کمتر از دو ماه بعد از مرگ یکی از داوطلبان در ممسنی استان فارس، بار دیگر یک دامدار داوطلب، در یکی از روستاهای ماهور ممسنی جان خود را از دست داد.

مرگ یک داوطلب برای مهار آتش مرتع

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه پیام ما، کیان یزدانپور، فعال محیط زیست می‌گوید: «حسین آزادی، دامدار حدوداً ۵۹ ساله روستای مالیچه شیخ از توابع بخش ماهور است پس از آتش‌سوزی اراضی تحت مدیریت منابع طبیعی بر اثر استشمام دود و حمله قلبی جان خود را از دست داد.»

او ادامه می‌دهد: «این دامدار تا ساعت ۱۵ روز پنج‌شنبه در آتش‌سوزی مالیچه شیخ حضور داشت.

برای مهار این آتش‌سوزی اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های محلی و نیروهای منابع طبیعی حضور داشتند. آتش‌سوزی به حوزه محیط زیست هم نزدیک بود اما در نهایت همان روز پنج‌شنبه مهار شد. آتش در نزدیکی مرتع آقای آزادی بود و او هم با هم‌ولایتی‌هایش در حال مهار حریق بود. ناگهان در گرما به او فشار آمده، زیاد فعالیت کرده و دویده و دچار حمله قلبی می‌شود. او را به سمت بیمارستان کازرون بدرند اما در پیش از رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داد.»


این فعال محیط زیست با یادآوری مرگ «یعقوب حسن‌زاده» می‌گوید:‌ «مسئولان انکار می‌کنند که مرگ آقای آزادی به علت آتش‌سوزی بوده و می‌خواهند خبرش منتشر نشود. مثل آقای حسن‌زاده که چقدر به او بی‌توجهی شد. او در راه مهار آتش شهید شد اما مسئولان به‌شدت به بازماندگانشان بی‌توجه‌اند. حتی درباره خانواده چهارنفره‌ای که در تنگه هایقر سوختند هم فقط عنوان من‌درآوردی «فداکار خدمت» را به کار می‌برند، نه شهید.

او با اشاره به اینکه امسال دومین بار است که یکی از اهالی ممسنی برای دفاع از طبیعت جانش را در آتش از دست می‌دهد، اضافه می‌کند: «به‌دلیل این بی‌توجهی‌ها باید علیه سازمان جنگل‌ها شکایت کنیم. این دومین خونی است که ریخته شده و جدا از آمار داوطلبانی است که در آتش آسیب دیده‌اند. بچه‌های ما هر روز به دلیل ناکارآمدی مدیران آسیب می‌بینند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha