شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 358184

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان از تصادف یک دستگاه خودرو سمند با شتر در اینچه برون و کشته و زخمی شدن چهار نفر از هموطنانمان خبر داد.

تصادف مرگبار سمند با شتر/ عکس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رضا حاجیلری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان صبح شنبه ۳۱ تیرماه اظهار کرد: شامگاه جمعه ۳۰ تیر یک دستگاه سمند با یک نفر شتر در جاده گنبدکاووس به اینچه برون تصادف کرد.

وی بیان کرد: در ساعت ۲۰:۳۴ جمعه ۳۰ تیر، در جاده گنبدکاووس به اینچه برون، نرسیده به شهر اینچه برون یک دستگاه سمند با یک نفر شتر تصادف کرد و در پی آن یکی از سرنشینان سمند، جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر مجروح و زخمی شدند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر گلستان افزود: گزارش این حادثه را اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اعلام کرد که بلافاصله دو تیم از پایگاه امداد و نجات اینچه برون با آمبولانس و خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه یک زن ۵۳ ساله و فرزندان او که دو پسر ۱۳ و ۱۵ ساله بودند را به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس انتقال دادند. جان باخته تحویل عوامل حاضر در صحنه شد و عملیات ساعت ۲۳:۳۰ به پایان رسید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: تصادف خودروهای عبوری در جاده های شمالی گلستان با شتر در سال گذشته موجب فوت و زخمی شدن ده‌ها نفر از هم وطنانمان شده است.

تصادف مرگبار سمند با شتر/ عکس

تردد شترها به صورت گله‌ای در جاده‌های شمالی گلستان منجر به بروز ده‌ها فقره تصادف در این استان شمالی می‌شود. با توجه به اینکه شتر پاهای بلندی دارد و این حیوان بسیار قوی هیکل و سنگین است در اکثر تصادفات (۹۰ درصد) سرنشینان خودروها متأسفانه آسیب جدی می‌بینند و جانشان را از دست می‌دهند و خودروها را کاملاً از بین می‌برد.

در مناطق مختلف صحرانشین کشور ایران این معضل با نصب جلیقه‌های شب‌رنگ به این حیوانات حل شده است و لازم است این طرح در استان گلستان نیز اجرا شود.

تصادف مرگبار سمند با شتر/ عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha