مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی بر ضرورت مشارکت دانشکده های دندان پزشکی در راستای ارتقای شاخصهای سلامت دهان و دندان تاکید کرد.

ضرورت مشارکت دانشکده‌های دندانپزشکی در ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر اکبر فاضل در چهل و دومین نشست شورای آموزش دندان پزشکی و تخصصی با بیان این مطلب که یکی از ویژگی های برجسته وزارت بهداشت ادغام بین آموزش و ارائه خدمات سلامت است، گفت: انتظار می رود دانشکده های دندان پزشکی برای ارتقای شاخص های سلامت دهان و دندان مردم مناطق تحت پوشش مشارکت کنند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات دندان پزشکی در سطوح مختلف با همکاری دانشکده های دندان پزشکی، بیان کرد: دانشکده های دندان پزشکی می توانند نیروهای لازم برای ارائه خدمات در مراکز تحت پوشش خود جذب کنند. همچنین با توجه به هزینه بالای آموزش دانشجویان دندان پزشکی و بهره مندی مردم به ویژه مناطق محروم، دانشجویان باید به صورت هدفمند تربیت شوند.

فاضل تصریح کرد: مراکز تخصصی و کلینیک های ویژه دندانپزشکی باید در مراکز استان ها توسعه یابد و پایان نامه ها در حوزه دندان پزشکی برای ارتقای شاخص های سلامت دهان و دندان هدایت شوند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: برای حل مسائل حوزه دندان پزشکی، هماهنگی و تعامل بین معاونت های مختلف دانشگاه های علوم پزشکی تقویت شود و دانشکده های دندان پزشکی برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha