یک بررسی جدید نشان می‌دهد که هندوانه که به عنوان میوه‌ای مطبوع برای ماه‌های گرم تابستان مورد توجه است، اما یک بررسی جدید نشان می‌هد که مصرف آن می‌تواند اثرات مثبت زیادی از لحاظ دریافت مواد مغذی و بهبودی کلی رژیم غذایی داشته باشد.

هندوانه بیشتر از آنکه فکر می‌کنید برای سلامت سودمند است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین به نقل از وگ‌نیوز این بررسی داده‌های یک بررسی بزرگ تغذیه‌ای در آمریکا نشان داد افرادی که هندوانه مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این میوه را مصرف نمی‌کنند، کیفیت بالاتری از رژیم غذایی دارند.

این بررسی نشان داد که هم کودکان و هم بزرگسالانی که هندوانه را وارد رژیم غذایی‌شان کرده بودند، میزان بالاتری از مواد مغذی حیاتی مانند فیبرهای غذایی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، لیکوپن و سایر کارتنوئیدها است. به علاوه، در مصرف‌کنندگان هندوانه میزان دریافت قندها و اسیدهای چرب اشباع پایین‌تر است که باعث بهبود کلی سلامت می‌شود.

یک بررسی دیگر که به صورت کارآزمایی بالینی دوسوکور کنترل‌شده با پلاسبو (استاندارد طلایی در تحقیقات پزشکی) انجام شده است، اثرات مصرف آب هندوانه به عنوان مکمل غذایی را بر کارکرد عروقی در حین هیپرگلیسمی (قند خون بالا) بررسی کرده است. این بررسی به طور خاص بر اثرات سودمند دو ترکیب یافت‌شده در هندوانه یعنی ال-سیترولین و ال- آرژینین بر دسترس‌پذیری زیستی اکسید نیتریک و تغییرپذیری ضربان قلب متمرکز بوده است.

این بررسی نشان داد که مصرف أب هندوانه به عنوان مکمل می‌تواند کارکرد عروقی را حفاظت کند و سلامت قلبی‌-عروقی را بهبود بخشد.

این بررسی خاص از لحاظ اندازه نمونه کوچک بوده است، اما به مجموعه فزاینده‌ای از شواهد اضافه می‌شود که از مصرف منظم هندوانه برای بهبود سلامت قلبی- متابولیک حمایت می‌کند.

از طرف دیگر میزان بالای آنتی‌اکسیدان موجود در آب هندوانه به همراه مقدار زیاد ویتامین C و لیکوپن در آن، ممکن است نقشی اساسی در استرس اکسیداتیو و پیشگیری از بیماری قلبی داشته باشد.

یک وعده به اندازه دو فنجان هندوانه فقط حاوی ۸۰ کالری است و به علاوه می‌تواند حدود ۲۵ درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین کند و همچنین ۹۰ درصد آن را آب تشکیل می‌ٔهد، بنابراین می‌تواند یک گزینه سالم برای تامین آب بدن باشد.و

توجه داشته باشید که بررسی «بار جهانی بیماری‌ها» نشان داده است که رژیم غذایی که حاوی میزان کمی از میوه‌ها باشد از جمله سه عامل خطرساز اصلی برای دچار شدن به بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت است. برای اینکه این «شکاف میوه» را برطرف کنید، لازم است که میزان مصرف کلی میوه و نیز تنوع میوه‌های مصرفی رد در رژیم غذایی‌تان را افزایش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha