سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد برای روز جاری در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

آسمان این شهرها بارانی است؛گرمترین وسردترین نقاط کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۴ مرداد) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات مازندران و گلستان بارش پراکنده، در خراسان شمالی رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد و روز یکشنبه (۱۵ مرداد) در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۱۶ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و برخی مناطق مرکزی کشور رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه (۱۷ مرداد) بارش در دامنه‌های البرز در مناطق یاد شده تشدید شده و در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان، مرکزی و اصفهان بارش پراکنده دور از انتظار نیست، در سه روز آینده برخی نقاط ،هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل)، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود و طی دو روز آینده دریای خزر و پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

آسمان تهران فردا (۱۴ مرداد) کمی ابری تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۳۲ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۵ مرداد) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳۲ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha