سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 358668

تشخیص زودهنگام سرطان می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد، اما دانستن این که چه شواهدی می‌تواند به تشخیص به موقع آن کمک کند، همچنان دشوار است.  برخی از علایم ابتلا به بیماری سرطان می‌تواند عمومی‌تر باشد، مانند کاهش وزن و احساس خستگی.

یکی از علایم سرطان روی بالش شما!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در موارد دیگر، علایم آن می تواند در بخش‌های خاصی از بدن مانند پوست پدیدار شود. دیگر علایم هشدار دهنده این بیماری هم به صورت شکل‌گیری توده، خون‌ریزی غیرقابل توضیح یا تورم طولانی مدت بروز می‌کند، اما در این مطلب یکی از علایم ابتلا به سرطان را بررسی می‌کنیم که کمتر به آن پرداخته شده است.


تعریق شبانه می‌تواند علامت ابتلا به سرطان باشد


یکی از علایم کمتر شناخته شده سرطان که می‌تواند هر روز صبح روی ملافه و بالش شما قابل مشاهده باشد، تعریق شبانه است. تعریق شبانه اغلب به خصوص در تابستان نادیده گرفته می‌شود، اما کارشناسان توصیه می‌کنند صبح‌ها ملافه‌ و بالش خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نشانه‌ای از تعریق بیش از حد شبانه روی آن‌ها به وجود آمده است یا خیر؟


چرا تعریق؟


البته پزشکان معتقدند که دلایل زیادی برای تعریق شبانه وجود دارد، از جمله عفونت‌های مختلف (باکتریایی و ویروسی)، واکنش بدن به مصرف موادمخدر و... یا اختلالات هورمونی (مانند عملکرد بد تیروئید و قند خون پایین)، بیماری عصبی و ابتلا به برخی از بیماری‌های بدخیم همچون سرطان (خون، استخوان، پروستات و کلیه).


آیا نگران باشیم؟


هنوز مطالعات پزشکی جامع زیادی وجود ندارد که بررسی کرده باشد چند درصد از تعریق‌های شبانه نشان دهنده بروز یک مشکل جسمی مهم است و چند درصد آن به دلایل غیرخطرناک رخ می‌دهد، اما فعلا پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که در بیشتر مواقع، تعریق شبانه هیچ دلیل نگران کننده‌ای ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha