکی پوست خواهد شد. به طور کلی خوردن آب به طور روزانه برای سلامت بدن و شادابی پوست بسیار ضروری است. اما به علت آنکه نوشیدن مداوم آب کار سختی است، می‌توان در کنار آن میوه و آبمیوه‌های طبیعی را مصرف نمود تا بخشی از نیاز روزانه بدن به آب را تامین کنند. همچنین ویتامین‌های موجود در این میوه برای سلامت پوست مفید هستند.

آووکادو، معجزه سلامت پوست

برخی افراد آووکادو را به عنوان معجزه سبز می‌شناسند، زیرا خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. از این میوه در تهیه غذا و اسموتی‌های مختلف نیز استفاده می‌شود. آووکادو دارای ماده‌ای به نام لوتئین است که به آبرسانی عمیق پوست کمک می‌کند، در نتیجه پوستی سالم و شاداب‌تر خواهید داشت. وجود اسیدهای چرب امگا 3 و 6 نیز موجب بهبود سلامت بافت‌های پوستی می‌شود. علاوه بر خوردن این میوه، می‌توانید با ترکیب آووکادو نرم شده، مقداری عسل و ماست، یک ماسک پوستی مناسب تهیه کنید.

انگور قرمز و سلامت سلول‌های پوستی

انگور قرمز یکی از میوه‌های محبوب و خوشمزه تابستانی است که برای سلامت پوست مفید است. مصرف این میوه از ایجاد جوش و آکنه و دیگر مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند. وجود آنتی اکسیدانی به نام رزوراتول در ترکیبات انگور قرمز، از تخریب و آسیب سلول‌های پوستی جلوگیری کرده و روند پیری پوست را کندتر می‌کند. از مصرف انگور قرمز در رژیم غذایی خود غافل نشوید، چراکه خاصیت آنتی باکتریال این میوه، پوست را پاکسازی می‌کند.

انجیر و بهبود پوست

انجیر یکی از میوه‌هایی است در رنگ‌های مختلف وجود دارد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که سطح رادیکال‌های آزاد در پوست را کاهش داده و مانع از تجمع آن‌ها می‌شود. بدین طریق از آسیب سلول‌های پوستی، پیری زودرس پوست و همچنین بیماری‌های مختلف جلوگیری خواهد شد. این میوه سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، منگنز و منیزیم است که می‌تواند با تامین بخشی از نیاز بدن به این مواد مغذی، منجر به حفظ سلامتی پوست و دیگر اندام‌ها شود.

پرتقال میوه‌ای برای سلامت پوست

پرتقال منبع مهمی از ویتامین C است که وجود این ویتامین محرک تولید کلاژن خواهد بود. به همین دلیل پرتقال را میوه‌ای مفید برای پوست می‌دانند. همچنین وجود اسید سیتریک در این میوه برای رفع تیرگی‌های پوستی، جای جوش و آکنه و لک‌های پوستی سودمند خواهد بود. اگر شما نیز دچار مشکلات پوستی هستید، مصرف پرتقال و آب پرتقال را در رژیم غذایی خود جای دهید. پرتقال حاوی مقادیر زیادی آب است که با آبرسانی پوست مانع از خشکی و پیری پوست می‌شود.

می‌توانید از پرتقال به صورت موضعی نیز استفاده کنید. برای این کار ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید تا آلودگی‌ها از بین بروند. سپس از پرتقال برش‌های نازک تهیه کرده و آن را روی پوست قرار دهید. اجازه دهید پرتقال‌ها در حدود 15 الی 20 دقیقه روی پوست بمانند، سپس صورت خود را آبکشی کنید.

آناناس میوه استوایی مفید برای پوست

آناناس با طعمی دلپذیر و جذاب در تهیه دسر، کیک، آبمیوه و اسموتی‌های مختلف کاربرد دارد. این میوه استوایی نیز در لیست میوه های مفید برای سلامت پوست قرار می‌گیرد. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که با کاهش التهابات پوستی، از ایجاد مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه جلوگیری کرده و منجر به حفظ سلامت سلول‌های پوستی می‌شود. آناناس را میوه‌ای ضد پیری می‌شناسند، زیرا دارای مقادیر زیادی ترکیبات آنتی اکسیدان است که برای سلامت سلول‌های پوستی و بدن مفید هستند.

پوستی سالم و شاداب با خرید میوه و مصرف آن

همانطور که در این مطلب گفته شد، برخی میوه‌ها برای جوانی و طراوت پوست بسیار مفید هستند و برای اثرگذاری بیشتر آن‌ها بر روی پوست، باید از میوه‌های تازه استفاده نمود. البته، گاهی اوقات به علت خستگی، کمبود وقت یا شرایط بد آب و هوایی مانند گرمای زیاد، خرید میوه به کاری سخت تبدیل می‌شود. در این صورت می‌توان از سفارش میوه به صورت آنلاین استفاده کرد.

برای استفاده از این سرویس به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کنید و در لیست میوه فروشی‌های نزدیک به محل سکونت خود، میوه و سبزیجات مورد نیاز را سفارش دهید. با این روش بهترین و باکیفیت‌ترین میوه‌ها در زمانی کوتاهی به دست شما می‌رسند. همچنین امکان بهره‌مندی از تخفیف‌های اسنپ فود تا بیش از 30 درصد را خواهید داشت. سرویس خرید میوه آنلاین علاوه بر تهران، در تمامی شهرهای ایران فراهم شده است تا شما بدون هیچگونه سختی، هر آنچه را که نیاز دارید سفارش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha